Synpunkter på "nya" HockeyBulletin

Specifika eller generella frågor och synpunkter gällande HockeyBulletin
Skriv svar
Användarvisningsbild
Rosin
Site Admin

25 maj 2009, 09:42

Själv tycker jag det röda var snyggare, men majoriteten får avgöra. :)

Min uppfattning är att det borde vara "(Inga nya meddelanden)", dvs två parenteser, MEN jag lyckas då fan inte hitta var jag kan ändra det. Har letat i databaser, stilmallar, html-filer, php-filer osv, osv...

Länkfärger kan jag kolla upp. Verkar bara vara hovringen som ändrar färg. Ska kolla på target=_blank också. Men nu ska jag jobba 09:45-20:00 så det får bli en annan gång :)
Robin013
Erfaren

25 maj 2009, 10:16

Kör en "vote" om färgen? Jag håller mig till skaran röd.
Tony "Montana" Mårtensson
Auri sacra fames! - Den förbannande törsten efter guld
Användarvisningsbild
Hellraiser
Rutinerad

25 maj 2009, 11:46

Jag gillar nya designen men blir bitter på segheten. Störande....
“Det är ju vad tjejer handlar om - att hitta den som orsakar minst skada på ens annars ganska så perfekta vardag" - Markus Hermansson
danme
Rutinerad

25 maj 2009, 14:28

HenkeLHC skrev:Tycker forumet börjar ta sig, min personliga åsikt är dock att man borde ha fullbredd på forumet.
Word! Känns instängt att ha en frame (eller vad det kan kallas) som är fast satt till 800 pixels eller vad det kan vara.
Glidarn
Erfaren

25 maj 2009, 18:04

Rosin skrev: Forumet ligger på NetCamp Serverhotellet's servrar.

Hmm,men det är inget ni betalar för att ha forum och hemsida på?

Jag tycker forumet är snyggt nu med blått,om det bara varit lite bredare:)

men man blir ju tokirreterad när det går så attans segt att glida runt i forumet + att det ser så litet ut:)

Slängde upp ett eget forum på min linuxbrandvägg hemma som test..

http://www.whl.info.se och skjälvklart pbpBB3
http://www.tubeamp.se" onclick="window.open(this.href);return false; rörförstärkarbyggen
LHC Guld 2013 - Lev ditt eget liv för du kommer dö din egna död
just de
Rutinerad

25 maj 2009, 23:26

Tyvärr segt och det är en stor nackdel. För mig är det avgörande viktigt att det går snabbt att navigera runt.
Användarvisningsbild
Markus
Rutinerad

25 maj 2009, 23:28

Jag gillar befintlig design som fan.

Lite svårt att se vilka ämnen som innehåller nya inlägg och vilka som inte gör det dock. Länkar bör även öppnas i nya fönster/flikar.
You'll never walk alone!
Användarvisningsbild
Rosin
Site Admin

26 maj 2009, 00:09

All right... nytt försök!
Ser det nya bra ut? Var det förra bättre?
Användarvisningsbild
1986
Global moderator

26 maj 2009, 00:33

Nej, nej, nej, nej, nej!

Alltså: byt genast tillbaka! Det känns rörigt och, som redan konstaterat, svårt att se vilka som är nya och vilka som är gamla. Dessutom, så är det sjukt fult.

Rosin, du gör ett jättejobb och vanligen brukar det se skitbra ut. Det här är ett undantag. 8)
danme
Rutinerad

26 maj 2009, 00:41

Härligt med skalande bredd! Bilden längst upp på sidan var bättre tidigare.

Sen gillar jag att "Postat" och ikonen som visar om det är ett nytt inlägg eller inte är till vänster istället för som förut till höger.

Men det "all-blue" känns ganska trist...
Användarvisningsbild
Rosin
Site Admin

26 maj 2009, 00:48

Färgskillnad på varannan rad tycks jag inte kunna göra något åt. Lite krångligt när man hela tiden måste anpassa allt efter en redan befintlig design. Hittar inte heller hur jag lägger till target=_blank på alla länkar.

Hur folk fortfarande kan tycka att det är svårt att skilja på nya och gamla inlägg fattar jag inte ett dugg av.

Jag tar mer än gärna emot förslag från alla er andra. Ni som har möjlighet får gärna anpassa egna stilar, exportera dessa och skicka till mig på något sätt.

Kan inte hitta en befintlig stil som har fullbredd, tydliga ikoner för olästa meddelanden, olika färger på inlägg/trådar, rätt färgsättning, svenska som valbart språk, inte för likt det gamla forumet men samtidigt inte för mycket nytt. Tyvärr...

Om det är jättebråttom 1986, kan du gå in i profilen och ändra tillbaka sålänge. Vill gärna ha fler åsikter om denna design innan jag slänger den åt helvete.
Glidarn
Erfaren

26 maj 2009, 06:01

Jag tycker denna blev kanonfin:) Och nu på möra så går det ganska ok att trolla runt i forumet utan att behöva vänta alltför länge:)
http://www.tubeamp.se" onclick="window.open(this.href);return false; rörförstärkarbyggen
LHC Guld 2013 - Lev ditt eget liv för du kommer dö din egna död
Användarvisningsbild
Jocke_L
Rutinerad

26 maj 2009, 08:06

Bäst hittills och denna design får min röst. Färg på varannat inlägg känns dessutom inte lika nödvändigt längre då denna design "delar av" bra ändå. Ã…terstår då bara att öppna länkar i nytt fönster, jag som är så glömsk får att surfa tillbaka till Bullen efter att ha klickat på en länk. ;)
Användarvisningsbild
Hellraiser
Rutinerad

26 maj 2009, 10:05

Jag gillar det. Bra jobbat Rosin.
Går lite segt här och var men överlag känns det snabbare än tidigare.
“Det är ju vad tjejer handlar om - att hitta den som orsakar minst skada på ens annars ganska så perfekta vardag" - Markus Hermansson
Användarvisningsbild
Rosin
Site Admin

26 maj 2009, 10:06

Ser nu när jag kommer till jobbet och testar en nååågot lägre upplösning på skärmen att huvudbannern blir lite dåligt anpassad... hm, blir något att fundera på.

Jag tycker faktiskt också att denna är bäst hittills. bobbe och köttet får mer än gärna hjälpa till att leta efter target=_blank-funktionen i administrationspanelen. :)
BK Robbi skrev:gräll lila text och en vacker skir rosa bakgrund. Kanske länkar i någon beige nyans.
Jag ska jobba på en sådan design bara för dig då. ;)
Skriv svar