Kedjeformationer 18/19

Diskutera om och omkring Cluben
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

29 nov 2018, 17:48

LilleMan skrev:
29 nov 2018, 17:39
Vad tycker ni, vilka centrar ska vi använda när alla är friska?
Personligen tycker jag Lycksell har spelat bättre som center och enligt eliteprospects står Filip K som C/LW så jag skulle vilja använda Wright, Roy, Lycksell och Dan som centrar.
Håller med! Med alla friska tycker jag att Filip och Sebbe hamnar utanför laget. Med det sagt måste Wright steppa upp betydligt. Hoppas dock att han gör sig bättre tillsammans med Little.

Little - Wright - Sörensen
Whitney - Roy - Gordon
Södergran - Olle - Brodecki
Jimmy - Dan - Trucken

Filip, Sebbe
Användarvisningsbild
LilleMan
Erfaren

29 nov 2018, 18:06

Hockeytröjan skrev:
29 nov 2018, 17:48
LilleMan skrev:
29 nov 2018, 17:39
Vad tycker ni, vilka centrar ska vi använda när alla är friska?
Personligen tycker jag Lycksell har spelat bättre som center och enligt eliteprospects står Filip K som C/LW så jag skulle vilja använda Wright, Roy, Lycksell och Dan som centrar.
Håller med! Med alla friska tycker jag att Filip och Sebbe hamnar utanför laget. Med det sagt måste Wright steppa upp betydligt. Hoppas dock att han gör sig bättre tillsammans med Little.

Little - Wright - Sörensen
Whitney - Roy - Gordon
Södergran - Olle - Brodecki
Jimmy - Dan - Trucken

Filip, Sebbe
Det där laget ser bra ut! :)

Tyvärr verkar det ju som att Sebbe har en självskriven plats pga lång tid i föreningen.
Mittzon
Erfaren

31 dec 2018, 02:26

Hur ska laget formeras när Södergran kommer tillbaka? Knepig situation då man inte vill flytta ner Södergran/Andersson/Brodecki/Gordon till 4:e kedjan men blir i princip oundvikligt att inte göra det. Om jag var coach:

Little-Roy-Brodecki
Whitney-Karlström-Sörensen
Andersson-Karlsson-Gordon
Södergran-Pettersson-Lycksell

Wright petas för Karlström som har bra produktion sett till speltid. Centersidan är även i behov av kreativitet. Finns 1000 alternativ bland forwards där alla slutar med att en bra spelare spelar i 4:e.

Magkänslan säger mig att Whitney kan ligga dåligt till när Södergran kommer tillbaka. Lycksell får nog känna på J20 en hel del.

Tänk om Karlsson inte skulle varit skadad. Givetvis bra att ha en konkurrenssituation i laget men att ha 3 extraspelare tillgängliga är långt ifrån en sund konkurrenssituation.
Gör som en anka. Håll dig lugn på ytan, och paddla utav bara helvete därunder.
pHiLLL
Medelmåtta

02 feb 2019, 23:01

Tyckte de två första kedjorna fungerade bra idag mot Skellefteå. Däremot försvann Andersson helt tillsammans med Södergran och Lycksell som båda två är helt under isen just nu. Vid fullt lag tycker jag de hamnar utanför laget tillsammans med Wright. Tycker även att både Trucken och Karla har gjort det bra på sistone. Efter uppehållet vill jag se detta, förutsatt att både Dan och Brodecki är tillbaka.

Tycker även att Lundmark, för tillfället gör det bättre än både Ginning och såklart Gunnarsson. Ginning får åka ner till 7e back och Gunnarsson hamnar utanför laget. (Räknar inte med Bäckman)

Detta vill jag se om vi INTE gör några värvningar:

Bengtsson - AK
Eddie - Lundmark
Bibic - Billins
Ginning

Gordon - Roy - Whitney
Little - Filip - Sören
Brodecki - Andersson - Trucken/Karla
Karla/Trucken - Dan - Södergran/Wright/Olle

Detta vill jag se OM vi värvar en center och back.

Bengtsson - AK
Eddie - Billins
Ny - Bibic
Lundmark

Gordon - Roy - Whitney
Little - Ny - Sörensen
Brodecki - Filip - Andersson
Karla - Dan - Trucken
Södergran/Wright/Olle

Möjligt även med en tredje likt detta:
Brodecki - Andersson - Olle/Södergran
Filip hamnar utanför laget.
Användarvisningsbild
LilleMan
Erfaren

10 feb 2019, 17:43

Enligt Corren ställer man upp såhär i omstarten

Whitney - Roy - Gordon
Brodecki - Filip - Little
Södergran - Wright - Jimmy
Trkulja - Dan - Karla
Lycksell
Användarvisningsbild
bloodandashes
Rutinerad

10 feb 2019, 19:42

När Filip K är vår andrecenter så måste väl tom Emvall fatta att något måste göras.
The Limousine Ridin, Jet Flying, Kiss Stealin, Wheelin' Dealin', Son of a Gun... Woooooo!!!
Användarvisningsbild
Tumstocken
Amatör

10 feb 2019, 20:47

När stänger fönstret?
Det är skön-t
Användarvisningsbild
LilleMan
Erfaren

10 feb 2019, 20:58

Tumstocken skrev:
10 feb 2019, 20:47
När stänger fönstret?
På fredag om jag förstått det rätt.
Användarvisningsbild
Nils
Erfaren

10 feb 2019, 21:10

Ja fredagen den 15 Februari stänger fönstret för denna säsong, så det har du helt rätt om.
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

11 feb 2019, 09:52

LilleMan skrev:
10 feb 2019, 17:43
Enligt Corren ställer man upp såhär i omstarten

Whitney - Roy - Gordon
Brodecki - Filip - Little
Södergran - Wright - Jimmy
Trkulja - Dan - Karla
Lycksell

@Bloodandashes

Ja jävlar.. den här centeruppsättning skrämmer nog inte så många. Med både Lukas och Eddie på väg tillbaka tycker jag att det är en center vi är i störst behov av. Det är bara att be till hockeygudarna att det trillar in något riktigt trevligt innan fredag.

Med det sagt: Ovanstående uppställning ser ändå balanserad och trevlig ut.

Whitney - Roy - Gordon har fått testa ett par gånger och ser riktigt spännande ut. Kan vara smart att separera Roy och Little då båda vill hålla mycket puck.

Brodecki tar Sörensens plats med Filip och Little. Filip är en positiv överraskning för mig men är såklart ingen andracenter. Ser dock potentialen i kedjan pga att vingarna håller hög klass, speciellt i ordinarie utförande med Sörensen istället för Brodecki. Jag pratade om innan säsongen att man skulle få mest bang for the buck att spela Little i en tredjelina eftersom han har en förmåga att lyckas med saker på egen hand. Här har vi en sån kedja. Upp till bevis!

Södergran - Wright - Jimmy. Jag är förmodligen en av de största Wright-motståndarna här men jag måste erkänna att han har känts lite hetare på sistone, även om han givetvis är alldeles för begränsad för en andracenterroll. Jag tycker ändå att det ska bli lite spännande att se honom ta centerplatsen igen i något som måste vara den brunk-rivigaste kedja vi sett på länge?

Trkulja - Dan - Karla. Svinbra fjärde.
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

08 mar 2019, 10:29

Om jag hade fått bestämma hur vi ska spela resten av säsongen:

Little - Roy - Gordon
Fornåå Svensson - Costmar - Pasic
Södergran - Lycksell - Brodecki
Jimmy - Dan - Whitney
Skriv svar