HockeyBulletin v 2.0 Feedback

Specifika eller generella frågor och synpunkter gällande HockeyBulletin
Skriv svar
Användarvisningsbild
lkpg__
Site Admin
Kontakt:

20 jun 2017, 15:49

Feedback i form av synpunkter och problem.
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

20 jun 2017, 16:47

Testade det där med automatisk visning av video- och bildlänkar. Innan jag gick och hämtade baren från förskolan såg jag ditt inlägg där det funkade bra! Skulle göra ett eget test men då visades bara de blå länkarna. Var tvungen att sätta bilden inom en "bildklammer", då visades den. Något som ändrats? Ditt inlägg visar också bara länkar nu vilket det inte gjorde tidigare
We shall do no such thing! Cut down a tree with a herring? It can't be done!
Användarvisningsbild
lkpg__
Site Admin
Kontakt:

20 jun 2017, 16:48

Har fixat nu.

Det verkar dock som om videos inte fungerar när länkarna börjar med https. Knepigt. Ska kika på det.
Användarvisningsbild
lkpg__
Site Admin
Kontakt:

20 jun 2017, 16:49

Har dessutom påbörjat implementationen av ett nytt utseende.
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

20 jun 2017, 16:53

Ser det! Färgerna ändrades mellan den ena uppdateringen och den andra :P

Förresten, verkar som att mina moderatorsrättigheter följt med i migreringen. Testade att ta bort ditt testinlägg i sillytråden och det gick alldeles utmärkt (om inte alla får göra det?)
Användarvisningsbild
lkpg__
Site Admin
Kontakt:

20 jun 2017, 16:59

Jo, alla rättigheter skall ha hängt med :)
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

20 jun 2017, 22:30

Detta visuella tema som är nu tycker jag är snyggt. Modernt och cleant! :)
Användarvisningsbild
Raoulinho
Erfaren
Kontakt:

21 jun 2017, 08:54

Ser bra ut och känns bra! :)
Ställer min tid till förfogande för att agera städare likt Lukkinen om så önskas...

Men en allmän fundering, som jag inte vill ska tas på fel sätt...
Är detta nya forum ansett vara ett WL-forum, eller ett LHC Supporterforum? :)
- Innehållet kan ju vara desamma, men det vore väl kanske läge att "se över" hur man vill göra reklam för forumet och att "alla" är välkomna?

Mvh Raoul
- "...vi ska supa och slåss, på Platååå förstårs - med Janne Karlsson!"
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

21 jun 2017, 16:37

Är det något mer som behöver göras innan vi kan styra över folket hit från gamla bullen?
Användarvisningsbild
Satashi'
Erfaren

21 jun 2017, 17:57

Raoulinho skrev:
Ställer min tid till förfogande för att agera städare likt Lukkinen om så önskas...

- Innehållet kan ju vara desamma, men det vore väl kanske läge att "se över" hur man vill göra reklam för forumet och att "alla" är välkomna?

Mvh Raoul
Personligen ser jag helst att den skaran som skriver på forumet är mer mot enthusiast-typen. I jämförelse mot Facebooksidan så finns det alltid kunniga skribenter här som är insatta och följer sporten mer eller mindre religiöst. Misstänker även att samtliga är mot vuxen ålder vilket också speglar de inlägg som skrivs. Ska vi försöka behålla den typen av användare, eller ska vi välkomna alla, oavsett hur okunniga de må vara, säg 11-åringar och allmänt folk som till stor del inte har en aning om vad de häver ur sig?

Bullen har väl alltid, för mig åtminstone, känts som lite av en "elitist"-skara, jag ser personligen hellre att vi förblir det. Får huvudvärk av vårt "Öppna supporterforum" på Facebook. Tror denna diskussionen har varit med sedan ett tag tillbaka dock...
Användarvisningsbild
lkpg__
Site Admin
Kontakt:

21 jun 2017, 18:18

Lukkinen skrev:
21 jun 2017, 16:37
Är det något mer som behöver göras innan vi kan styra över folket hit från gamla bullen?
Ja, denna skall flyttas till samma server/adress som gamla bullen. Tar förhoppningsvis inte särskilt lång tid, bör bli klart inom ett par veckor.
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

21 jun 2017, 19:28

Satashi' skrev:
21 jun 2017, 17:57
Raoulinho skrev:

Mvh Raoul
Personligen ser jag helst att den skaran som skriver på forumet är mer mot enthusiast-typen. I jämförelse mot Facebooksidan så finns det alltid kunniga skribenter här som är insatta och följer sporten mer eller mindre religiöst. Misstänker även att samtliga är mot vuxen ålder vilket också speglar de inlägg som skrivs. Ska vi försöka behålla den typen av användare, eller ska vi välkomna alla, oavsett hur okunniga de må vara, säg 11-åringar och allmänt folk som till stor del inte har en aning om vad de häver ur sig?

Bullen har väl alltid, för mig åtminstone, känts som lite av en "elitist"-skara, jag ser personligen hellre att vi förblir det. Får huvudvärk av vårt "Öppna supporterforum" på Facebook. Tror denna diskussionen har varit med sedan ett tag tillbaka dock...
Vi måste ju acceptera nya användare. Annars kommer bulletinen självdö vad det lider. Känns som att bulletinen historiskt sett lockat de lite mer seriösa skribenterna så jag tror inte det är någon större risk att de värsta klåparna från Facebookgruppen kommer hit och "förgyller" tillvaron med sina gedigna hockeykunskaper :P
Användarvisningsbild
Raoulinho
Erfaren
Kontakt:

21 jun 2017, 20:09

...och för att fylla på!
Facebook-inlägg, nålade eller inte med kommentarer är väldigt "kaos" att hålla sig uppdaterad på när det är mkt trafik.
Jag vet folk som inte kunde registrera sig på den äldre HB under lång tid, och då fanns inga alternativ där heller...

Men jag tycker frågan kvarstår...
Anses detta fortfarande vara ett WL-forum eller LHC-supporterforum?
Jag är ej med i WL, och kommer antagligen inte känna anledning att bli det heller, men jag är ju LHC-fanatisk oavsett! :)
- "...vi ska supa och slåss, på Platååå förstårs - med Janne Karlsson!"
Användarvisningsbild
lkpg__
Site Admin
Kontakt:

21 jun 2017, 20:44

Jag skulle vilja att bullen är till för alla supportrar till LHC, oavsett om man är medlem i White Lions eller inte.
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

21 jun 2017, 21:05

lkpg__ skrev:
21 jun 2017, 20:44
Jag skulle vilja att bullen är till för alla supportrar till LHC, oavsett om man är medlem i White Lions eller inte.
Håller helt med, så även Raoulinho :)
Skriv svar