Ställ en fråga till personen under dej.

Här diskuterar vi allt som inte passar i övriga kategorier
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

Fler gånger än vad som anstår en normalt funtad person :)

Junland verkar vara på G in. Det är bra! Tror ni det stannar vi det eller sker det fler förändringar? I så fall vilka?
We shall do no such thing! Cut down a tree with a herring? It can't be done!
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

Haha samma här. Kände mig smutsig :lol: :roll:

Junland kan vara skillnaden mellan kval eller ej. Så jämnkassa är vi, Leksand och Oskarshamn. Om det kommer mer eller ej har jag ingen aning om. Men jag hoppas som fan på följande:

1. Junland in
2. Spetsforward in. Helst center.
3. Ut med Åkerman och Eriksson eller båda. In med ny röst.
4. Banta truppen. Ut med Filip, Robin och Axel samt låna ut ett par backar.

Klarar vi att undvika kval?
Användarvisningsbild
Gardet
Amatör

Jag tror faktiskt att vi gör det, som sämst med nöd och näppe på målskillnad eller någon poäng.

Borde SHL införa en gräns för antalet importer i lagen och vad bör gränsen ligga på i sådana fall?
"De äro förstockade av högfärd. Sjutusand djävlar haver jag lovat dem, och det skall jag hålla."
Användarvisningsbild
alfie
Världsklass

Njae, huvudargumentet skulle ju vara att våra egna juniorer inte får utrymme men med tanke på att vi haft över 100 svenskar som spelat i NHL i år (fler än Finland, Tjeckien och Ryssland tillsammans) och är med i toppen på alla juniornivåer blir det argumentet rätt svagt. Dessutom tror jag importerade toppspelare är billigare än svenska diton som hade värvats annars, det hade alltså blivit jobbigare för den redan ansträngda ekonomin i många klubbar. Det är min snabba hobbyanalys iaf :lol:

Hur mycket pengar från egen ficka hade du här och nu varit villig att lasta upp om du fick en garanti att Cluben inte kommer åka ur i år?
Användarvisningsbild
PuckOut
Rutinerad

För det första så tror jag inte att Cluben kommer att åka ur i år. Leksand och Oskarshamn är för dåliga för att det skulle hända. Jag skulle ändå kunna lägga 5000kr, men då ska det vara för att värva nåt vettigt.

Vem bär mest ansvar för säsongens debacle, Pajen eller Bert?
Jordfräs
Amatör

Spontant säger jag Pajen, men det är lite hönan och ägget. Har spelarna blivit klappkassa av ett sunkigt spelsystem eller ser spelsystemet sunkigt ut pga klappkassa spelare?

Kommer vi sen en förbättring i spelet när (om) Junland kommer in?
8-0
Amatör

Absolut, defensiven kommer stärkas av Junland. Offensiven kommer också stärkas, ett stort problem enligt mig är att backarna i nuläget har svårt att lägga första passen som kan skapa en bra kontring eller ett bra anfall. Sen tror jag även Junlands (eventuella) ankomst ger en stark boost i självförtroende och kan tända gnistan som truppen just nu saknar.

Om LHC åker ur SHL, kommer ditt intresse försvinna, eller stannar du kvar troget ändå? Fortsätter du köpa säsongskort, gå på matcher, donera pengar till Tifo013 och WL, fortsätter du skriva på Bullen, eller torkar allt intresse helt?
”Vi slår alla med 8-0”
Användarvisningsbild
alfie
Världsklass

Nu hoppas jag givetvis inte på det, men en liten del av mig hade tyckt det vore kul och spännande med en reboot i HA. Inser att vi kanske aldrig hade tagit oss upp igen men vi hade garanterat få se fler satsningar och genombrott av spelare från egna leden och kanske mer laborering med unga, moderna tränare. Sen hade det ju garanterat varit superfrustrerande att alltid tappa alla spelare som gör en bra säsong (lite som nu fast ännu värre) så man måste verkligen lyckas med allt under en säsong för att gå upp, men jag tror helt ärligt inte att mitt intresse hade minskat över huvud taget. Sen bor jag ju inte i Linköping så kan inte svara på om man hade köpt säsongskort eller ej. Kanske inte jättekul att sitta i Saaben tillsammans med typ 1200 andra och kolla på Kristianstad...

Trots all skit de fick genom åren, hade du velat ha tillbaka Mård, Helber och Hemlin om alla tre plötsligt blir sugna på comeback i Cluben i samma roller som de hade förr?
Jordfräs
Amatör

Självklart!

Hemlin må ha gjort en del felvärvningar men vilken sportchef gör inte det? Jämfört med det totalhaveri vi sett på sportchefsrollen så skulle det vara ett enormt lyft!
Helber i ställer för what's-his-name? Behövs inte mycket för att vara bättre än ingen alls...
Mård skulle definitivt inte göra såna klavertramp som Roger i kommunikationen. Mård gjorde massor av nytta i det tysta (spekulerar jag) medans Rogga är mer snack än verkstad än så länge.

Vem i laget har störst hjärta för Cluben? Jag menar inte vem som kämpar mest rent generellt utan någon som faktiskt skulle offra ett par tänder och ett lillfinger för att ge oss den sista poängen som behövs när det väl gäller för att hålla oss kvar i SHL.
Användarvisningsbild
alfie
Världsklass

Gordon!

Vem har minst hjärta för Cluben? (baserat på hur spelaren i fråga inte syns och hörs, spelar ouppoffrande och inte ger sig in i skiten av rädsla för skada etc)
Ghoul
Medelmåtta

Svåraste frågan på länge. Laget är ju fyllt av spelare utan hjärta för Cluben. Får väga in stolthet över den roll man har och som yrkesmänniska också här. Holös har väl inget Clubenhjärta men gör sitt jobb, arbetar klart i situationer etc. Helewka, Lofquist, Axel och Kärki som anslutit under säsongen har väl inget hjärta för Cluben heller likt många andra spelare.

Vem visar tydligast avsaknad av clubenhjärta då? Givet den ROLL som vederbörande har: Eddie. En kapten som tar så jävla enkelt på att vi torskar och visar inget engagemang. Skrattar sekunder efter att säsongen tar slut. FAN.

Givet allt: Peppe som inte gör annat än längtar hem till DIF.

Håller du med föregående talare eller har du ett bättre förslag som svar till föregående fråga?
Skriv svar