Ställ en fråga till personen under dej.

Här diskuterar vi allt som inte passar i övriga kategorier
Kusgård4ever
Amatör

Malkin skrev:
15 okt 2019, 11:18
Costmar på lån till allsvenskan.

Berätta om en uppoffring (fel ord för något man älskar kanske) du gjort för Cluben genom åren. Kanske avstod du ett bröllop för att det krockade med en kvartsfinal. Eller stod du utanför Stånkan och köade i fem timmar 1997? Vad som helst, litet som stort, nämn en anekdot/uppoffring! (Att sitta framför tvn med en påse chips och ”lida” med de senaste säsongernas resultat räknas inte).
Jag tycker förvisso inte att det sistnämnda skojas bort, men en betydligt mer minnesvärd "uppoffring" var tidigt 2000-tal: På försäsongen åkte jag, en vän och mina föräldrar ner till Hannover och såg Scorpions - LHC på en TRÄNINGSmatch. Hallen hade tak och 3 (tre) väggar. Ute var det 25 grader och därmed rena sörjan till is. Vi trodde inte matchen skulle kunna genomföras men de drog igång. Det var en riktig skitmatch men hysteriskt mycket folk och bra ös och god öl i tidig ålder. Jag och polarn blev kvar i baren ett bra tag efter matchen och tillslut började spelare från båda lagen dyka upp. Den blev ett oförglömligt festande långt in på småtimmarna med både idoler och nya vänner!

Är det främst Slumpen, 3-årsplanen eller Pengar som kan få oss till ett attraktivt topplag igen?
Användarvisningsbild
LKPGpojken
Nybörjare

Money talks!

Vad skulle vara det bästa för LHC en "reset" i Allsvenskan likt Djif för några år sedan? Eller klara sig kvar med minsta möjliga marginal och låtsats som det regnar?
TA OCH GE LKPG
Ghoul
Medelmåtta

LKPGpojken skrev:
21 okt 2019, 09:04
Money talks!

Vad skulle vara det bästa för LHC en "reset" i Allsvenskan likt Djif för några år sedan? Eller klara sig kvar med minsta möjliga marginal och låtsats som det regnar?
Någon reset i Allsvenskan tror jag absolut inte på. Det skulle endast medföra ännu större ekonomiska bekymmer och ett intresse i stan som försvinner helt. Sen menar jag att vi inte ska "låtsas att det regnar". Uppfattar det på samma sätt som många av er andra här på bullen att LHC:s ledning ljuger för oss. De har ljugit om treårsplan och Pajen lindar in saker i både skit och bomull för att vi ska tro. Alla vet vad vi har för lag på det berömda pappret. Jag kommer inte fira om vi stannar i SHL, kommer ta en lättnad suck och sänka en öl.

Spelar vi negativt kval i vår?
Kolle42
Medelmåtta

Ghoul skrev:
21 okt 2019, 09:34
LKPGpojken skrev:
21 okt 2019, 09:04
Money talks!

Någon reset i Allsvenskan tror jag absolut inte på. Det skulle endast medföra ännu större ekonomiska bekymmer och ett intresse i stan som försvinner helt. Sen menar jag att vi inte ska "låtsas att det regnar". Uppfattar det på samma sätt som många av er andra här på bullen att LHC:s ledning ljuger för oss. De har ljugit om treårsplan och Pajen lindar in saker i både skit och bomull för att vi ska tro. Alla vet vad vi har för lag på det berömda pappret. Jag kommer inte fira om vi stannar i SHL, kommer ta en lättnad suck och sänka en öl.

Spelar vi negativt kval i vår?
Ingenmansland, vi klarar oss med nöd och näppe.

Införskaffat något från shopen i år?
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

Ja - Köpt bebisgrejer till kompisars ungar. Tycker att den grå snapbackkepsen med röd skärm är riktigt snygg! Synd att den inte är med gamla loggan. Då hade det blivit köp direkt.

