Hockeyjournalister

Diskutera hockey i allmänhet
Användarvisningsbild
alfie
Rutinerad

17 apr 2015, 09:55

Granqvist är proffsig och har en del sköna kommentarer, men har tröttnat på honom rejält på senare år också. Det känns inte lika naturligt längre när han hetsar upp sig över nåt som det gjorde förr ("Först Salt Lake City, och nu det här. Jag slutar med det här Jansson. Det går inte att hålla på, DET GÅR INTE att hålla på" :) ).

Han föll lite i mina ögon efter finalen där Brynäs tog SM-guld 2012 när Joacim Eriksson gör en klockren tavla på Silfverbergs skott och Granqvist ältar in absurdum att det var det sjukaste skottet han någonsin sett. Han är stundtals underhållande, men inte alltid så kunnig.
Användarvisningsbild
alfie
Rutinerad

22 maj 2017, 22:35

Dags att damma av den här gamla tråden igen efter att precis fått både en och två sura uppstötningar. Som vanligt står Nyström i centrum och försöker suga åt sig lite av rampljuset efter VM-guldet. Och han gör det med sina sedvanliga rutiner.

[quote="Magnus "tungan i röven på hockeystjärnor" Nyström"]Gladast blev jag av att träffa Nicklas Bäckström som jag följt sedan han var tonåring i Brynäs.
Egentligen hade han bestämt att rusa förbi de sista journalisterna, men när han såg mig så stannade han för en kort pratstund.[/quote]

Självgod är inte ett tillräckligt starkt adjektiv..
Starre
Amatör

23 maj 2017, 09:29

alfie skrev:Dags att damma av den här gamla tråden igen efter att precis fått både en och två sura uppstötningar. Som vanligt står Nyström i centrum och försöker suga åt sig lite av rampljuset efter VM-guldet. Och han gör det med sina sedvanliga rutiner.

[quote="Magnus "tungan i röven på hockeystjärnor" Nyström"]Gladast blev jag av att träffa Nicklas Bäckström som jag följt sedan han var tonåring i Brynäs.
Egentligen hade han bestämt att rusa förbi de sista journalisterna, men när han såg mig så stannade han för en kort pratstund.
Självgod är inte ett tillräckligt starkt adjektiv..[/quote]

Sportjournalistikens Niklas Svensson.... Slump att de är på samma tidning? :-D
Användarvisningsbild
alfie
Rutinerad

27 jul 2017, 17:15

Linus Norberg på AB skriver en meningslös artikel om att Brynäs riskerar tappa spelare till OS

Jaha? Det gäller väl alla klubbar? Och hur de kan tycka att Brynäs drabbas hårdast känns märkligt..

Paille, Clark, Palushaj, Gunderson och Bertilsson är de som nämns i artikeln.

LHC riskerar samtidigt att tappa Gordon, Roy, Olimb, Olimb, Billins, Monstret och eventuellt nån mer (Näkyvä och Zengerle kan säkert finnas på radarn) under de här 3-4 av 52 matcherna.

Så jävla vinklat och ointressant..... :|
svennis

14 dec 2017, 23:35

Hej,

Är någon intresserad av att skriva hockey experttips för vår sida http://ettkrysstva.com/ ? Vi har precis lanserat och fokuserar först och främst på fotboll. Det beror helt enkelt på att det är just fotboll som vi själva är bra på.
Användarvisningsbild
PuckOut
Erfaren

15 dec 2017, 07:43

svennis skrev:
14 dec 2017, 23:35
Hej,

Är någon intresserad av att skriva hockey experttips för vår sida http://ettkrysstva.com/ ? Vi har precis lanserat och fokuserar först och främst på fotboll. Det beror helt enkelt på att det är just fotboll som vi själva är bra på.
Vilka ligor gäller det?
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

16 nov 2018, 19:19

Jens Bollius på Corren.. alltså vafan?!

Förutom att det rent utsagt är pinsamt att lyssna på honom generellt så gör han diverse andra fel hela tiden.

På Correns livebevakning av matchen igår var det stora rubriker: ”Liverapportering från E22-derbyt”. I hans krönika läser jag om Filips vackra fladderpuck. Whaat?! Det var ju ett perfekt handledsskott/dragskott utan fladder. Vad får kalrn allt ifrån?
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

16 nov 2018, 19:36

Håller med. Karln verkar genomgående skum.

Första ispasset: "Derek Roy; vajj ar joo still heer?"
We shall do no such thing! Cut down a tree with a herring? It can't be done!
Skriv svar