Premier League 07/08, 08/09 & 09/10

Här diskuterar vi allt som inte passar i övriga kategorier
Användarvisningsbild
Markus
Rutinerad

05 aug 2007, 21:19

Startar en tråd där vi kan diskutera Premier League. Övrigt fotbollssnack kan vi ta i Allmänna fotbollstråden

Många lag har värvat stora namn till sina trupper. En del andra intressanta spelare har dessutom lämnat ligan och andra har bytt klubb. Några exempel:

IN:
Torres, Ryan Babel, Voronin - Liverpool
Malouda, Pizzaro, Alex - Chelsea
Hargreaves, Nani, Anderson, Tevez - Manchester United
Fredrik Ljungberg - West Ham
Sven-Göran Eriksson - Manchester City
m.fl

UT:
Thierry Henry - Från Arsenal till Barcelona
Fredrik Ljungberg - Från Arsenal till West Ham
Robbie Fowler - Från Liverpool till Cardiff
m.fl

Jag tror att Arsenal kommer tappa i striden om att vara bland de fyra bästa. Jag både hoppas och tror att den här säsongen blir den säsongen då Liverpool på allvar är med i toppen igen och förhoppningsvis även tar hem ligan.

Tippar toppen och botten:

1. Liverpool
2. Chelsea
3. Manchester United
4. Manchester City
5. Everton
6. Arsenal
7. Tottenham
8. West Ham
[...]
19. Sunderland
20. Derby
Senast redigerad av 1 Markus, redigerad totalt 13 gånger.
You'll never walk alone!
Älska_Musse
Nybörjare

05 aug 2007, 22:09

Markus skrev:Startar en tråd där vi kan diskutera Premier League. Övrigt fotbollssnack kan vi ta i Allmänna fotbollstråden

Många lag har värvat stora namn till sina trupper. En del andra intressanta spelare har dessutom lämnat ligan och andra har bytt klubb. Några exempel:

IN:
Torres, Ryan Babel, Voronin - Liverpool
Malouda, Pizzaro, Alex - Chelsea
Hargreaves, Nani, Anderson, Tevez - Manchester United
Fredrik Ljungberg - West Ham
Sven-Göran Eriksson - Manchester City
m.fl

UT:
Thierry Henry - Från Arsenal till Barcelona
Fredrik Ljungberg - Från Arsenal till West Ham
Robbie Fowler - Från Liverpool till Cardiff
m.fl

Jag tror att Arsenal kommer tappa i striden om att vara bland de fyra bästa. Jag både hoppas och tror att den här säsongen blir den säsongen då Liverpool på allvar är med i toppen igen och förhoppningsvis även tar hem ligan.

Tippar toppen och botten:

1. Liverpool
2. Chelsea
3. Manchester United
4. Manchester City
5. Everton
6. Arsenal
7. Tottenham
8. West Ham
[...]
19. Sunderland
20. Derby
Liverpool kommer inte vinna. Tyvärr har ni en manager som inte vet vad anfall innebär och det är synd när de har så fina offensiva krafter i laget. Det står mellan Chelsea och Man U, tyvärr men så är det.

När det gäller Arsenal tycker jag det ser bättre ut nu utan Henry. Van Persie ser ännu bättre ut nu när han slipper ha Henry som tog väldigt mycket plats. De unga har nu ett års rutin och kommer ta för sig mycket mer. Dessutom har Arsenal de särklass bästa passningsspelaren i PL, Cesc Fabregas. Tycker att laget har störst chans att konkurrera mot Chelski och Manure (kunde inte hålla mej) =)

Räkna Everton och Manchester City så högt upp är bara pinsamt. Men greklnad vann ju EM så, =)))
Användarvisningsbild
1986
Global moderator

05 aug 2007, 22:23

Markus >>

Du räknar upp några bra spelare som kommit in/ut ur trupperna - och så har du med Robbie Fowler? :lol: Där kom ju kvällens garv..

Samtliga tre topplag (United, Chelsea, Pool) har lyckats värva bra utan att tappa allt för många viktiga spelare. United får ett ännu slagkraftigare mittfält och anfall, Pool får dessvärre en striker i världsklass och med Malouda i Chelsea får Crybaby Jose en grym förstärkning. Det kommer vara väldigt öppet mellan dom tre i år.

Säsongens utropstecken tror jag blir West Ham United, om Curbishly (om det nu stavas så) lyckas få spelarna att jobba ihop som ett lag. Det finns många spelare med många starka viljor (ta bara slagskämparna från Newcastle, Bowyer och Dyer) men arbetar dom tillsammans kommer West Ham ha sin bästa säsong på mycket länge.