Pommesbricka med gurkmajo från gamla korvkiosken i Stånkan. Betyg 1-10?
Ghoul
Medelmåtta

Hockeytröjan skrev:
21 okt 2019, 15:02
Ja - Köpt bebisgrejer till kompisars ungar. Tycker att den grå snapbackkepsen med röd skärm är riktigt snygg! Synd att den inte är med gamla loggan. Då hade det blivit köp direkt.

Nostalgiskt är det ju en given 10:a. Har faktiskt gjort en pommesbricka med gurkmajo framför tv-soffan för "gamla tiders skull", lovar bildbevis nästa gång.

Passar på att svara på föregående fråga också: Har köpt en röd halsduk, gamla loggan, röd och jävligt fin.

WL idag mot Stånkan? Var det bättre förr?
Kusgård4ever
Amatör

Ghoul skrev:
21 okt 2019, 17:02
Hockeytröjan skrev:

Nostalgiskt är det ju en given 10:a. Har faktiskt gjort en pommesbricka med gurkmajo framför tv-soffan för "gamla tiders skull", lovar bildbevis nästa gång.

Passar på att svara på föregående fråga också: Har köpt en röd halsduk, gamla loggan, röd och jävligt fin.

Allt var bättre förr. Ju förr desto bättre. Men ändå bra intensioner på sistone!

Vem är nästa fd lhc-spelare att få fin tjänst i föreningen?
Användarvisningsbild
edenbrah
Amatör

Kusgård4ever skrev:
27 okt 2019, 20:22
Ghoul skrev:
21 okt 2019, 17:02
Hockeytröjan skrev:

Allt var bättre förr. Ju förr desto bättre. Men ändå bra intensioner på sistone!

Vem är nästa fd lhc-spelare att få fin tjänst i föreningen?
Sebbe (?) :roll:

På hur många pinnar landar Lofqvist när säsongen summeras?
- Åhhh LINKÖPING, du betyder allt för mig! -
Ghoul
Medelmåtta

15 pinnar klockar han in på.

Hur många LHC-atteraljer har du hemma?
Barry Carlisle
Medelmåtta

Inte massor, en halsduk från första hemmamatchen jag gick på -91, ett gäng pennor och en mugg.

Hur många fler spelare kommer komma in under den här säsongen?
Användarvisningsbild
alfie
Världsklass

Förhoppningsvis 0. Känns redan som att man har spräckt budgeten. Det är inte spelarmaterialet som är det största problemet imo.

Om du vann en miljard, skulle du skänka pengar till Cluben då? Om ja, hur mycket och med vilka krav?
Ghoul
Medelmåtta

Ja, skulle skänka pengar till Cluben. Du sätter mig i en svår sits med frågan om belopp, skulle såklart göra en djupare analys om det skulle inträffa med avkastning etc. Skjuter jag från höften skulle jag absolut börja med 10 miljoner med kravet att det ska tillfalla elitlaget, tror inte på att öronmärka pengar i för hög utsträckning. Dock skulle jag såklart se att spetsspelare värvades in då jag tror det skulle lyfta laget.

Om du fick byta ut Per Bergsten och ersätta honom med en skribent på bullen, vem skulle det vara?
Användarvisningsbild
alfie
Världsklass

Nils, utan tvekan! :)

Vem av alla i klubbens ledning genom åren tror du har varit mest skadlig för Cluben?
Ghoul
Medelmåtta

Tar den bollen igen, jävligt rolig tråd!

Tråkigt nog säger jag Emwall. Tröjan från taket bör tas ner per omgående! En motivering är väl också på sin plats: Emwall misslyckades med det mesta, dåliga värvningar och konstigt skrivna kontrakt. Har känslan att han tappade sin legitimitet även inom organisationen. Tyvärr är det givna svaret också i min värld det rätta svaret.

Vilken är den sämsta spelaren som spelat i LHC? (När vi spelat i högsta serien, dvs Elitserien/SHL).
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

Ojoj! Det finns så många att välja på. Men eftersom minnet är som det är säger jag FIlip Karlsson. Offensivt framstår Almtorp som Gretzky i jämförelse och defensivt kan han förstöra matcher på egen hand.

Hur många gånger försökte du klicka dig in här på Bullen under senaste uppdateringen?
Skriv svar