Synpunkter på "nya" HockeyBulletin

Specifika eller generella frågor och synpunkter gällande HockeyBulletin
Skriv svar
Användarvisningsbild
StevieY
Rutinerad

01 okt 2009, 13:49

Bra jobb!
Undvek nästan bulletinen tidigare då jag inte orkade med den sega skiten!
"Let him come" -Ivan Majesky
Användarvisningsbild
Jocke_L
Rutinerad

06 okt 2009, 22:18

Länkar öppnas inte i ett nytt fönster. Lite jobbish att behöva klicka "back" varje gång man glömmer att själv öppna länken i ny flik elelr nytt fönster.
Användarvisningsbild
Micke_79
Medelmåtta

06 okt 2009, 23:26

Jocke_L skrev:Länkar öppnas inte i ett nytt fönster. Lite jobbish att behöva klicka "back" varje gång man glömmer att själv öppna länken i ny flik elelr nytt fönster.

Verkar ha ändrat på de för de öppnades i nytt fönster förut..
Användarvisningsbild
Rosin
Site Admin

07 okt 2009, 00:34

Japp, av någon anledning har de inte byggt in någon funktion för att kunna ändra detta. När det fungerade förra gången hade jag helt enkelt varit inne och ändrat i källkoden på ett antal olika ställen, men jag har inget minne av var i helskotta det var :S
Finns ett gäng filer... kan kolla på det igen, men vad jag kommer ihåg var det ett jävla jobb förra gången och jag har en del annat att stå i för närvarande...

EDIT:
Har skickat instruktioner till bobbe som nu står för servern...:)
Användarvisningsbild
Micke_79
Medelmåtta

07 okt 2009, 02:09

Micke_79 skrev:
Jocke_L skrev:Länkar öppnas inte i ett nytt fönster. Lite jobbish att behöva klicka "back" varje gång man glömmer att själv öppna länken i ny flik elelr nytt fönster.

Fast funka inte på alla länkar tydligen..
Användarvisningsbild
Rosin
Site Admin

07 okt 2009, 02:59

Micke_79 skrev:
Micke_79 skrev:

Fast funka inte på alla länkar tydligen..
Hmm, såhär är det... Den ändring som går att göra är inte gjord av phpBB själva utan man får modifiera deras egen kod. Därför fungerar den inte klockrent. När man har fixat problemet så kommer det endast fungera på länkar i poster som skrivits EFTER modifieringen.
Så även om vi fixar detta så kommer gamla länkar öppnas i samma fönster som innan.

Har för övrigt ingen aning om varför detta nollställdes vid flytten nu...
Användarvisningsbild
bobbe
Site Admin

07 okt 2009, 08:30

Enkelt, det nollställdes eftersom jag gjorde en nyinstallation av phpBB3, eftersom "nya" servern använder en nyare databasmotor. Då försvann logiskt nog också alla "fulhack". ;) Kommer att kika på blank-länkar när jag får tid.
Nytt forum - nytt liv!
Användarvisningsbild
bobbe
Site Admin

07 okt 2009, 13:03

Testar först med en egenskapad länk och sedan med en automatskapad: http://www.whitelions.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Edit: Verkar fungera fint för nya inlägg.
Nytt forum - nytt liv!
Användarvisningsbild
Leffe
Rutinerad

22 dec 2012, 14:37

vet inte vart jag skulle skriva det men här känns som bästa stället.

tiderna som visar när inläggen skrevs stämmer inte. Inget problem egentligen men det känns väldigt störande ändå (i-landsproblem) ;) ifall det är enkelt att fixa så skulle jag uppskatta det ;)
Användarvisningsbild
jonas67
Rutinerad

22 dec 2012, 17:20

Leffe skrev:vet inte vart jag skulle skriva det men här känns som bästa stället.

tiderna som visar när inläggen skrevs stämmer inte. Inget problem egentligen men det känns väldigt störande ändå (i-landsproblem) ;) ifall det är enkelt att fixa så skulle jag uppskatta det ;)
Kolla dina inställningar i kontrollpanelen, det brukar vara där felet ligger :wink:
Mot SM-Guld
Användarvisningsbild
Leffe
Rutinerad

22 dec 2012, 23:25

jonas67 skrev:
Leffe skrev:vet inte vart jag skulle skriva det men här känns som bästa stället.

Kolla dina inställningar i kontrollpanelen, det brukar vara där felet ligger :wink:
jaha, det var där problemet låg...
Användarvisningsbild
Leffe
Rutinerad

30 mar 2013, 10:48

I ett annat forum så finns det "multi-citat" vid varje inlägg så att man kan trycka på det ifall man vill svara på flera inlägg samtidigt. Blir väldigt smidigt och skulle inte va så tokigt att in skaffa här ;)
Användarvisningsbild
East
Rutinerad

26 okt 2014, 21:56

kollade runt på övriga forum (shl) och blev förvånad över att dom är så dåliga, riktigt bra jobbat av er som gjort hockeybulletin

har lite problem med klockan dock, hur ändrar till 24 timmars? nu har jag PM/Am eller vad de heter
Cluben - Since -96
Användarvisningsbild
bobbe
Site Admin

30 okt 2014, 09:04

Tack East, med tanke på det minimala arbetet som hinns med. ;)

Kontrollpanel (i toppmenyn) - Inställningar - Mitt datumformat, Eget... - Exempelvis "Y-m-d H:i"
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

09 jul 2015, 17:06

Vad har hänt med Bullen? I ett dygn nu tycker Chrome att sidan är osäker och man måste finta sig in på den. Vidare vägrar Chrome komma ihåg användarnamn och lösen som förr också. Någon medveten strategi?
We shall do no such thing! Cut down a tree with a herring? It can't be done!
Skriv svar