Precis som Markus så ger jag inte mycket för Arsenal kommande säsong. Dom har tappat för mycket utan att fylla upp det tillräckligt. Top fem är självklart realistiskt, men jag tror inte dom når hela vägen i år.

Tabellen blir som följer:

1. Manchester United
2. Liverpool
3. Chelsea
4. Tottenham
5. West Ham
6. Manchester City
7. Arsenal
8. Middlesbrough
9. Reading
10. Aston Villa
11. Everton
12. Newcastle
13. Bolton
14. Portsmouth
15. Birmingham
16. Blackburn
17. Wigan
18. Fulham
19. Sunderland
20. Derby
Användarvisningsbild
Markus
Rutinerad

05 aug 2007, 22:27

Nu när Rafa Benitez har fått köpa in sina förstahandsval så kommer han nog också kunna styra laget mer rent taktiskt tror jag. Med tanke på att han värvat väldigt offensiva spelare också så hoppas jag att laget ska kunna vara starkare framåt.

Torres, Voronin, Babel och Benayoun har kommit in. Klasspelare allihopa och dessutom väldigt offensiva allihop. Lägg därtill att spelare som Gerrard och Pennant inte direkt är blyga för att ta sig offensiva utflykter.

Jag tippar Everton och Manchester City där uppe då jag tror att de kommer gå bra i år (tyvärr i Evertons fall). The Shite får gärna motbevisa mig och hamna långt ner i tabellen så länge som de inte åker ur - för vad vore en Premier League-säsong utan Merseysidederbyn?

Jag tror inte att Arsenals ungtuppar klarar av pressen under en hel säsong. De kommer garanterat att hålla till på den övre halvan av tabellen men jag tror inte att de kommer kunna utmana om några titlar.
You'll never walk alone!
Användarvisningsbild
Markus
Rutinerad

05 aug 2007, 22:33

1986 skrev:Markus >>

Du räknar upp några bra spelare som kommit in/ut ur trupperna - och så har du med Robbie Fowler? :lol: Där kom ju kvällens garv..
"En del andra intressanta spelare har dessutom lämnat ligan och andra har bytt klubb."

Jag menade inte att nämna Fowler som ett av de större namnen även om jag definitivt kunde ha gjort det. Finns fortfarande mycket fotboll i den mannen! Jag är övertygad om att God kommer dominera i Cardiff!

Nog för att jag också tippade West Ham högt (lite väl högt förmodligen, men lite måste man sticka ut hakan) men att de skulle nå ända till en femteplats tror jag absolut inte. De höll ju på att åka ur förra säsongen. Ett sånt lyft till säsongen efter vore verkligen en bragd.
You'll never walk alone!
ClubenSwe
Rutinerad

05 aug 2007, 22:33

Otroligt svårt o tippa men jag tror att United kommer vinna iår också följt av Arsenal och Chelsea.
Användarvisningsbild
1986
Global moderator

05 aug 2007, 22:39

West Ham har värvat bra och smart och tränaren är faktiskt helt okej. Kan en nykomling som Reading hamna högt i tabellen likt förra året så kan ett lag som West Ham klara av att hamna där med.

Sen kan det också, precis som jag skrev, gå åt helvete om viljorna går åt fel håll.
Älska_Musse
Nybörjare

05 aug 2007, 23:25

Markus skrev:Nu när Rafa Benitez har fått köpa in sina förstahandsval så kommer han nog också kunna styra laget mer rent taktiskt tror jag. Med tanke på att han värvat väldigt offensiva spelare också så hoppas jag att laget ska kunna vara starkare framåt.

Torres, Voronin, Babel och Benayoun har kommit in. Klasspelare allihopa och dessutom väldigt offensiva allihop. Lägg därtill att spelare som Gerrard och Pennant inte direkt är blyga för att ta sig offensiva utflykter.

Jag tippar Everton och Manchester City där uppe då jag tror att de kommer gå bra i år (tyvärr i Evertons fall). The Shite får gärna motbevisa mig och hamna långt ner i tabellen så länge som de inte åker ur - för vad vore en Premier League-säsong utan Merseysidederbyn?

Jag tror inte att Arsenals ungtuppar klarar av pressen under en hel säsong. De kommer garanterat att hålla till på den övre halvan av tabellen men jag tror inte att de kommer kunna utmana om några titlar.
Att kalla Vorinin, Babel och Benatoun klasspelare är skrattretande. Tre bra spelare visst, men den som kommer förstärka laget är Torres helt klart.
När det gäller Manchester City har de gjort fina nyförvärv men alltför många och sen är PL en liga som är svårt att bemästra direkt. Kolla bara Shevchecko, hur många supportar gjorde han glada?

