Allmän tråd om Elitserien/SHL

Diskutera hockey i allmänhet
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

07 sep 2016, 16:11

alfie skrev:Jahopp, Skank plockar in Joni Ortio. Den lagdelen som kändes som deras största frågetecken blev plötsligt ett stort fett utropstecken...
Ja det är en klar uppgradering. Så jämför man SKANK med förra säsongens upplaga av SKANK ser det enligt mig ut så här:

Sportchef: Guldmakaren ut, Fredrik Lindgrens brorsa (som har sett många hockeymatcher) in. Enormt stort minus
Tränare: Wallson ut och Fredrik Öberg in. Rimligtvis ett stor minus
Målvakter: Svensson (en av SHLs erkänt bästa målvakter) ut och Ortio in. Tror på +/- 0. Kan inte bli mycket bättre än de hade förra säsongen. Risk för försämring
Backar: Lundberg, Lindholm och Heed ut - Skadad Cumiskey, Djuse och Alm in. Ungefär +/- 0
Anfallare: Zacke, Norman, Broadhurst, Ritola, Forssell, Lundberg och Pesonen ut - Pettersson, Olofsson, Hetta, Möller och en skadad Lindström in. Ser det som försvagning
Publik: Degenereringen av den inavlade genpoolen bara fortsätter. Fett jävla minus

I min mening ser ingen lagdel starkare ut och flera är svagare.
We shall do no such thing! Cut down a tree with a herring? It can't be done!
Användarvisningsbild
alfie
Rutinerad

07 sep 2016, 17:21

Lukkinen skrev: Publik: Degenereringen av den inavlade genpoolen bara fortsätter. Fett jävla minus
Hahaha :lol:

Håller väl med i stort utom på ledarpositionerna. Tror inte tappet av Wallsson är någon förlust. Var ju samma snack när Anders Forsberg lämnade och då blev de bättre. De har lyckats med sin modell att låta tränare lära sig föreningens spelsystem från något juniorlag och sedan långsamt slussa de uppåt. Öberg är skolad på samma sätt som Wallsson i föreningen, blir nog därför ingen större skillnad.

När det gäller sportchef så visst, han kanske inte har samma fingertoppskänsla, men det kommer ju knappast påverka huruvida spelare vill gå dit eller inte. Det är samma förening med samma filosofi och samma kommunpengar.

Sen tror jag inte att Ortio kommer vara bättre än Svensson, men jämför man Ortio och Erik Hanses så är det väl ungefär som att jämföra en hängmörad ryggbiff med sörjan man får hälla av från en burk Eldorado picnicbog.
Användarvisningsbild
alfie
Rutinerad

14 dec 2016, 15:10

Osteneran är slut i Luleå. Synd. Nu kanske de får in någon med fingertoppskänsla som faktiskt kan förvalta alla miljoner de har att strössla omkring sig. Luleå känns genast farligare till nästa säsong.
Användarvisningsbild
Jocke_L
Rutinerad

13 aug 2017, 21:43

Frölunda hånas i Kanada för sin EXTREMT FULA tröja. Med all rätt! Haha :mrgreen:

Dom brukar ju ha total av saknad av finess vad gäller reklamblafforna men detta är ett fullständigt HAVERI till anslagstavla
http://www.bardown.com/this-hockey-team ... s-1.829056

https://pbs.twimg.com/media/C-_mo1fU0AQOpIk.jpg:large

Clubens tröja är bland andra med i artikeln som jämförelse.
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

14 aug 2017, 07:28

Jocke_L skrev:
Frölunda hånas i Kanada för sin EXTREMT FULA tröja. Med all rätt! Haha :mrgreen:

Dom brukar ju ha total av saknad av finess vad gäller reklamblafforna men detta är ett fullständigt HAVERI till anslagstavla

Haha! De har till och med lyckats med att få "Frölunda Indians" se ut som reklam :lol:
Användarvisningsbild
howswedeitis
Medelmåtta

14 aug 2017, 13:33

Jocke_L skrev:

Tycker Rögle lyckats väva in sina sponsorer på ett smakfullt sätt. Vet att AIK har kört med ett liknande upplägg sedan några år tillbaka. Det ser så mycket mer stilrent ut med logotyper i samma färg (vit på grön bakgrund)! Framför allt om man jämför med de lag som kör stora vita brickor på en mörkfärgad tröja. Får ändå säga att Clubens tröja ser helt ok ut reklammässigt.

Ytterst välförtjänt att Frölunda får stå i skottgluggen för den här diskussionen med tanke på anslagstavlan till matchtröja :lol:
Användarvisningsbild
alfie
Rutinerad

14 aug 2017, 13:43

Clubens ligger väl nånstans i mittenskiktet i SHL sett till störande reklam på tröjorna. Den stora boven (som gör att vi inte ligger i topp) är den förbannade karamelloblaffan i alla möjliga fula färger som inte alls passar med Clubens färger. Bort med den säger jag!
Användarvisningsbild
howswedeitis
Medelmåtta

15 sep 2017, 18:21

Kaos hos Babianrövarna innan säsongen ens har börjat.

