Tony Mårtensson!

Diskutera om och omkring Cluben
Skriv svar
Användarvisningsbild
alfie
Rutinerad

07 dec 2009, 10:41

Tony lär inte komma med. Enda chansen skulle ju i så fall vara som fjärdecenter, och där vill man väl helst ha någon som är mer åt grovjobbarhållet. För han lär ju inte peta Zäta, Bäckis och H.Sedin på de tre första platserna. Då är det isf Samuel Påhlsson som ska petas, en mer typisk rollspelare och B-Å-favorit med mycket mer rutin från liten rink. Det lär inte hända.
Användarvisningsbild
Ndur
Rutinerad

07 dec 2009, 18:28

Tror inte heller Tony kommer med. I så fall skulle han och Weinis utgöra en av två offensiva kedjor (tillsammans med ytterligare en forward) och då tror jag det finns andra Bengan föredrar. Visserligen har han hela tiden flaggat för att lojala spelare som är med och spelar alla EHT-turneringar och VM ska ha en viss fördel även i en sån här uttagning vilket ökar Mårtenssons chanser en aning.

För övrigt vore det kul att se Weinis med Sedinarna igen, funkade ju rätt bra senast...
Dirdy
Erfaren

10 dec 2009, 18:47

alfie skrev:Tony lär inte komma med. Enda chansen skulle ju i så fall vara som fjärdecenter, och där vill man väl helst ha någon som är mer åt grovjobbarhållet. För han lär ju inte peta Zäta, Bäckis och H.Sedin på de tre första platserna. Då är det isf Samuel Påhlsson som ska petas, en mer typisk rollspelare och B-Å-favorit med mycket mer rutin från liten rink. Det lär inte hända.
Blir tufft för 9 givetvis men både Hank och Z kan lira vinge...
Användarvisningsbild
Jocke_L
Rutinerad

11 dec 2009, 10:01

Njae, Mårtensson lär inte komma med till OS, även om han skulle gå och slå poängrekord i Elitserien. Han saknar lite tempo och framför allt den intensitet som krävs på den nivån - speciellt på små rinkar i Nordamerika.
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

11 dec 2009, 10:47

Å andra sidan något som talar för att han kommer med är att han bevisligen levererar som fan internationellt. De tre senaste VMen har han spelat 27 matcher och leverat sanslösa 9 mål och 21 assist = 30 poäng. Kombinera det med hans nyvunna defensiva skills som gett honom en förstaplats i Elitseriens plus-minusliga och hans förmåga att kunna spela både center och vinge så inser man att han är en drömspelare att ha med i sitt lag. Mångsidig som få och levererar bevisligen internationellt med en defensiv som inte är att förakta. Jag tror att han har goda förutsättningar att komma med.
We shall do no such thing! Cut down a tree with a herring? It can't be done!
Användarvisningsbild
Jocke_L
Rutinerad

11 dec 2009, 11:09

Jo, det är möjligt. Han kommer ju iofs inte kräva förstakedje-minuter och kan ju användas till olika typer av roller (bortsett de som kräver lite frenesi ;) ). Så ok, varför inte.
Användarvisningsbild
MagnuM
Rutinerad

11 dec 2009, 12:14

Det är helt sjukt hur bra Tony är i år! Snacka om att hans år i Ryssland har varit bra för hans utveckling. Han känns mycket starkare rent allmänt, kvickare och mer giftig när det kommer till att göra mål. Att han dessutom har blivit en sjukt bra tvåvägsspelare gör ju inte saken sämre. När han spelade här sist och vann poängligan så var det ju många som gnällde på hans brister i defensiven.
Han är enligt mig den absolut bästa och mest kompletta spelaren i årets elitserie!

// MagnuM
Hemma i underbara Linköping igen efter tre år i Härnösand. Härligt att vara hemma!
-------------------------------------------------------
clubensupport@hotmail.com
Användarvisningsbild
esset_87
Erfaren
Kontakt:

23 dec 2009, 18:31

jag tycker att det är en annan Tony nu, sedan hans år i ryssland. Han har blivit än bättre än vad han var innan.. Var det gäller Tony:s vara eller inte vara med i OS hoppas jag att han kommer med. Motivering; spelat i ryssland, har spelat i nhl även om det var bra längesedan, plus att han är stabil och bra. Hoppas kan man alltid göra!
Elfsborg går mot SM-guld i fotboll men när???
Välkommen att gå med i http://www.samhall.forum24.se" onclick="window.open(this.href);return false;
När är det LHC:s tur att ta SM-guldet??
Snart börjar skidskytte säsongen! Underbart :D
Användarvisningsbild
Robie
Rutinerad

