HB flyttar

Specifika eller generella frågor och synpunkter gällande HockeyBulletin
danme
Rutinerad

04 okt 2011, 23:20

Jag hade tidigare länken till "Visa nya inlägg" sparad, där jag tagit bort session id:t, dvs: hockeybulletin/search.php?search_id=newpost

Det funkar inte längre, utan jag måste logga in på nytt innan jag kan kolla nya inlägg. Någonting har hänt, gissningsvis med kakorna.
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

05 okt 2011, 08:12

Jag har exakt samma bekymmer. En gnutta störande faktiskt.
We shall do no such thing! Cut down a tree with a herring? It can't be done!
Användarvisningsbild
Heldragna
Rutinerad

05 okt 2011, 17:26

Heldragna skrev:Tog bort den gamla från favoriter och la sen till den igen o då funkar det!!! :) Tack för tippset!
Funkade två ggr sen är det likadant igen! :cry:
Forza Cluben!

Tack Emmis!
Vi glömmer dig aldrig!
Användarvisningsbild
köttet
Site Admin

05 okt 2011, 22:21

Ja, det verkar ha blivit något fel på kakorna sen forumet startade upp igen. Jag har rensat alla cookies och försökt igen men det hjälper inte.
Execute! Or evacuate.
Användarvisningsbild
Micke_79
Medelmåtta

06 okt 2011, 14:46

Heldragna skrev:
Heldragna skrev:Tog bort den gamla från favoriter och la sen till den igen o då funkar det!!! :) Tack för tippset!
Funkade två ggr sen är det likadant igen! :cry:
Funkar inte här heller längre :/
Användarvisningsbild
bobbe
Site Admin

07 okt 2011, 09:12

Cookie-problem, som sagt. Blir inte klok på't - ligger på samma ställe som tidigare med samma inställningar. Justeringar utan effekt.
Nytt forum - nytt liv!
Användarvisningsbild
jonas67
Rutinerad

07 okt 2011, 10:43

bobbe skrev:Cookie-problem, som sagt. Blir inte klok på't - ligger på samma ställe som tidigare med samma inställningar. Justeringar utan effekt.
Jag kan inget om cookies men upplever som man hålls inloggad om man går in med mindre än ca: 1 timmes mellanrum men om det gått längre tid så får man logga in igen, som om det fanns en tidsgräns för när det ska funka....

Förmodligen ingen hjälp för dig men ju mer info du får desto större chans att du kommer på lösningen :wink:
Mot SM-Guld
cremator
Erfaren

24 okt 2011, 16:54

Jag skulle vilja påstå att det stora cookie-problemet är att sessions ID inte sparas i cookies överhuvudtaget. Det går alldeles utmärkt att rensa alla cookies och fortfarande vara inloggad eftersom användarens ID hanteras via URL (sid-parametern), vilket är typiskt osnyggt och ger sämre säkerhet. Vad jag förstår så är användandet av en GET-parameter en fall-back när cookies inte fungerar. Med risk för att stöta mig med någon som redan kontrollerat detta, ser inställningarna för cookies ut så här?

Domain Name: forum.whitelions.se
Script Path: /hockeybulletin/
Cookie Domain: forum.whitelions.se
Cookie Path: /hockeybulletin
Cookie Name: hb_session (eller nåt)
Session Length: x

Som sagt, ber om ursäkt om jag är Captain Obvious här. Jag är utvecklare själv (dock inte phpBB), så vet att sådant beteende kan vara irriterande ;)
Användarvisningsbild
bobbe
Site Admin

26 okt 2011, 10:31

Det jobbiga är ju att det ser rätt ut (och jag har även testat alternativa varianter) på motsvarande sätt som du anger, utan att det fungerar...

Hjälp och tips uppskattas alltid!
Nytt forum - nytt liv!
cremator
Erfaren

26 okt 2011, 21:48

Okej, då försöker jag med nåt annat då ;)

Av döma av hockeybulletin/docs/CHANGELOG.html" onclick="window.open(this.href);return false; så kör forumet version 3.0.4 alternativt 3.0.5 av phpBB, och enligt request-headern så används PHP 5.3.5. Det finns dock ett problem i phpBB < 3.0.6 på PHP 5.3.x som gör att cookies strular (http://tracker.phpbb.com/browse/PHPBB3-8471" onclick="window.open(this.href);return false;). Kan det vara så att en uppdatering är på sin plats, eller ljuger changelogen?
Användarvisningsbild
bobbe
Site Admin

27 okt 2011, 21:50

Tack igen! Det har sannolikt med det att göra.

Testade en uppgradering under kvällen och allt gick bra - utom när det var klart, då enbart en blank sida visades. Sannolikt template-problematik, svårt och tidsödande att felsöka. Jag har nu återställt till tidigare version, som fungerar även om nu cookies jäklas... ;)
Nytt forum - nytt liv!
Skriv svar