Hur tar vi WL (o läktarkulturen i LKPG) framåt?

Diskutera supporterkultur och White Lions
Skriv svar
Ben
Amatör

30 aug 2013, 08:11

Om det skulle va samma tryck som i slutspelet senast så skulle aldrig hockeysveriges supportrar erkänna att vi har bra stämning i hallen!. Något vi kommer få leva med!. Nu gäller det att visa vad vi går för på läktaren och vi har ett par fina helgmatcher i början av säsongen.
Ej finns en nejd så härlig, så solig som vår bygd,
vårt barndomshem, vårt fagra Östergyllen.
Ben
Amatör

30 aug 2013, 15:33

Värkar som Brynäs storsatsar till lördags matchen 28 september. Dem kommer ha största samlingen någonsin från sin sida i Linköping.. Olika supporterfraktioner kommer ha buss till matchen och brynäs support från Gävle kommer också satsa på resan.
Hiddan
Amatör

02 nov 2013, 00:01

Det känns som att rubriken på tråden blir dagens fråga. "Hur tar vi WL (o läktarkulturen i LKPG) framåt?"

I slutspelet och matcherna mot HV är det underbar stämning men mot Modo i november? Då är vi nog (tyvärr) SHL:s sämsta klack.
Användarvisningsbild
Fluebuy
Erfaren

04 nov 2013, 11:19

Hur tar vi WL (o läktarkulturen i LKPG) framåt?

Svar: Går på matcherna.
Grunden BOIS - Mot nya mål
Ben
Amatör

12 nov 2013, 11:11

Det som fattas är en klackledare som uppmanar folket att sjunga. Som står hela matchen i "buren".. Vi behöver någon som leder oss och som hela ståplats ser framför sig.. Sen att man står och svär på folket som ej sjunger får inte förekomma!.
Användarvisningsbild
dagger
Amatör

12 nov 2013, 20:13

Det STÅR folk i klacken idag, det är inget problem. MEN inte ett ljud har hörts på hela 15 minuter.
Om vi nu ens har en styrelse i whitelions så måste jag säga att ni gör ett riktigt dåligt jobb. Det är inte första gången den här säsongen det är pinsamt tyst i CC.
Det minsta man kan göra är att turas om att ha en klackledare som tar tag i det.

Jag skäms! Gör något!
EN FÖR ALLA - ALLA FÖR CLUBEN
Användarvisningsbild
lokalpatriot
Medelmåtta

12 nov 2013, 23:03

Jag tycker inte man kan bortse från spelet på isen när man diskuterar klacken.
Det handlar inte om att det vinns för lite eller att det är för få snygga mål, snarare tvärtom.
Köttet skrev i någon tråd att man får den publik man förtjänar. Jag ränker inte lägga ord i hans mun, men jag håller verkligen med i den meningen att till slut går det inte att ha ett lag som är mindre engagerat än sin klack.
Ska man få de "tuffa" lite "galna" supportrarna att komma till cc och skrika sig hesa så går det inte att ha ett lag som man får skämmas över.
Rädda pojkar får aldrig kyssa vackra flickor och rädda hockeyspelare är till slut bara påhejade av flickor...
För övrigt anser jag att Hemlin skall få sparken...
Ben
Amatör

13 nov 2013, 00:12

Det stuttsa inte rätt idag och Hjalmarsson var våran tuffing på isen som både gav och tog ett par nävar!!.. Mycket möjligt att matchbilden hade sett annorlunda ut OM det hade sjungits från stå idag. . Om man får stöttning så höjer man sig och kanske täcker ett skott eller kämpar på isen in i det sista.. Men nej, vi kör tystaleken och håller käften i 60 minuter istället för att stötta våra grabbar på isen.. Dax att vakna nu White Lions och ta tag i de detta problem.
Användarvisningsbild
köttet
Site Admin

13 nov 2013, 01:45

Ben skrev:Det stuttsa inte rätt idag
Eeeh... Nä, det kan man ju kanske säga. Eller också kan man säga att det var åt helvete för dåligt försvarsspel som avgjorde.
Hjalmarsson var våran tuffing på isen som både gav och tog ett par nävar!!..
Jag kan ju tycka att fler borde använda nävarna i en sån här match. Det är lite slätstruket emellanåt.
Mycket möjligt att matchbilden hade sett annorlunda ut OM det hade sjungits från stå idag. . Om man får stöttning så höjer man sig och kanske täcker ett skott eller kämpar på isen in i det sista..
Skitprat! Huddinge hockey vinner matcher med 150 pers på läktaren. Dåligt spel kan aldrig vara publikens fel. Spelarna har jävligt bra betalt för att prestera på isen och publik/klack/fans har inget som helst ansvar för den prestationen.
Men nej, vi kör tystaleken och håller käften i 60 minuter istället för att stötta våra grabbar på isen.. Dax att vakna nu White Lions och ta tag i de detta problem.
Det håller jag däremot med om. Att det är ett problem alltså. Det är roligare med bra tryck än dåligt tryck på hockeyn. Säkert för spelarna också. Men jag tycker inte om att du lägger fram det som att det på något sätt är publikens fel att spelarna presterar dåligt.
Execute! Or evacuate.
Ben
Amatör

