Silly Season 2020/2021

Diskutera om och omkring Cluben
Skriv svar
Ghoul
Medelmåtta

JDN skrev:
24 mar 2020, 12:12
Jag litar inte ett skit på vad Pajen säger till media gällande kontrakt, silly och dylikt :lol: Om hans sätt är bra eller ej vet jag inte men han avslöjar sällan särskilt mycket och nästintill ljuger ibland.
Tänker på intervjun med honom inför HV-LHC när Sanny frågar om Junland och Sanny aslutar med att säga "du ljuger dåligt".
Användarvisningsbild
alfie
Världsklass

Jocke_L skrev:
24 mar 2020, 12:58
Att läsa FBK-fansen beskrivning av Olofsson är som att läsa en karbonkopia av vår beskrivning av Nick. Potential att bli en av de bästa spelarna i SHL. Kan vara fullständigt lysande och dominerande men även helt osynlig i långa sträckor.
... men med skillnaden att Olofsson inte går sönder om man blåser på honom. ;)
MrWikozz
Medelmåtta

Är det bara cluben som inte gått ut med vilka som lämnar nu? Pajen hade väl avslutningssamtal med spelarna innan dom åkte hem?
Barry Carlisle
Medelmåtta

MrWikozz skrev:
24 mar 2020, 13:12
Är det bara cluben som inte gått ut med vilka som lämnar nu? Pajen hade väl avslutningssamtal med spelarna innan dom åkte hem?
Leksand, Skellefteå och Växjö har inte sagt något än heller.
Användarvisningsbild
jg
Rutinerad
Kontakt:

Är J.Olofsson "Bert-kompatibel"?
"På sikt skola vi segra" http://www.livehockey.org" onclick="window.open(this.href);return false;
SnipernPyatt

jg skrev:
24 mar 2020, 14:52
Är J.Olofsson "Bert-kompatibel"?
Jesper hade Bert i Skank och det funkade väl hyfsat.
Niklas.H
Nybörjare

Varför inte köra vidare på tidigare "Bert-spelare" fullt ut? Vi har fått in Filip Berglund, kanske skulle Jesper Olofsson och John Norman funka bra i denna grupp.
Man pratar mycket om kontinuitet vilket känns som rätt väg att gå. Efter att ha genomgått den tuffa säsongen 19/20 så slöts gruppen samman och avslutade starkt. Att få in spelare som tidigare spelat under Bert och vet hur han vill spela är säkert en bra väg att gå. I norman och olofsson skulle vi få svenska spelare som tidigare spelat under Bert.

Little – Rissanen - Gordon
Olofsson- Norman - NY/Peppe
Pasic – Frycklund- Törna
Kärki - Dan - Jimmy

Holös - Junland
Hampus L – Filip Berglund
Bäckman/NY - Max
Lundmark

Monstret – JJ/NY

Något liknande denna uppställning skulle jag vara nöjd med. Helst vill jag ha in en riktig spetsvärvning istället för Lundh så tycker jag det ser riktigt bra ut. Enbart två nordamerikaner i denna uppställning, när hade vi ett så pass "svenskt" lag senast? Inte random nordamerikaner heller utan Broc och Gordon.
Ser även gärna att JG stannar, för kontinuiteten och för att han känner gruppen om inget annat, ser gärna en starkare backup än JJ att luta sig tillbaka på dock.
HlinkaHlavac
Nybörjare

Varför vill ni ha in John Norman? Han har bara gjort en poängstark säsong i shl, precis som Lundh hade. Floppvarning.
Metallica
Medelmåtta

HlinkaHlavac skrev:
24 mar 2020, 19:01
Varför vill ni ha in John Norman? Han har bara gjort en poängstark säsong i shl, precis som Lundh hade. Floppvarning.
Tar man in Norman förutsätter jag att man har sett honom spela innan och att han får bra kedjekamrater dessutom. Antingen med två nya spetsforwards till eller möjligen Little och en till ytter som bidrar offensivt.

Vi pratar ändå om en spelare som stod för 20 mål och 31 poäng i KHL säsongen 18/19. Absolut ingen garanti för att han kommer ösa poäng här, men finns det en tanke bakom värvningen och man utnyttjar hans styrkor etc bör det vara en tillräckligt bra värvning?

Lundh har snarare hamnat i något moment 22 där han borde få spela i en bättre kedja men har inte bidragit med något alls oavsett omgivning, förutom att åka mycket skridskor och bränna målchanser.
Kickfoot
Nybörjare

Niklas.H skrev:
24 mar 2020, 15:29
Varför inte köra vidare på tidigare "Bert-spelare" fullt ut? Vi har fått in Filip Berglund, kanske skulle Jesper Olofsson och John Norman funka bra i denna grupp.
Man pratar mycket om kontinuitet vilket känns som rätt väg att gå. Efter att ha genomgått den tuffa säsongen 19/20 så slöts gruppen samman och avslutade starkt. Att få in spelare som tidigare spelat under Bert och vet hur han vill spela är säkert en bra väg att gå. I norman och olofsson skulle vi få svenska spelare som tidigare spelat under Bert.

