Små hockeyrelaterade notiser

Diskutera hockey i allmänhet
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jonteman
Rutinerad

Supportrar har startat ett projekt som heter "Rädda Redhawks" eller liknande. Ett konto där supportrar kan sätta in pengar för att rädda Malmö.
Oavsett hur mycket man brinner för sin förening kan jag inte förstå hur nån kan ge skänka nånting dit överhuvudtaget. Visst kan man hjälpa sin förening om det är illa ekonomiskt men nu har ju Malmös styrelse helt på egen hand satt sig i skiten. Trots bättre ekonomiska förutsättningar än någon annan klubb i allsvenskan. Helt obegripligt hur folk inom Malmö kan vara så inkompetenta människor. Blir nästan upprörd trots jag skiter i Malmö. Vill inte ens tänka på hur jag hade mått om detta hade varit LHC.

Samtidigt hämtar deras VD Sylvegård ut 86000:- som månadslön. Kanske kan avvara en del av summan med tanke på situationen hans klubb är i.
ÄT ägg
Användarvisningsbild
1986
Global moderator

Jonteman skrev:Supportrar har startat ett projekt som heter "Rädda Redhawks" eller liknande. Ett konto där supportrar kan sätta in pengar för att rädda Malmö.
Oavsett hur mycket man brinner för sin förening kan jag inte förstå hur nån kan ge skänka nånting dit överhuvudtaget. Visst kan man hjälpa sin förening om det är illa ekonomiskt men nu har ju Malmös styrelse helt på egen hand satt sig i skiten. Trots bättre ekonomiska förutsättningar än någon annan klubb i allsvenskan. Helt obegripligt hur folk inom Malmö kan vara så inkompetenta människor. Blir nästan upprörd trots jag skiter i Malmö. Vill inte ens tänka på hur jag hade mått om detta hade varit LHC.
Jag tycker det är ett vettigt initiativ. Dessa personer brinner ju för Malmö och vill inte se sin förening försvinna (vilket kan bli resultatet av det här). Visst fasen är det styrelsens fel att de sitter i den båten de gör. Men jag ser inte varför fansen inte skulle kunna hjälpa till för det.

Men: jag tycker att det ska komma med krav. Den summan som de samlar in ska inte styrelsen få "gratis", eftersom de inte uppvisat att de har ekonomisk koll. Jag tycker gott att fansen bakom den här insamlingen kan ställa krav och ingå ett kontrakt, där styrelsen blir betalningsskyldiga om vissa krav inte uppfylls. Så som hur man sköter om sin förening.
Användarvisningsbild
Jonteman
Rutinerad

Mannen bakom röglebloggen http://gronvitasumo.blogg.se/index.html" onclick="window.open(this.href);return false; ska gå mellan Ängelholm och Malmö, en sträcka på 8-9 mil beroende vilken väg man tar. Han ska dessutom gå i Malmös maskot Hawkan:

Bild

För mer info:
http://www.hawkwalk13.n.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kolla gärna in bilderna.

Han ska göra detta för han twittrade:
Hamnar Rögle i kvalserien kommande säsong lovar jag att gå i "Hawkan" dräkten mellan Malmö och Ängelholm. Det blir slutspel.
ÄT ägg
Användarvisningsbild
pattenboy
Rutinerad

Tänkte först skriva detta i elitserietråden men det har ju varit ack så fel då det är kval till kvalserien som DIF ägnar sig åt nu för tiden.

1 Örebro HK 4 3 1 0 16:9 (7) 12 0 0 0 1
2 BIK Karlskoga 4 2 0 2 12:16 (-4) 10 0 0 0 0
3 Djurgårdens IF 4 1 1 2 15:13 (2) 8 0 0 1 0
4 IK Oskarshamn 4 1 0 3 14:19 (-5) 4 0 0 0 0

Det ser riktigt jävla illa ut för laget som enligt experterna var de som tog vinstlotten förra säsongen då vi klarade oss kvar tack vare Arlas skridsko.
I focus on the pain, the only things that's real.
Användarvisningsbild
alfie
Världsklass

Jonteman skrev:Mannen bakom röglebloggen http://gronvitasumo.blogg.se/index.html" onclick="window.open(this.href);return false; ska gå mellan Ängelholm och Malmö, en sträcka på 8-9 mil beroende vilken väg man tar. Han ska dessutom gå i Malmös maskot Hawkan:

Bild

För mer info:
http://www.hawkwalk13.n.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kolla gärna in bilderna.

