Linköping - Leksand, 13/2 19:00

Diskutera om och omkring Cluben
Skriv svar
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

Tistismet skrev:
13 feb 2020, 22:02
Föresten, hörde jag fel eller så de att Hardt ville tillbaka till lhc och varit drivande i det?
Vem sa det? Enligt Correns artikel var det Pajen som ringde och hörde med Hardt om han själv skulle kunna tänka sig vara intresserad och sedan tog det fart därifrån.
We shall do no such thing! Cut down a tree with a herring? It can't be done!
8-0
Amatör

Klackledaren är på långsemester i Thailand och kommer vara borta ett tag framöver, och det märktes tydligt idag.
”Vi slår alla med 8-0”
Tistismet
Medelmåtta

Lukkinen skrev:
13 feb 2020, 22:08
Tistismet skrev:
Föresten, hörde jag fel eller så de att Hardt ville tillbaka till lhc och varit drivande i det?
Vem sa det? Enligt Correns artikel var det Pajen som ringde och hörde med Hardt om han själv skulle kunna tänka sig vara intresserad och sedan tog det fart därifrån.
I TV-sändningen, tror Sanny i nåt mellan/paussnack?
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

Ni som såg matchen på TV, fick ni någon förklaring till vad som hände med Helewka?
We shall do no such thing! Cut down a tree with a herring? It can't be done!
Användarvisningsbild
alfie
Världsklass

Jinxar sönder nu men kontraktet börjar kännas rätt safe nu. Såpass safe att jag nog kommer hålla på Oskarshamn på lördag mot Växjö.
Användarvisningsbild
East
Rutinerad

Det var Sanny som sa det under matchen, gällande Hardt.

Om det är så att klackledaren var borta idag, oj vad det märktes. Det kändes faktiskt riktigt dött idag, hoppas på rejäl förbättring till på lördag.
- Men det blir lugnt -
Användarvisningsbild
jonas67
Rutinerad

Tistismet skrev:
13 feb 2020, 22:16
Lukkinen skrev:
13 feb 2020, 22:08
Tistismet skrev:
I TV-sändningen, tror Sanny i nåt mellan/paussnack?
De sa att han ville till LHC men jag hörde inget om att han skulle varit drivande.... Min tolkning var att när frågan kom upp var han väldigt positiv till att gå till LHC (Obs! det sista tolkning, inte exakt vad som sades)
Mot SM-Guld
Användarvisningsbild
East
Rutinerad

Jag tycker faktiskt att jag hörde att Hardt var drivande till att komma till LHC och en ny roll
- Men det blir lugnt -
Kolle42
Medelmåtta

”Han fick någon ryggåkomma. Vi hoppas att det ska gå över till lördag.” – Bert Robertsson, om Adam Helewka som utgick under matchen.
Ghoul
Medelmåtta

Ja hoppas Adam inte åkt på något allvarligt. Ingen vidare insats men tre pinnar sitter som ett smäck. Extra skönt att slå självgoda leksingar som tycker sig vara bättre än övriga fans.
pHiLLL
Medelmåtta

East skrev:
13 feb 2020, 22:39
Jag tycker faktiskt att jag hörde att Hardt var drivande till att komma till LHC och en ny roll
I tisdags, i en intervju med Bert inför matchen, uttryckte Bert också att Hardt varit drivande i flytten.
Ghoul
Medelmåtta

Har missat det men låter ju riktigt bra om Hardt faktiskt ville hit och agerade själv.
Användarvisningsbild
TheDude
Nybörjare

Lukkinen skrev:
13 feb 2020, 22:34
Ni som såg matchen på TV, fick ni någon förklaring till vad som hände med Helewka?
Nix. I periodpausen så fick Bert en fråga om Helewka kommer tillbaka under matchen och det raka svaret var "nej". Ingen förklaring om vad som hänt. I övrigt nämndes inte Helewka under sändningen mer än att Frycklund tagit hans plats i kedjan.

På presskonferensen fick Bert en fråga om Helewka och han svarade att Helewka fick något problem med ryggen, men hoppas att han kan vara med på lördag.
Användarvisningsbild
Nils
Rutinerad

Ja det vart en riktigt viktig seger även om den var knapp, det viktiga är ju att vi tar tre poäng, Så nu har vi 13 poäng plus mot Leksand och 10 poäng plus till Oskarshamn. Nu är det ju bara 3 poäng upp till Växjö och 5 poäng upp till Brynäs som har spelat en match mer. Det ser ju faktiskt bra ut om man ser på tabellen, vi har alla möjligheter till att nå slutspel, så nog kan vi nå det positiva strecket istället för det negativa.

Det var vår första kedja som än en gång tillsammans med JG som vann en match åt oss igen. Little är en av SHL mest värdefulla tvåvägsspelare. Han leder skytteligan och är helt underbar i defensiven när han blockar skott framför vårt mål. JG gjorde än en gång en mycket bra match när han höll tätt förutom ett mål som han släppte in. Den sista akrobatiska räddningen var helt avgörande som gav oss våra poäng.
Användarvisningsbild
exile82
Rutinerad

Målet är att att undvika kval, det är nummer 1. Och det ska väl mycket till för att vi inte ska lösa det?!
Om man nu vågar titta uppåt så räcker (jag ahr inte vägt in eventuell målskillnad efter dessa 12 matcher) det med att vinna en match mer än Växjö och Brynäs (att vinna mot dem på tisdag är viktigt). Även om det inte helt och hållet ligger i egna händer så kommer LHCs kommande insatser i extremt hög grad påverka utgången av säsongen.
Skriv svar