Silly Season 2020/2021

Diskutera om och omkring Cluben
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jocke_L
Rutinerad

Ghoul skrev:
17 maj 2020, 16:21
Finns det någon substans i ryktet kring Berglund?
Du får avgöra själv om du vill tro på Morr1 eller inte.
Morr1 skrev:
17 maj 2020, 10:16
Möjligtvis är det fel och att källan inte stämmer men Patrik Berglund ryktas hit.. Känns lite överflöd att värva hit honom. Dyr och inte direkt den målsprutan som vi behöver. Har dock spelat vinge större delen av säsongen i Djurgården vilket han då borde användas för här.
Användarvisningsbild
alfie
Världsklass

ClubenSwe skrev:
17 maj 2020, 16:05
Läs @Morr1's inlägg en sida bak, är nog det som föranleder snacket.
Ah! Missade det.
Användarvisningsbild
Gardet
Amatör

Jocke_L skrev:
17 maj 2020, 14:09

Nikkilä är en spelskicklig tvåvägsback så jag tror inte man värvat honom som "defensiv pjäs" utan för för hans kvaliteter i bägge ändar av isen. Bra speluppfattning, säker med puck. Nikkilä var pp-back i Finland och en stor andel av hans poäng kommer från den spelformen. Den som är mest gjuten i bp lär vara Holös. Det är vår defensiva pjäs.

Sedan tror jag inte på att sätta upp en "utvecklingsformation" i pp. Det är en alldeles för viktig spelform. PP är detsamma som spjutspets. Därmed inte sagt att de inte ska få känna på det. Det måste de såklart få göra om de spelmässigt gör sig förtjänta av det.
"Defensiv pjäs" kanske var att ta i. Menar att Nikkilä känns aningen mer defensivt riktad än Berglund som också är tvåvägsback. Nikkilä lär då ta ett större ansvar i defensiven och vara en av de fyra backar som spelar BP.

Andraformationen är minst sagt en chansning som måste slå ut väl om det ska fungera. Den passar för att testas på försäsongen och under säsongen är det mer hopp om att de båda anpassar sig bra till SHL.
"De äro förstockade av högfärd. Sjutusand djävlar haver jag lovat dem, och det skall jag hålla."
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

Pajen har förlängt sitt kontrakt som GM med ytterligare 1+1 år. Så nu är han kontrakterad till 21/22 med option på ett år till. Känns bra tycker jag! :)
We shall do no such thing! Cut down a tree with a herring? It can't be done!
Ghoul
Medelmåtta

Lukkinen skrev:
20 maj 2020, 11:49
Pajen har förlängt sitt kontrakt som GM med ytterligare 1+1 år. Så nu är han kontrakterad till 21/22 med option på ett år till. Känns bra tycker jag! :)
Jag håller med. Klart en bra förlängning. Tror att långsiktiga lösningar oftast är bäst. Då det inte är lika vanligt att spelare stannar länge i en och samma klubb är det bra om vi kan få en tydlig identitet genom Pajen och helst även på tränarsidan. Nu har vi Bert i två år till, hoppas att han trivs och att man kan lösa familjesituationen på ett bättre sätt - det skapar möjlighet till ytterligare förlängning. (Hörde i podden att han saknar familjen uppe i Skellefteå).
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

Enligt Corren är det nu klart att Hardt inte längre är aktuell för en förlängning. Han ville ha besked och det kunde LHC inte ge i detta läge så det blir inget med honom. Dock är fortfarande inte Whítney avskriven för den sista anfallsplatsen.
We shall do no such thing! Cut down a tree with a herring? It can't be done!
Användarvisningsbild
Gardet
Amatör

Tråkigt då jag verkligen gillar Hardt, men ändå rätt väntat med tanke på truppläget. Dock hade jag föredragit om vi behöll honom och skeppade typ Jimmy/Frycklund istället.
"De äro förstockade av högfärd. Sjutusand djävlar haver jag lovat dem, och det skall jag hålla."
Skriv svar