13 nov 2013, 10:37

Hjalmarsson har vi inte i laget för att dela ut ett par snytingar men gör ingen anannan de så tar han sitt ansvar!. Dock så höjer man sig om man får stöttning. Ståplats kan lyfta laget så vi vinner matcher. Precis som på jobbet, får man bra feedback från sin chef så tar man emot de och jobbar bättre. Det är inte fansens fel att laget spelar dåligt dock så finns vi med i bilden. Om det hade varit bättre tryck på läktaren sä tror jag att laget hade visat mera hjärta och krigat lite extra.
Användarvisningsbild
Sir Alex
Nybörjare

13 nov 2013, 10:42

I Cloetta verkar man göra allt för att det ska vara som första delen i filmen, när det borde vara som i den andra delen :D

" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
köttet
Site Admin

13 nov 2013, 22:36

Ben skrev:Hjalmarsson har vi inte i laget för att dela ut ett par snytingar men gör ingen anannan de så tar han sitt ansvar!
Håller med där, precis som jag skrev. Jag menar dock att fler måste kunna gå in och visa lite mer attityd.
Dock så höjer man sig om man får stöttning. Ståplats kan lyfta laget så vi vinner matcher. Precis som på jobbet, får man bra feedback från sin chef så tar man emot de och jobbar bättre. Det är inte fansens fel att laget spelar dåligt dock så finns vi med i bilden. Om det hade varit bättre tryck på läktaren sä tror jag att laget hade visat mera hjärta och krigat lite extra.
Håller med om första delen, men inte andra. Jag köper det du skriver om att vi säkert kan hjälpa till och få spelarna att höja sig en del. Men. Grundjobbet, att spela stabil ishockey, ska spelarna sköta oavsett publiken. Det gör dom inte idag. Och det är inte heller vi som supportrar som ansvarar för det. Därmed anser jag inte heller att vi har någon som helst del i lagets dåliga spel. Det hade varit skillnad om vi hade stått och buat ut dom i match efter match.
Execute! Or evacuate.
Användarvisningsbild
lokalpatriot
Medelmåtta

15 nov 2013, 02:11

köttet skrev:
Ben skrev:Hjalmarsson har vi inte i laget för att dela ut ett par snytingar men gör ingen anannan de så tar han sitt ansvar!
Håller med där, precis som jag skrev. Jag menar dock att fler måste kunna gå in och visa lite mer attityd.
Ett lag med största delen spelare som, i alla fall KAN, kasta handskarna när det behövs skulle utan tvekan få mer support.
Ett lag behöver karaktärsspelare och ett lag behöver karaktärssupportrar.
För övrigt anser jag att Hemlin skall få sparken...
Ben
Amatör

16 nov 2013, 15:17

Bor ej i Östergötland sen ett par år tillbaka men försöker närvara så mycket jag bara kan. och har fått en bekant att att bli intresserad av Cluben.

Hur jobbar White Lions för att öka intresset och stämningen i Cloetta Center?.
Hur ser det ut på stan innan matchdag. Sätts det upp flyers på stan.jobbet.skolorna?. Går White Lions ut med att man ska samlas innan matchen?.
Användarvisningsbild
Satashi'
Erfaren

05 dec 2013, 12:27

PROBLEMEN:
-För mycket folk som står på ståplats just för att det är billigt, inte för att sjunga.
-Ramsor klappas sönder, dvs att publiken klappar i otakt och för snabbt och alla utan taktkänsla ökar takten på ramsan tills den dör ut
-Ramsor dör ut väldigt snabbt, oftast pga punkten ovan
-Inga ledare som startar ramsor tillräckligt ofta, 1 ramsa var 5 minut håller inte

LÖSNING:
Som nämnt tidigare i tråden så finns det alltid folk på stå, problemet är att man inte har en vana att sjunga. Även om majoriteten inte sjunger ska man få in en vana att hålla igång ramsor HELA MATCHEN. Det finns ALLTID en skara som alltid sjunger, även om den är liten så är det tillräckligt som kärna att bygga ifrån. Får vi in vana att sjunga med en kärna, så kommer flera att haka på naturligt. Det krävs då att man har en aktiv klackledare som startar ramsor gång på gång och håller igång hela tiden. Dör en ramsa ut snabbt i början så är det ok, dra till med en ny direkt efter. Det håller helt enkelt inte att stå tyst och sjunga 3 gånger per period. Det ser väldigt mörkt ut nu, men vi måste ju börja bygga någonstans? Match efter match så tror jag att det bara blir bättre och att kärnan som sjunger varje ramsa blir större och större för varje match.
Skriv svar