Han ska göra detta för han twittrade:
Hamnar Rögle i kvalserien kommande säsong lovar jag att gå i "Hawkan" dräkten mellan Malmö och Ängelholm. Det blir slutspel.
Han klarade det inte men gick drygt 7 mil i dräkten i hårda vindar och isande kyla. Riktigt creddigt gjort! Om Röglespelarna haft den viljan kanske de inte lirat kvalserien...
Användarvisningsbild
Kapten Duck
Rutinerad

pattenboy skrev:Det ser riktigt jävla illa ut för laget som enligt experterna var de som tog vinstlotten förra säsongen då vi klarade oss kvar tack vare Arlas skridsko.
Off topic:

Värt att notera är ju att Arla har gjort mål med grillorna i den sista grundseriematchen två säsonger i rad. Streak på gång?
Come on now, let's fix this mess. We could get better because we're not dead yet.
Användarvisningsbild
lokalpatriot
Medelmåtta

En sådan här dag är det iaf en lite tröst att hästen inkasserar sin andra förlust i kvalserien till allsvenskan.
För övrigt anser jag att Hemlin skall få sparken...
Användarvisningsbild
pattenboy
Rutinerad

Oj vad otippat att "Hela Sveriges lag" ( namnet som måste härstamma ifrån att vi alla betalar lönen till deras spelare ) skulle leva på gamla meriter.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/s ... um=twitter" onclick="window.open(this.href);return false;

Samma skitsnack som när DIF lätt skulle klara kvalserien och lätt ta sig tillbaka till elitserien. Gamla mossiga "experter" tittar allt för ofta på klubbmärket istället för spelarna som för tillfället faktiskt bär det.

Leksand ska ned till botten igen.
I focus on the pain, the only things that's real.
Användarvisningsbild
Jocke_L
Rutinerad

Visst är det skönt att se att skattepengarna går till hårt arbetande legoknektar från utlandet..

http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... an-staten/" onclick="window.open(this.href);return false;

Och dessutom...260 anställda?
Användarvisningsbild
Heldragna
Rutinerad

Ruttet! Tvinga dom i konkurs!
Forza Cluben!

Tack Emmis!
Vi glömmer dig aldrig!
Användarvisningsbild
Jonteman
Rutinerad

Heldragna skrev:Ruttet! Tvinga dom i konkurs!
Fast då kommer man ta upp ett nytt lag i allsvenskan och det är Tingsryd som slutade på tredje plats i kvalserien till hockeyallsvenskan. Problemet är bara att Tingsryds ekonomi är allt annat än bra. Efter Tingsryd står sedan Hästen på tur att gå upp om det ges gratisplatser till allsvenskan. :P
ÄT ägg
Användarvisningsbild
Jocke_L
Rutinerad

Jonteman skrev:
Heldragna skrev:Ruttet! Tvinga dom i konkurs!
Fast då kommer man ta upp ett nytt lag i allsvenskan och det är Tingsryd som slutade på tredje plats i kvalserien till hockeyallsvenskan. Problemet är bara att Tingsryds ekonomi är allt annat än bra. Efter Tingsryd står sedan Hästen på tur att gå upp om det ges gratisplatser till allsvenskan. :P
Här chansar vi inte! Ta mina skattepengar och pröjsa Murleys lön! NU!

:wink:
Användarvisningsbild
Malkin
Rutinerad

Lite hockeysnack så här i det fina vädret...

MrMadhawk har intervjuat Malmös nya fystränare inför säsongen. Personligen tycker jag att det är väldigt intressant att lyssna på, och det är inte utan att man önskar sig en liknande med Lasse Thörnholm (som sägs ha kastat ut Sami Torkki ur duschen och skickat in honom i styrkelokalen och dessutom gått ut och hämtat spelare från bilparkeringen när de varit på väg hem!)
Användarvisningsbild
köttet
Site Admin

Thörnholm är kul att lyssna på öht. Han är hård och bestämd, och samtidigt otroligt kunnig inom fysområdet. Så ja, det vore skoj med ett snack med honom på websidan.
Execute! Or evacuate.
Användarvisningsbild
Ahlberg
Rutinerad
Kontakt:

Jon Palmebjörk,Björklöven (Läs palmebjörk och doktorn) till mrmadhawk.se:

Tre snabba hockeyfrågor:

Går något eller några lag upp till våren?
- Jag tror Vita Hästen kommer att gå upp i allsvenskan till våren.

Vilket lag blir svenska mästare 2014?
- Linköping.
-"Passningarna måste börja sitta, annars blir det bara filmjölk utav alltihop" - Pär Arlbrandt
Skriv svar