Linköping - Leksand, 13/2 19:00

Diskutera om och omkring Cluben
Skriv svar
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

exile82 skrev:
14 feb 2020, 09:21
Målet är att att undvika kval, det är nummer 1. Och det ska väl mycket till för att vi inte ska lösa det?!
Om man nu vågar titta uppåt så räcker (jag ahr inte vägt in eventuell målskillnad efter dessa 12 matcher) det med att vinna en match mer än Växjö och Brynäs (att vinna mot dem på tisdag är viktigt). Även om det inte helt och hållet ligger i egna händer så kommer LHCs kommande insatser i extremt hög grad påverka utgången av säsongen.
Kanske märker ord nu vilket i sådant fall inte är meningen. Målet kan inte vara något annat än slutspel i min mening. Det vore jättekonstigt. Det var det ursprungliga målet och nu är vi ett av tre lag som har ungefär lika stor möjlighet att knipa tiondeplatsen.

Däremot är det viktigaste att undvika kval vilket jag inte är ett dugg orolig för längre.
Användarvisningsbild
exile82
Rutinerad

Båda ja och nej, när vi gick in i säsongen så trodde jag nog att vi skulle ha chans på slutspel via playin, och faktum är att vi är i just det läget nu så det låter kanske konstigt att jag inte tar upp det som mål nummer 1, eller prio 1 om du vill.
Men med tanke på hur säsongen har utvecklat sig och att vi så sent som för 4 veckor sedan låg 2 poäng efter Leksand så är fortfarande prio 1 och mål 1 att undvika kval. Även om det inte är troligt så kan vi komma in i en 10 matchers förluststreak.
Även om Leksand är borträknade så kan Oskarshamn vara ett poäng efter oss redan om en vecka...
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

Jag förstår vad du menar men för mig är mål någonting att sträva, jobba och arbeta mot. Och det ska vara rimligt att uppnå.

Att bara inte vara så komplett klappkassa så att SHL:s två sämsta lag hämtar igen 10 resp 13 poäng mot oss är ingen målsättning tycker jag.
Användarvisningsbild
exile82
Rutinerad

Jag förstår vad du menar och jag pratar kanske inte om "mål", "vision" och "mission" i dess korrekta innebörder. Jag vill bara slippa kval och jag vill första hand säkra kontraktet.
Användarvisningsbild
Nils
Rutinerad

Visst är det rimligt att kunna ta en slutspelsplats, det råder det inte någon tvekan om. Att vi skulle faller till negativt kval faller osannolikt nu, det värsta som kan hända är att vi stannar i nomansland resten av säsongen. Så som det har utvecklas efter jul så känner jag mig ganska nöjd med vårt lag och vår HC, vi har ju allt att vinna dessa sista 12 matcher av serien.
Användarvisningsbild
exile82
Rutinerad

Vi har kanske olika mål, klart att jag hellre vill spela slutspel, än inte. Men för mig finns viktigare saker och det är att snarast säkra SHL-spel nästa år, det gör Pajens jobb enklare. Ingen vill skriva på för oss innan det är klart.
Och ingen kan säga att vi kan få lite "otur" med matcherna och få några torskar med oss. HV, Brynäs och Växjö möter vi väl framöver. Det är 3 matcher mot lag med mycket att spela för. Om Oskarshamn lyckas vinna sina motsvarande matcher så är det 1 poäng som skiljer till kval. 1 poäng!
Skriv svar