Little – Rissanen - Gordon
Olofsson- Norman - NY/Peppe
Pasic – Frycklund- Törna
Kärki - Dan - Jimmy

Holös - Junland
Hampus L – Filip Berglund
Bäckman/NY - Max
Lundmark

Monstret – JJ/NY

Något liknande denna uppställning skulle jag vara nöjd med. Helst vill jag ha in en riktig spetsvärvning istället för Lundh så tycker jag det ser riktigt bra ut. Enbart två nordamerikaner i denna uppställning, när hade vi ett så pass "svenskt" lag senast? Inte random nordamerikaner heller utan Broc och Gordon.
Ser även gärna att JG stannar, för kontinuiteten och för att han känner gruppen om inget annat, ser gärna en starkare backup än JJ att luta sig tillbaka på dock.

Vart är Costmar? Vore grovt tjänstefel att inte spela "våran egen" junior som 3e center. Hans poängsnitt i J20 är makalöst bra. Får inte han chansen kommande säsong tror jag vi kan glömma att få hit unga talanger. Killen är desutom rightare :) Väldigt lovande ung center.
Blir intressant att följa kommande säsonger här nu, vi har en hel del väldigt duktiga juniorspelare som måste ges chansen. Bla Lyckåsen Ljungman Szurowski Ekmark
Användarvisningsbild
alfie
Världsklass

Han bör få chansen, absolut! Men man kan inte förlita sig på att juniorer ska axla tunga roller i SHL. Det är bara bonus om så sker. Vi har alltid haft juniorer som folk vill ska få ordentliga chanser enbart pga att de är de bästa i J20 just det året. I väldigt många fall är de inte SHL-mässiga.

Tjatades mycket på att chanser skulle ges till Eklöf, Rodensjö, Hellholm etc etc etc. Grabbar som numera har undanskymda roller i division 1, bara ett par år efter att det var "grovt tjänstefel" att inte spela de 15 min/match i SHL.

Ingen hade blivit gladare än jag om Costmar och Pasic lyckas i SHL men att förlita sig helt på att de ska leverera kontinuerligt i en 2/3-lina i SHL vore snudd på dumdristigt.
Användarvisningsbild
Ndur
Rutinerad

alfie skrev:
25 mar 2020, 10:38
Han bör få chansen, absolut! Men man kan inte förlita sig på att juniorer ska axla tunga roller i SHL. Det är bara bonus om så sker. Vi har alltid haft juniorer som folk vill ska få ordentliga chanser enbart pga att de är de bästa i J20 just det året. I väldigt många fall är de inte SHL-mässiga.

Tjatades mycket på att chanser skulle ges till Eklöf, Rodensjö, Hellholm etc etc etc. Grabbar som numera har undanskymda roller i division 1, bara ett par år efter att det var "grovt tjänstefel" att inte spela de 15 min/match i SHL.

Ingen hade blivit gladare än jag om Costmar och Pasic lyckas i SHL men att förlita sig helt på att de ska leverera kontinuerligt i en 2/3-lina i SHL vore snudd på dumdristigt.
Skriver under på det här. Dessutom kommer det inte påverka LHC:s anseende eller rykte bland andra unga spelare som eventuellt vill gå HG här ett dugg om just Costmar "får chansen" eller inte. Om jag tolkade Pajen rätt i Corren (har dock uppenbarligen tolkat en del fel på senare tid ;) ) så lutar det väl åt att Costmar lånas ut till Allsvenskan om han inte gör en väldigt fin försäsong.
toedrag
Nybörjare

Ndur skrev:
25 mar 2020, 11:00
Om jag tolkade Pajen rätt i Corren (har dock uppenbarligen tolkat en del fel på senare tid ;) ) så lutar det väl åt att Costmar lånas ut till Allsvenskan om han inte gör en väldigt fin försäsong.
Det låter vettigt.

Det är skilland att få komma in och få göra några minuter i en SHL-match, taggad till 110% (och kanske se väldigt pigg och bra ut) och att leverera kontinuerligt över tid i en grundserie.
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

We shall do no such thing! Cut down a tree with a herring? It can't be done!
DeBruyne
Amatör

Största tjänstefelet på kedjorna ovan är ju att lira med lundmark utanför topp 6. Han ska defenetivt få en plats efter en så fin första säsong.
Skriv svar