Helt övertygad om att Arsenals upptuppar kommer visa framfötterna. De spelade faktiskt ut Chelseas ordinarie lag stundals i ligacup-finalen och det tyder på en viss klass. Sen var de ENDA laget i England som vann både matcherna mot Man U. Visst, unga och lite oerfarna men de kommer dominera världsfotbollen om två-tre år om de visar samma fina utveckling och herr Wenger stannar. Tycker inte man ska räkna bort dem helt. Men Henry smärtar något enormt, men de har fått in Eduardo som är en erkänt duktig striker.
Användarvisningsbild
1986
Global moderator

07 aug 2007, 01:45

Det handlar om ett Premier League-lag som laddar upp med träningsmatcher inför ligan, så jag postar det här.

Gerrard vevar till det.

Förvisso jävligt onödigt hårt spel av Feyenoordspelaren men att Agger skjuter bollen på liggande spelare är ju det som startar upp hela grejen. Korkat beteende av dansken.

För övrigt kan Chelsea inte skjuta straffar. Första titeln för året bärgad, och inte den sista. Glory, glory Man United..
Användarvisningsbild
Markus
Rutinerad

07 aug 2007, 11:12

Jag såg matchen och det var inte mer än rätt. Drenthe i Feyenoord betedde sig som en idiot hela matchen.

Ruksigt ful tackling/stämpling på Gerrard av Drenthe. Kommer i en jävla fart snett bakifrån och sätter in dobbarna på benet.

Tog inte många sekunder innan Mascherano hade förvisat det filmaräcklet till gräsmattan med en jävla smäll. Att sen Agger genom sitt hårda skott på den liggande filmaren än en gång visar att man inte ger sig på Gerrard är bara rätt.

Däremot så gör ju inte Gerrard någonting så "Gerrard vevar till" stämmer väl inte riktigt?

Skit ska skit ha!
You'll never walk alone!
Användarvisningsbild
1986
Global moderator

07 aug 2007, 11:19

Markus skrev:Däremot så gör ju inte Gerrard någonting så "Gerrard vevar till" stämmer väl inte riktigt?
Det är väl klart att Gerrard gjorde något, bara att kolla 0.52 in i videon.. Däremot tycker jag att Agger är den som gör det största felet.
Användarvisningsbild
Markus
Rutinerad

07 aug 2007, 11:31

Det är ingen som gär något fel förutom Drenthe. Liverpoolspelarna står upp för varandra helt enkelt. Precis som det ska vara.
You'll never walk alone!
Användarvisningsbild
1986
Global moderator

07 aug 2007, 12:43

Det säger jag inget om, men finns väl betydligt bättre sätt att stå upp för sitt lag än att kicka bollar på varandra när man ligger ner.
Användarvisningsbild
StevieY
Rutinerad

07 aug 2007, 14:09

Agger skjuter väl bollen mest för att markera.
Ser lite kul ur när Agger sen stegar efter lilleputten Drenthe.
"Let him come" -Ivan Majesky
Användarvisningsbild
Hellraiser
Rutinerad

07 aug 2007, 21:02

Härligt med en Premier League-tråd!!

Ligatoppen känns jämnare än på länge och det står mellan Man United, Liverpool och Chelsea. Arsenal har en otroligt stor lucka att fylla efter Thierry Henry och kommer få det svårt. Eduardo da Silva är ett oprövat kort.

Att Manchester United var beroende av Paul Scholes förra året var väl ingen större hemlighet. Nu när man värvat tre nya mittfältare (varav Nani och Anderson ska framåt i banan) så kommer den bördan förhoppningsvis att lättas, vilket kan leda till ett bra spel även om Scholes är borta. För när han var borta under 06-07 så blev det inte så mycket mittfältsspel och koordinationen i laget fick sig en känga.

Liverpool har fått nya ägare och nya pengar. Fernando Torres är en personlig favoritspelare för mig och det sved att se honom gå till Merseyside, när United har jagat honom länge. Men jag får lyfta hatten o gratulera.

Det blir jämnt i år. Jämnare än förra, kanske.
Ligatoppen (tippad med lite hjärta, ska medges):

1. Manchester United
2. Liverpool
3. Chelsea

Vad man MÃ…STE ha i anseende här är att samtliga stjärnor som värvats till dessa klubbar kommer från utlandet. Att anpassa sig till Premier Leage tar tid för vissa. För somliga tar det kort tid, och för somliga går det inte alls (vi minns alla Juan Sebastian Verón när denne anlände till Man United som hyllad mittfältskung från Lazio)

Ladies and gentlemen!
On Saturday, the magic starts once again!
Welcome to the Premier Leage!
“Det är ju vad tjejer handlar om - att hitta den som orsakar minst skada på ens annars ganska så perfekta vardag" - Markus Hermansson
Skriv svar