24 dec 2009, 12:48

esset_87 skrev:jag tycker att det är en annan Tony nu, sedan hans år i ryssland. Han har blivit än bättre än vad han var innan.. Var det gäller Tony:s vara eller inte vara med i OS hoppas jag att han kommer med. Motivering; spelat i ryssland, har spelat i nhl även om det var bra längesedan, plus att han är stabil och bra. Hoppas kan man alltid göra!
Man önskar ju dock att varken Tony eller någon annan spelare med LHC-anknytning (läs: främst Weinhandl) kommer med i truppen. Risken är stor att NHL-lagen nappar. Tycker fan det får vara nog med NHL för dessa herrrar nu! Lira i Cluben för fasen! :wink:
COYS
Användarvisningsbild
Pryd
Erfaren

27 dec 2009, 18:29

Bild

"Poängkungen förvånad - Samuelsson inte med
Han var en av de mest tongivande spelarna när Tre Kronor tog OS-guld 2006. Nu väljer Bengt-Åke Gustafsson att nobba forwardsstjärnan Mikael Samuelsson.
Detta förvånar elitseriens poängkung Tony Mårtensson.
- Det var det första jag tänkte på när jag såg truppen. Att jag såg att han inte var med, säger han.

[/b]
Varken du eller Johan Davidsson finns med. De två poängstarkaste spelarna i elitserien. Hur ser du på det?
– Det får någon annan svara på. Jag hoppades. Det är ingenting jag räknat med.

Varför vill Expressen måla upp det hela som att Tony är förvånad att han inte kom med i OS? Göra en sådan missvisande rubrik är fan skamligt..
Kommer ni ihåg när LHC kunde göra mål?
Glidarn
Erfaren

27 dec 2009, 18:53

Pryd skrev:Bild

"Poängkungen förvånad - Samuelsson inte med
Han var en av de mest tongivande spelarna när Tre Kronor tog OS-guld 2006. Nu väljer Bengt-Åke Gustafsson att nobba forwardsstjärnan Mikael Samuelsson.
Detta förvånar elitseriens poängkung Tony Mårtensson.
- Det var det första jag tänkte på när jag såg truppen. Att jag såg att han inte var med, säger han.

[/b]
Varken du eller Johan Davidsson finns med. De två poängstarkaste spelarna i elitserien. Hur ser du på det?
– Det får någon annan svara på. Jag hoppades. Det är ingenting jag räknat med.

Varför vill Expressen måla upp det hela som att Tony är förvånad att han inte kom med i OS? Göra en sådan missvisande rubrik är fan skamligt..
Mm tänkte på det med :evil:
http://www.tubeamp.se" onclick="window.open(this.href);return false; rörförstärkarbyggen
LHC Guld 2013 - Lev ditt eget liv för du kommer dö din egna död
Dirdy
Erfaren

29 dec 2009, 22:33

expressen gör mig illamående.
Användarvisningsbild
esset_87
Erfaren
Kontakt:

28 jan 2010, 22:32

tycker det känns sjukt bittert att bli av med Tont till Ryssland igen, känns inte bra detta.
Elfsborg går mot SM-guld i fotboll men när???
Välkommen att gå med i http://www.samhall.forum24.se" onclick="window.open(this.href);return false;
När är det LHC:s tur att ta SM-guldet??
Snart börjar skidskytte säsongen! Underbart :D
danme
Rutinerad

28 maj 2010, 00:22

hockeysverige.se skrev:Och när vi ändå är inne på KHL så bekräftade KHL-bossen och tillika Sankt Petersburg-bossen Medvedev att man lagt jättebud på både Ilja Kovaltjuk och Aleksandr Frolov.

I ett lag som redan har Maksim Susjinskij och Aleksej Jasjin som två av ligans absolut bästa spelare förra säsongen. Och som har Tony Mårtensson och Mattias Weinhandl.

Kan bli tajt om PP-tiden i det där gänget.
Nu är det ju inte säkert att dessa två hamnar i Ryssland och St Petersburg, men tänk om...
Användarvisningsbild
LilleMan
Medelmåtta

27 mar 2018, 08:39

Gräver fram denna gamla tråd.

Tony må ha gjort en floppsäsong iår men han ska hyllas för det han gjort för Cluben tidigare och han är nog LHCs bästa spelare någonsin.

Tack för allt Tony!
Skriv svar