Det står nämligen klart att Ondrej Vitasek (dåligt scoutad?) får sparken innan sin första SHL-match. Tyvärr tror jag förändringen är en positiv sådan för Örebro som får in Vic Bartley istället, men alltid trevligt att de gör allt för att späda på bilden som en oproffsig förening.
Användarvisningsbild
howswedeitis
Medelmåtta

22 sep 2017, 17:34

Hysteriskt roligt blogginlägg av Robert Pettersson på Hockeysverige om NordicBet-siffrorna i mittcirkeln. En del är faktiskt spot on (inklusive vår egen) :lol:
Robert Pettersson skrev:Brynäs 50
Tips: Den uppmätta IQ-nivån på personen som kallade Linus Söderström för särbarn i SM-finalen.

Frölunda 24
Tips: Antalet spelare i truppen man kallar egna produkter trots att ingen i laget faktiskt är egen produkt.

HV71 3
Tips: Vill bara få mer reklampengar. Trean har inget annat syfte än att vara reklam i reklamen. En kuggfråga.

Linköping 76:
Tips: Antalet gånger per vecka som varje supporter till klubben får göra att de aldrig vunnit SM-guld varpå de får förklara att U16, J20 och Dam visst vunnit.

Skellefteå 50
Tips: Antalet åskådare i premiärmatchen.
pHiLLL
Medelmåtta

16 nov 2017, 06:17

Under landslagsuppehållet har domarna tydligen ändrar en regel om att det ska dömas mål om någon åker på klubban utanför målgården. Alltså har det inte varit tillåtet förut och målet skulle dömas bort. Nu kommer jag inte ihåg vilken match men vi hade en väldigt tydlig situation där en spelare förde bort Gustavssons klubba och det dömdes mål för någon månad sedan(någon som minns vilken match eller har video på situationen?)
De har alltså haft en regel att det ska dömas bort men ändå dömde de mål i den situationen. För att sedan mitt under en säsong ändra en sån regel. Jag tycker det är så jävla dåligt av en "professionell" liga att göra regeländringar mitt under en säsong och knappt informera SHL lagen(enligt AB)
Kolle42
Amatör

16 nov 2017, 09:44

pHiLLL skrev:
16 nov 2017, 06:17
Under landslagsuppehållet har domarna tydligen ändrar en regel om att det ska dömas mål om någon åker på klubban utanför målgården. Alltså har det inte varit tillåtet förut och målet skulle dömas bort. Nu kommer jag inte ihåg vilken match men vi hade en väldigt tydlig situation där en spelare förde bort Gustavssons klubba och det dömdes mål för någon månad sedan(någon som minns vilken match eller har video på situationen?)
De har alltså haft en regel att det ska dömas bort men ändå dömde de mål i den situationen. För att sedan mitt under en säsong ändra en sån regel. Jag tycker det är så jävla dåligt av en "professionell" liga att göra regeländringar mitt under en säsong och knappt informera SHL lagen(enligt AB)
Tror det var mot Karlskrona. Jag håller med dig, riktigt oprofessionellt att ändra mitt under säsong.
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

16 nov 2017, 09:53

Och med den då gällande regeltolkningen skulle målet alltså ha underkänts har man ju nu erkänt iom denna medvetna regeländring. Mycket märkligt.
Användarvisningsbild
Nils
Erfaren

09 jan 2018, 19:15

Jag såg att Mike Weber tvingades lägga av, det var en jobbig spelare som spelade mycket fult som i mina ögon.
Men nu har Frölunda hittat en ersättare i form av Andy Pandy, hoppas att han spelar lite mera fair.
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

14 jan 2018, 08:28

Aftonludret skrev:Skellefteå förlorade borta mot Örebro Hockey med 1–4, det var lagets fjärde förlust på de fem senaste matcherna.
Efter matchen gick Skellefteå-tränaren Bert Robertsson in till domarnas omklädningsrum för att diskutera. Nerikes Allehandas reporter David Hellsing befann sig i närheten av omklädningsrummet och när dörren till rummet öppnades fick han bevittna en högljudd konversation mellan Robertsson och domaren Mikael Sjöqvist.

– Nej, nej, nej, gå ut nu, sa Sjöqvist.
– Jag kan lugna ner mig, svarade Robertsson.
– Gå ut.
– Vet du vad, vet du vad?
– Nej, Bert. Gå ut. Jag är trött på det här. Du kommer in och beter dig som ett jävla svin.
– Nej, nej, nej. Jag har inte sagt en svordom.
– Nej, nej. Där är dörren. Gå.
– Vet du vad?
– Nej, gå.

Dörren stängdes igen och en till synes irriterad Robertsson gick därifrån.
Nerikes Allehanda har varit i kontakt med Robertsson, men han vill inte kommentera situationen.
:lol:

Vad fan var det där för något?!
Användarvisningsbild
PuckOut
Rutinerad

14 jan 2018, 09:40

Herregud alltså, hur pinsam får man bli. Nu var det alltså domarnas fel IGEN att de förlorade?

Robertsson är ju efterbliven på riktigt. Hela publiken däruppe är ju likadan. Det där borde fan rendera i något straff.
Skriv svar