U16

Diskutera om och omkring Cluben
Cykelåkarn
Amatör

17 nov 2019, 18:27

Lör 16/11 U16 - Malmö 6-5

Bra test för oss med hemmamatch mot Malmö.
Malmö tar ledningen med backskott i PP efter 4 min.
Ökning till 0-2 efter 14 min. Skott och retur som resulterar.
Spelmässigt jämn period men Malmö gör målen.
Mittperioden blir målrik och Malmö börjar bäst med ytterliggare ett mål och 0-3.
Strax efter reducerar vi genom backskott och styrning i mål av Linus Mantsinen. 1-3.
I slutet av perioden lossnar det ordentligt och vi gör 3 mål på en och en halv minut.
Först 2-3 av Daniel Rehn i 5 mot 3 spel, strax efter 5 mot 4 spel och mål av Adam Aunes Johansson.
Inte nog med det, ledning med 4-3 efter ytterliggare 30 sek och mål av William Nestun Sundin.
Malmö kvitterar precis i slutet av perioden och 4-4 inför 3:e perioden.
Vi tar ledningen med 5-4 genom PP-mål av Daniel Rehn och Malmö kvitterar ännu en gång. 5-5 och övertid.
Efter 1 min avgör William Nestun Sundin. Han går hela vägen från egen zon och prickskjuter segermålet i krysset.
En svängig match med fin upphämtning och seger på övertid.
Det är bra om det blir bättre, men det är bättre om det blir bra.
Cykelåkarn
Amatör

19 nov 2019, 19:15

Sön 17/11 Lund - U16 1- 4

1:a perioden innebar oftast spel i Lunds försvarszon. Bra press ger 0-1 efter 8 min där David Lindholm stöter in pucken från nära håll.
0-2 4 min senare i PP. Fint pass bakom mål av Herman Berggren till Dalibor Dvorsky som slår in pucken vid första stolpen.
Mittperioden liknar 1:a perioden dvs bra press från oss. 1 mål bjöds vi på i slutet av perioden. Vi gör 0-3 genom ett långt pass från David Lindholm till Adam Aunes Johansson som skjuter från högerkanten fint förbi målvakten.
Ökning till 0-4 efter 7 min i 3:e perioden. Backskott från Linus Mantsinen som styrs in av Isac Karlsson.
Strax efter reducerar Lund till 1-4 som blir slutresultat.
Bra helg av ett för dagen ungt U16 som ju slog Malmö på övertid dagen före med nästan samma lag.
Cykelåkarn
Amatör

24 nov 2019, 10:52

Fre 22/11 U16 – Växjö 2 – 5

Bra fart från båda lagen. Växjö tar ledningen med 2 mot 1 läge och skott i krysset.
Kvittering till 1-1 efter 15 min. Isac Karlsson vinner puck bakom mål och passar till David Lindholm som helt fri i slottet skjuter i mål.
Ledning för Växjö strax efter genom skott och retur i mål. 1-2.
Bra fart från båda lagen i första perioden.
Kvittering i mittperioden efter 6 min. Snyggt spel där Isac Karlsson passar till Emil Torvfelt som helt ren direktskjuter i mål.
Växjö tar ledningen med 2-3 genom slagskott som går direkt i mål.
Ökning till 2-4 genom backskott och styrning.
Växjö är bättre i 2:a perioden.
Vi kommer inte åt Växjö i sista perioden och de gör 2-5 i tom kasse.
Ikväll är Växjö bättre och vinner rättvist.
Dessa medlemmar gillar skribenten Cykelåkarn för sitt inlägg:
Skånefrippe
Cykelåkarn
Amatör

25 nov 2019, 21:27

Sön 24/11 U16 - Rögle 2 – 1

Rögle tar ledningen i 3:e minuten. Pass in i slottet som resulterar. 0-1.
Kvittering mitt i perioden. Bra jobb bakom Rögles mål och pucken ut till William Nestun Sundin som drar till direkt. 1-1.
Strax efter 2 mot 1 läge där William Lagerqvist gör ledningsmålet till 2-1.
Jämn period.
2:a perioden spelmässigt jämn utan mål.
Ställningskrig i sista perioden där Rögle tar ut målvakten men vi håller tätt och drar längsta strået. Skönt att studsa tillbaka efter gårdagsförlusten mot Växjö.
Sillen
Amatör

