Silly Season 2020/2021

Diskutera om och omkring Cluben
Skriv svar
Användarvisningsbild
Rpezon
Medelmåtta

QPR skrev:
15 maj 2020, 10:18
Det här kanske skulle vara något att ha som sista vinge in.
https://www.eliteprospects.com/player/5 ... kel-bodker
Men tyvärr så blir han väl alldeles för dyr för oss?
Men men hoppas kan man ju alltid.
Har han aviserat att han ska lämna NHL eller?
Annars borde han väl kunna få nytt kontrakt därborta.
HockeySnack

Rpezon skrev:
15 maj 2020, 13:25
QPR skrev:
15 maj 2020, 10:18
Det här kanske skulle vara något att ha som sista vinge in.
https://www.eliteprospects.com/player/5 ... kel-bodker
Men tyvärr så blir han väl alldeles för dyr för oss?
Men men hoppas kan man ju alltid.
Har han aviserat att han ska lämna NHL eller?
Annars borde han väl kunna få nytt kontrakt därborta.
Uppges att han ska vara högst upp på Luganos önskelista. Lär vara fler lag i NLA och även KHL som lär hugga om det är så att han vänder hem till Europa, så den värvningen kan vi nog glömma :)
Användarvisningsbild
alfie
Världsklass

Nu är jag en "låg-risk-person" när det kommer till ekonomi, men tycker nog - även om det vore kul med en till spetsforward - att Pajen borde avvakta och gå in i säsongen med laget vi har. Vi har uppenbarligen redan värvat svindyrt, ingen vet hur hårt Corona kommer slå i slutändan, om sponsorer hoppar av, om vi ens kommer få spela med publik i höst etc. Därtill är ju Bäckman fortfarande kontrakterad och sägs träna för fullt. Det är en ganska tung lönepost som väntar där om han skulle komma till spel.

Så nja, den ansvarstagande delen av mig tycker nog att Pajen borde stänga butiken tills vidare. Detta lagbygge står inte och faller med en vinge.
Ghoul
Medelmåtta

alfie skrev:
15 maj 2020, 14:20
Nu är jag en "låg-risk-person" när det kommer till ekonomi, men tycker nog - även om det vore kul med en till spetsforward - att jag tycker Pajen borde avvakta och gå in i säsongen med laget vi har. Vi har uppenbarligen redan värvat svindyrt, ingen vet hur hårt Corona kommer slå i slutändan, om sponsorer hoppar av, om vi ens kommer få spela med publik i höst etc. Därtill är ju Bäckman fortfarande kontrakterad och sägs träna för fullt. Det är en ganska tung lönepost som väntar där om han skulle komma till spel.

Så nja, den ansvarstagande delen av mig tycker nog att Pajen borde stänga butiken tills vidare. Detta lagbygge står inte och faller med en vinge.
Exakt så!

Pajen kan lugnt luta sig tillbaka (enligt mig) och se hur det artar sig. LHC vet vad de är på jakt efter och behöver inte panikvärva. Bra om vi är kräsna nu!
Niklas.H
Nybörjare

På LHC:s officiella hemsida står Niklas Lundström under kontrakt till 21/22.
Kanske är jag som minns fel men fick han inte bara ett ettårskontrakt?
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

1+1 fick han.
We shall do no such thing! Cut down a tree with a herring? It can't be done!
Användarvisningsbild
East
Rutinerad

Håller med om att vi kanske böra sitta lite lugna i båten. Vi vet faktiskt inte om säsongen ens kommer igång i höst.
- Men det blir lugnt -
MrWikozz
Medelmåtta

Nyförvärven har valt följande nummer:

Filip Berglund #4
Niklas Lundström #35
Oula Palve #89
Markus Ljungh #61

Petteri Nikkilä’s står inte på hemsidan.
Användarvisningsbild
exile82
Rutinerad

Jag vet inte, men jag gillar det här:
Oula Palve #89
Men jag gillar höga nummer.

I övrigt tycker jag att det som vanligt är sunda diskussioner. Jag gillar givetvis grundtanken att låta Broc och Jakko spela ihop. Det finns ingen större anledning att jaga maxade linor när de spelade bra i övrigt i fjol. Visst hade Broc kunnat få några fler bra lägen med en ännu bättre center, kanske, men jag kan inte på något sätt känna att Broc borde kunnat göra fler mål förra säsongen, vi fick ut mer än max. Så hellre ha en lina med lite trygghet än att börja experimentera i år igen. Vi behöver lite lugn och ro och få bygga vidare, men skulle man hitta andra linor på naturlig väg under säsongen så är jag också positiv till det.

