Små hockeyrelaterade notiser

Diskutera hockey i allmänhet
Användarvisningsbild
lokalpatriot
Medelmåtta

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... odertalje/" onclick="window.open(this.href);return false;

Vilket trams av den galne göken att kalla detta för ett osmakligt hot. Tycker för övrigt att hans blogg blivit helt ointressant sen han bytte format. Nu är det verkligen en Malmöblogg, som rapporterar vissa rykten och övergångar i shl. Förr va det en riktigt informativ blogg, med visst fokus på Malmö.
För övrigt anser jag att Hemlin skall få sparken...
Användarvisningsbild
köttet
Site Admin

Han har, precis som så många andra, låtit sig korrumperas för chansen att synas på en större arena.
Execute! Or evacuate.
Användarvisningsbild
Malkin
Rutinerad

Omtalad tackling mellan Hästen och Troja i dag.

" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Kapten Duck
Rutinerad

Malkin skrev:Omtalad tackling mellan Hästen och Troja i dag.

" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, och Per Hånberg funderar på att polisanmäla händelsen enligt aftonblaskan. Den dagen en spelare åtalas för en tackling kan vi lika gärna lägga ner sporten. Nu är det nog mer ett uttalande i affekt men klimatet här i Sverige går mer och mer åt att det skulle vara misshandel på isen.

Jag börjar på riktigt ledsna över spelarnas brist på respekt för varandra. Men inte tycker jag att det ska göras civila mål av det som händer på isen för det. Frågan är ju hur man ska komma till bukt med problemet. Hockeyn går så fort nu för tiden och vi vill ju inte sänka farten. Men ledordet måste ändå bli RESPEKT. Samtidigt som våra unga spelare måste drillas i hur man tar emot tacklingar. Heads up och ständigt beredd på kontakt är A o O. Något alla som beger sig över till Amerikat får befara direkt.
Come on now, let's fix this mess. We could get better because we're not dead yet.
Användarvisningsbild
Kapten Duck
Rutinerad

http://bloggar.expressen.se/sannylindst ... an-ha-fel/" onclick="window.open(this.href);return false;

Humor :lol:
Come on now, let's fix this mess. We could get better because we're not dead yet.
Användarvisningsbild
köttet
Site Admin

Blask! Det här kallar jag sågning! http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8657613.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
Execute! Or evacuate.
Användarvisningsbild
alfie
Världsklass

Varför är inte det här större? eller har jag missat nåt? Har legat uppe på hockeysverige i 4 timmar och ändå finns inget på de större tidningarna eller ens ett inlägg på HVs forum. Det är ju rätt sura uppgifter för Jerusalem, vilket iofs är trevligt :)
Användarvisningsbild
alfie
Världsklass

... och i samma veva går rykten om att de ska värva "hem" David Fredriksson från division 2 :roll:

Kämpa Håve!
Jordfräs
Amatör

Användarvisningsbild
Studenten
Amatör

Det kanske finns några som har missat klippet på när Växjös sportchef (bar överkropp) vevar på stan så här kommer det.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=6151934" onclick="window.open(this.href);return false;

Det som tidigare kallades självförsvar får väl ifrågasättas lite även om dessa få sekunder givetvis har helt taget ur kontext. Kan rekommendera att gå in på Lakers forum, några riktigt sköna citat där Evertssons armar liknas med "hönsspenar" till exempel. Är detta tillräckligt för att sparka den sportchef som byggde ett guldlag?
Användarvisningsbild
Jocke_L
Rutinerad

Det tror jag inte. Han lär sitta säkert, i alla fall om hans story håller och är sann.
Starre
Amatör

Ryan Whitney, som gjorde ett par matcher i Modo i höstas innan han lade ner karriären, har skrivit en mycket underhållande artikel om sitt KHL-äventyr i Sotji förra säsongen:
http://www.theplayerstribune.com/ryan-w ... ussia-khl/
Användarvisningsbild
alfie
Världsklass

BK Robbi skrev:Dags att sparka Lärking eller?
Verkligen. Strongt att ställa upp i tv-intervjuer ändå när man är så uppenbart godtyckliga och inkonsekventa i sina beslut. Måste vara svårt att hålla masken och försöka framstå som professionell när man uppenbarligen inte har en aning om vad man sysslar med. Hur de kan plocka bort Luleås mål men godkänna Djurgårdens är ju... märkligt, milt uttryckt.

Å andra sidan hade vi ju gott miste om Lasu Nilssons utbrott om det inte vore för Lärkings inkompetens så nån glädje har han ju iaf skänkt ikväll :)
Användarvisningsbild
jonas67
Rutinerad

Personligen tycker jag det var helt rätt att döma bort Luleås mål men jag ser oxå en inkonsekvens då jag även tycker målvakten störs vid Difs mål och att även det borde dömts bort.

Samtidigt tycker jag att situationsrummet faktiskt tydligt talar om hur och varför de gör sina bedömningar. oberoende hur beslutet blir så kommer en massa människor tycka att beslutet blev fel beroende på att de grundar sig på bedömningar och hur man uppfattar situationen.

Vid Luleås bortdömda mål så ser man ju tydligt i kameran ovanfrån att Luleåspelarens kropp är i målgården när han åker på och fastnar i målvaktsklubban vilket stör målvakten, vilket enligt regelboken inte är tillåtet. När man ser bilder i andra vinklar ser det inte ut som han är i målgården eftersom skridskorna inte är det just då men det är hela kroppen även i luften som räknas och det ser man ovanfrån...
Mot SM-Guld
Användarvisningsbild
alfie
Världsklass

Ja, det störiga är ju inte att de dömer bort Luleås mål (även om jag hade blivit rasande om det hade hänt LHC). Det är en väldigt märklig situation, inte bara för att det är tveksamt om det verkligen är Sweatts fel att Alsenfelt "sätts ur spel" utan kanske främst för att puckinnehavet går över till Malmöspelaren och därmed sätts en ny spelsekvens igång.

Men oavsett om det är rätt dömt eller inte så har man där och då satt nivån. Att då samma kväll, bara några minuter senare säga att det är en kampsituation när Possler helt tydligt knuffar in Wikstrand i målvakten så han förhindras att röra sig fritt i målgården är, som sagt, märkligt och jag hade varit fullständigt vansinnig om det hänt LHC i ett läge där vi är ett mål ifrån fortsatt slutspel kontra att säsongen är över.

Jag kan tycka att båda mål borde ha godkänts eftersom jag inte gillar det här överdrivna peteriet, men om man nu säger att det första ska dömas bort så ska det andra göra det minst lika mycket. Väldigt väldigt godtyckliga bedömningar.
Skriv svar