26 nov 2019, 13:27

Återigen stort tack @Cykelåkarn för alla matchreferat från ungdom/juniorverksamheten. Sen vill jag bara, lite of-topic möjligen, som synnerligen engagerad, ideell ledare i ungdomsverksamheten, såväl på lag som föreningsnivå, hylla alla barn/ungdomar, ledare och föräldrar inom LHC Ungdom. Vi har en helt fantastisk verksamhet på alla nivåer inom föreningen. J18/J20 och även U16 framgångar är synliga för alla intresserade. Men även barn och ungdomsverksamheten präglas av ett enormt driv och en enorm energi. 660 spelare, 250 ledare och över 20 lag som bedriver en otroligt proffsig verksamhet varenda dag under Johan Krantz ledning. På lägre nivåer år det såklart inte resultaten som räknas utan glädjen och lusten till ishockeyn. Men utan bredden får vi aldrig någon spets och elit längre upp i åldrarna. LHC Ungdom anno 2019 är en synnerligen gedigen, proffsig och målinriktad verksamhet. Vi kan och ska alla som gillar hockey och LHC vara mycket stolta över vad vi presterar. En av Sveriges allra bästa junior och ungdomsverksamheter inom ishockeyn. Det känns otroligt roligt och bra inför framtiden. Gäller bara att ta hand om alla och se till behålla alla, oavsett om man vill sikta mot, elit eller lira hockey för att det är kul.

Ville bara sprida lite positiv energi kring hela verksamheten och även stolthet över vad vi står för och presterar inom hela föreningen.
Dessa medlemmar gillar skribenten Sillen för sitt inlägg (totalt 5):
8-0CykelåkarnPuckOutNilsSkånefrippe
Cykelåkarn
Amatör

26 nov 2019, 22:19

Sön 24/11 U16 - Hanhals 7 – 2

Matchen innebar 3:e matchen på lika många dagar. Mestadels press i Hanhals försvarszon.
1-0 efter 8 min. Skott av Erik Perlaky från nära håll, retur till Vilgot Andersson som får öppen kasse.
Vi fortsätter att föra spelet och ökar till 2-0 i 15:e min. Passning från Dalibor Dvorsky till Isac Karlsson mitt i slottet. Isac vänder upp och skjuter säkert förbi målvakten.
Ledning med 2-0 och OK spel i 1:a perioden.
Hanhals reducerar i början av 2:a perioden när vi tappar pucken bakom eget mål.
Strax efter ökar vi till 3-1. Fint passningsspel bäddar för målet. Vilgot Andersson, Dalibor Dvorsky och avslutningsvis Erik Perlaky som helt ren gör mål. Mönsteranfall!
Ytterligare mål ger 4-1 i mittperioden. Backskott av Linus Mantsinen och retur till Erik Perlaky som gör sitt 2:a mål för dagen.
Fortsatt OK spel av oss i mittperioden.
Efter 7 min i 3:e perioden ökar vi till 5-1 i PP. Backskott av Noah Björkman och retur som William Sundberg är först på..
6-1 efter 13 min. Bra pass in i mitten från MaxGadmar till Emil Torvfelt som avancerar några meter och skjuter förbi målvakten.
Reducering till 6-2 några minuter senare. Vi tappar puck i försvarszon och Hanhals får 2 mot 1 läge.
Slutresultatet 7-2 med 3 min kvar där Dalibor Dvorsky gör mål efter slarv av Hanhals i egen zon. Ass Vilgot Andersson.
Stabil seger där det syntes på slutet att 3 matcher på 3 dagar tar en del på grabbarna.
Cykelåkarn
Amatör

01 dec 2019, 12:06

Lör 30/11 Troja/Ljungby - U16 1 – 5

Bortamatch mot Troja/Ljungby.
Slumpskott från Troja letar sej in efter 39 sek.
Kvittering av Vilgot Andersson efter 8 min.Vilgot åker över blå och skjuter ett skott som smiter förbi målvakten. Ass Daniel Rehn och 1-1 på tavlan.
Ledning med 1-2 1 min senare. Dalibor Dvorsky får fritt läge i slottet och hänger dit pucken i krysset. Ass David Lindholm.
Ökning till 1-3 i slutet genom Adam Aunes Johansson. Adam tar sej in på mål och petar in pucken under målvakten.
Vi är det spelförande laget i 1:a perioden.
Mittperioden liknar den 1:a dvs spelövertag för oss. Det enda som händer förutom ett felaktigt bortdömt mål för Troja är ökning till 1-4 genom Dalibor Dvorski på straff.
Fortsatt spelövertag i 3:e perioden. Vilgot Andersson avslutar målskyttet med mål i tom kasse. 1-5.
Komfortabel vinst utan att spela på topp.
Cykelåkarn
Amatör

02 dec 2019, 21:09

Sön 1/12 U16 - Lund 5 - 2

Kollade 1:a perioden på denna match. Ingen vidare fart men stabil vinst.
3-1 efter 1:a perioden. Mål av Arvid Westlin, David Lindholm och Isac Karlsson.
4-1 i mittperioden genom Adam Aunes Johansson. och 5-2 i sista perioden där Isac Karlsson gör sitt 2:a mål för dagen.
Skriv svar