Även jag drar åt trygghets-junkie-hållet och kan väl tycka att det vore bra att inte bränna alla pengar innan vi är inne i juni månad. Worst case har vi som sagt en Whitney som är god för åtminstone 10 mål
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

Utan att värva någon mer kan vi mönstra detta lag. Borde vara tre formationer som kan leverera rätt bra. I 5-5 tenderar line 1-3 att få väldigt lika speltid. I PP plockar vi sedan russinen ur kakan och skapar kaos i motståndarzon ;)

Little - Rissanen - Gordon
Lundh - Ljungh - Pasic/Costmar
Kärki - Palve - Törnqvist
Frycklund - Danne - Pasic/Costmar/Jimmy
Pasic/Costmar/Jimmy
We shall do no such thing! Cut down a tree with a herring? It can't be done!
Ghoul
Medelmåtta

Ser inte så tokigt ut @Lukkinen. Förhoppningsvis kan Törna ta kliv nästa säsong!
Användarvisningsbild
Morr1
Amatör

Möjligtvis är det fel och att källan inte stämmer men Patrik Berglund ryktas hit.. Känns lite överflöd att värva hit honom. Dyr och inte direkt den målsprutan som vi behöver. Har dock spelat vinge större delen av säsongen i Djurgården vilket han då borde användas för här.
Användarvisningsbild
alfie
Världsklass

Blir spännande att se vilka som kommer få förtroendet i PP också. Vet för lite om flera nyförvärv för att orka spekulera i hur de exakta uppställningarna kommer se ut men ska försöka kategorisera istid för givna, trovärdiga, och bubblare. Utgångspunkten är ju att det främst är 10 spelare som spelar PP.

Givna:
Junland - Inte spelmässigt given men i egenskap av kapten och frontfigur för hela föreningen lär han spela.
Broc - Ingen kommentar.
Ljungh - För stor prestigevärvning för att inte ges chansen i PP.
Kärki - Bästa alternativet framför mål.

Trovärdiga:
Holös - Spelade trots allt mycket PP ifjol och är rightare.
Bäckman - Om han spelar.
Törna - Bra, rightad skytt.
Gordon - Se ovan.
Palve - Bör ju va klippt och skuren för PP, beskrivs ju som en passningsskicklig center med bra spelsinne.

Också med på kartan:
Berglund - Rightare och på väg uppåt.
Nikkilä - Pangade in 40+ poäng nyligen i Liiga.
Rissanen - Gjorde det trots allt bra ifjol i ett giftigt första-PP.
Lundh - Om han studsar tillbaka till där han va sista säsongen i DIF är han ju en given PP-spelare också.

Bubblare:
Costmar - Dominant i PP i j20.
Pasic - Rattade trots allt HAs bästa PP hela förra säsongen med bravur.
Dan - Alternativ framför mål efter Kärki.
Lundmark - Var grym i spelformen i j20 och kan ju ta kliv under sommaren.

Får det till 17 mer eller mindre sannolika namn som ska slåss om 10 PP-platser och jag har skitsvårt att få ihop 2 femmor utan att utelämna någon som känns fel att utelämna. Vad tror ni?
Användarvisningsbild
exile82
Rutinerad

Ja jag gillar linorna i 5 mot 5. Borde finnas en uppsida på Törna.
Men vad säger Bullen angående Costmar vs Pasic. Man ska nog inte förringa Pasics seniorår i Karlskoga. Jag gillar hans blick för spelet och offensiva uppsida. Costmar har jag lite sämre koll på men msgkänslan är att han är mer av en striker än Pasics?
Med det sagt så behöver det inte vara antingen eller, de kan spela i olika linor beroende på vilken karaktär av spelare som behövs.
serbenz
Medelmåtta

@alfie Kul grej att fundera på i dessa tider! Mitt förslag är detta:

Gordon-Ljungh-Little
Berglund-Junland

Kärki-Palve-Lundh
Törna-Nikkilä

Berglund och Ljungh utgår jag ifrån är mer eller mindre lovade mycket pp-tid. Tror även Palve kan räknas dit även om det inte är ett lika självklart fall. Kärkis storhet förra säsongen var främst framför kassen i pp. Enda skillnaden blir att Palve får lägga in stenhårda mackor istället för Helewka. Little behöver inte motiveras. I Junlands fall tror jag det är precis som du skriver, det är en spelare som "måste" vara med, och om han hittar formen är det en klasspelare även i pp.

Gordon och Törna kvalar främst in för deras fattning på klubban, men det finns mycket potential där. Speciellt hos Törna. Lundh ser jag inte riktigt som en pp-spelare, men med tanke på att han är kvar samt vad han har i lön så är han tänkt att ha en stor roll. Jag vill helst se Lindroth som back i pp 2, men med tanke på att han sannolikt är 7:e back i vårt lag känns det inte speciellt troligt. Nikkilä får den platsen isåfall då jag tycker att Holös ska fokusera främst på det defensiva samt att Lundmark är lite för temposvag. Kan ju som du säger hänt grejer under sommaren, och det vore bra då man kan ha två rightare i varje uppställning. Men till en början är Lundmark utanför.

Dom jag tycker mest synd om är Rissanen och Pasic. Men det skulle bli för många playmakers och för få avslutare enligt mig. Costmar är ett alternativ som rightskytt, men till en början går Gordon och Törna före i hierarkin.
Skriv svar