Synpunkter på "nya" HockeyBulletin

Specifika eller generella frågor och synpunkter gällande HockeyBulletin
Skriv svar
Användarvisningsbild
BK Robbi
Rutinerad
Kontakt:

27 maj 2009, 13:00

Japp! All cred för ett bra jobb. Fortfarande lite segare än gamla bullen, men det kanske kommer. Ã…sså finns ju ill-lila text!! Bara det... 8)
Något skumt hände i går kväll, efter att jag postat ett inlägg verkade det som om vissa delar försvann, bl.a. kunde jag inte se raden med "Kontrollpanel, meddelanden, FAQ.." etc. vilket innebar att jag inte kunde logga ur på normalt sätt.
Användarvisningsbild
Rosin
Site Admin

27 maj 2009, 14:08

BK Robbi skrev:Något skumt hände i går kväll, efter att jag postat ett inlägg verkade det som om vissa delar försvann, bl.a. kunde jag inte se raden med "Kontrollpanel, meddelanden, FAQ.." etc. vilket innebar att jag inte kunde logga ur på normalt sätt.
Precis, det berodde på det jag skrev tidigare, att stilmallen ersattes av en nästan tom stilmall. Scriptet skrev inte ut den raden eftersom det inte fanns några värden för den i stilmallen. Ber om ursäkt för detta...
Användarvisningsbild
Rosin
Site Admin

27 maj 2009, 15:49

Driver73 skrev:Jag är aktiv på ett annat forum som använder samma plattform om jag förstår det rätt. Nu undrar jag om det skulle vara möjligt att ha alternativet att kunna välja ett tema som heter Rainbow Pearl? Det är ett tema jag använder på det forumet och jag finner det väldigt enkelt att använda. Men som sagt bara en förfrågan.
Hehe, ja det skulle vara möjligt men jag känner väl kanske inte att det temat passar in på detta forum direkt...
Länk för er som vill se hur det ser ut. Har jag rätt?
Användarvisningsbild
89er
Medelmåtta

27 maj 2009, 19:20

Skulle det bli det temat så kan jag ju säga att då ser ni aldrig mig här igen :lol:
We had Heighway on the wing
We had dreams and songs to sing
Of the glory round the Fields of Anfield Road
Glidarn
Erfaren

27 maj 2009, 19:33

Jag tycker du har gjort ett super nice jobb med nya forumet,men när det går så segt så blir man ju halvtokig :roll:

Ingen av er Admins som ligger på en bbb eller Telia fiber som kan hosta forumet då? Jag kan skänka en en 800Mhz burk till WL med installerat linux och allt till hemsida och forum genom ftp.. bara vi slipper detta sega:)

Kan även skänka en forum plats på min server hemma,så du kan testa.
http://www.tubeamp.se" onclick="window.open(this.href);return false; rörförstärkarbyggen
LHC Guld 2013 - Lev ditt eget liv för du kommer dö din egna död
Användarvisningsbild
East
Rutinerad

28 maj 2009, 14:17

SÃ… SNYGGT!! bra jobbat ni som ligger bakom nya hockeybulletin :D
Cluben - Since -96
Användarvisningsbild
lkpg__
Site Admin
Kontakt:

28 maj 2009, 14:51

Ungefär till höger om bilden på Hockeybulletin i headern får jag ett felmeddelande.

Not Found
The requested URL /hockeybulletin/news_short.php was not found on this server.

Apache/1.3.37 Ben-SSL/1.57 Server at http://www.whitelions.se" onclick="window.open(this.href);return false; Port 80
Användarvisningsbild
Rosin
Site Admin

28 maj 2009, 15:34

lkpg__ skrev:Ungefär till höger om bilden på Hockeybulletin i headern får jag ett felmeddelande.

Not Found
The requested URL /hockeybulletin/news_short.php was not found on this server.

Apache/1.3.37 Ben-SSL/1.57 Server at http://www.whitelions.se" onclick="window.open(this.href);return false; Port 80

Jajaja, så blir det när man försöker uppdatera en sida som samtidigt är aktiv. :) Håller på att lösa det där...
Användarvisningsbild
Rosin
Site Admin

28 maj 2009, 16:04

Nyhetsruta från whitelions.se fixad nu också...
Användarvisningsbild
oskar_b
Erfaren

28 maj 2009, 21:39

Rosin skrev:Nyhetsruta från whitelions.se fixad nu också...
Går det att ordna in "nyhetsruta" till den första upplagan av det nya forumet (det blåa)?
Användarvisningsbild
Driver73
Rutinerad

30 maj 2009, 02:17

Rosin skrev:
Driver73 skrev:Jag är aktiv på ett annat forum som använder samma plattform om jag förstår det rätt. Nu undrar jag om det skulle vara möjligt att ha alternativet att kunna välja ett tema som heter Rainbow Pearl? Det är ett tema jag använder på det forumet och jag finner det väldigt enkelt att använda. Men som sagt bara en förfrågan.
Hehe, ja det skulle vara möjligt men jag känner väl kanske inte att det temat passar in på detta forum direkt...
Länk för er som vill se hur det ser ut. Har jag rätt?
På en del forum kan man själv välja det tema man själv trivs bäst med av några alternativ. Med andra ord inget som säger att det måste vara det enda temat. Men det kan ju vara trevligt att ha välmöjligheter.
89er skrev:Skulle det bli det temat så kan jag ju säga att då ser ni aldrig mig här igen :lol:
Så om det skulle finnas ett val att ha fler teman och Rainbow Pearl skulle vara ett av alternativen skulle du sluta vara på forumet?
Användarvisningsbild
Rosin
Site Admin

30 maj 2009, 10:30

Driver73 skrev:På en del forum kan man själv välja det tema man själv trivs bäst med av några alternativ. Med andra ord inget som säger att det måste vara det enda temat. Men det kan ju vara trevligt att ha välmöjligheter.
Jag skulle inte göra en funktion så att man kunde göra whitelions.se rosa med gröna prickar, bara för att folk ska ha valmöjligheten och inte alla kommer använda den :)
White Lions hemsida, liksom hockeybulletin ska ha ett visst tema, och det ska inte vara ett rymdskepp.
Användarvisningsbild
tEu1
Amatör

07 jun 2009, 14:23

Rosin skrev:
Driver73 skrev:På en del forum kan man själv välja det tema man själv trivs bäst med av några alternativ. Med andra ord inget som säger att det måste vara det enda temat. Men det kan ju vara trevligt att ha välmöjligheter.
Jag skulle inte göra en funktion så att man kunde göra whitelions.se rosa med gröna prickar

Det vet du att du vill Rosin!
Slicka uppåt, Sparka neråt!
Användarvisningsbild
Robie
Rutinerad

01 aug 2009, 11:22

Jag måste vara blind, men jag hittar inte vart man ändrar lösenordet i kontrollpanelen. Någon som kan hjälpa mig?
COYS
Användarvisningsbild
Rosin
Site Admin

01 aug 2009, 16:29

Robie skrev:Jag måste vara blind, men jag hittar inte vart man ändrar lösenordet i kontrollpanelen. Någon som kan hjälpa mig?

Kontrollpanelen/Profil/Ändra kontoinställningar
Skriv svar