Juniorerna.

Diskutera om och omkring Cluben
Skriv svar
Cykelåkarn
Medelmåtta

Sön 27/1 J20 – Örebro 1-3

0-1 33:21
0-2 35:04
1-2 51:43 PP1 Arvid Costmar(Ludvig Östman, Nicola Pasic)
1-3 59:43 ENG

På söndagen väntade Örebro. 1:a perioden ville inte lyfta riktigt för oss. Mållöst och trevande spel.
2:a perioden startar som den 1:a, dvs lite mellanmjölk.
Matchen avgörs mitt i perioden och Örebro tillåts göra 2 enkla mål på lika många minuter.
1:a målet ett enkelt skott, retur som Örebro är först på. 2:a målet riktigt snöpligt. Pucken studsar och far, Jesper Myrenberg i obalans och Örebro kan enkelt flippa pucken över Jesper.
Vi ger matchen en chans i 3:e perioden när Arvid Costmar prickskjuter i krysset. 1-2.
Vi kommer inte åt Örebro som fastställer slutresultatet 1-3 i tom kasse.
Ingen bra match av oss och endast 1 pinne denna helg. Det är bara att bryta ihop och komma tillbaka!
Det är bra om det blir bättre, men det är bättre om det blir bra.
Användarvisningsbild
Mittzon
Erfaren

Någon som följer J18 härinne och kan säga något mer än vad min EP-scouting får fram angående Filip Bystedt? Verkar vara en spelare som ligger väldigt långt fram i utvecklingen. 6p på 9 matcher i J18 Allsvenskan som 04:a är väldigt fina siffror, speciellt med tanke på att övriga 04:or i landet har 0p tillsammans i samma serie.
Gör som en anka. Håll dig lugn på ytan, och paddla utav bara helvete därunder.
Cykelåkarn
Medelmåtta

Efter långweekend utomlands var det dags för en titt på J20 i efterhand på svenskhockeyplay. Det strulade så det blev inget tittande. Stryk mot Örebro och likaledes mot Leksand. Laget går tungt nu och en del av det ligger nog i att ledande spelare försvunnit till A-laget(Gustav Lindberg tilll Västerås), både permanent och tillfälligt. Det är juniorlagens förbannelse när de gör ett bra jobb med grabbarna. Som jämförelse kan man ta Frölundas J18 som gick rent i grundserien, flyttar upp de bästa till J20 och i Allsvenskan har spelat 11 matcher och vunnit 4.
Vi är lite tunna bakåt och framåt skjuts det utan att göra mål.
Vi får glädja oss åt att vårt J18 går bra och bjuder på sevärd och fartfylld hockey.
Vi hörs!
Användarvisningsbild
Nils
Rutinerad

Ja visst är det juniorlagens förbannelse att när spelarna platsar i A-lagen så flyttas de upp till den högre nivån. Men det är ju positivt både för spelarna som når sitt mål och för klubbarna att kunna fylla på med bra egna spelare när de behövs. Det känns ju lite extra att se att en egenfostrad spelare blommar ut i A-laget.
Cykelåkarn
Medelmåtta

Tis 12/2 Växjö - J20 1-5

0-1 18:56 Brian Liechti (Alexander Karlsson, Jakob Ekelund)
0-2 21:35 Arvid Costmar (Tom Eriksson)
0-3 30:34 Nicola Pasic (Arvid Costmar)
1-3 44:24
1-4 47:41 PP1 Filip Fornåå Svensson (Tom Eriksson)
1-5 55:32 ENG Alexander Malinowski

Omstart efter landslagsuppehållet. Nu gällde det för J20 att komma tillbaka till grunderna både framåt och bakåt efter den tröga inledningen av Topp10-serien. Första testet innebar Växjö på bortaplan.
Inledningen innebar spelövertag för Växjö som dock inte skapade så värst mycket. Resten av perioden var Växjös men Jesper Myrenberg var bra och och vi höll motståndarna på utsidan för det mesta.
I slutet av perioden fick vi äntligen press på Växjö. Alexander Karlsson lägger pucken på där Jakob Ekelund styr pucken till en fri Brian Liechti. Brian slår pucken i mål från nära håll.
Spelmässigt går perioden klart till Växjö men vi leder med 0-1.
Vi startar 2:a perioden på bästa sätt med utökad ledning till 0-2. Spelvändning där Tom Eriksson lägger en fjösare som glider under målvakten. Arvid Costmar tar returen och lyckades virka in pucken från ingen vinkel alls.
Vi lyfter upp spelet men Växjö har fortfarande ett litet spelövertag.
Mitt i perioden ökar vi till 0-3. Arvid Costmar gör ett bra jobb i anfallszon och erövrar pucken från en Växjöspelare. Pass till Nicola Pasic som skjuter och målvakten släpper in pucken ganska enkelt.
Mittperioden även den spelmässigt till Växjö men vi gör 2 relativt enkla mål.
I 3:e periodens 5:e minut reducerar Växjö till 1-3. Vi tappar en gubbe mitt i slottet och reduceringen är ett faktum.
Några minuter senare svarar vi upp bra i ett PP. Vunnen tekning bakåt till Filip Fornåå Svensson som enkelt får kliva in i slottet och skjuter ett bra dragskott. 1-4.
Med 5 min kvar tar Växjö ut målvakten och Alexander Malinowski gör 1-5 i tom kasse.
En viktig seger för oss i omstarten av Topp10.
Spelmässigt var Växjö bättre men vi vinner tack vare bra målvaktsspel och effektivitet.
Cykelåkarn
Medelmåtta

Fre 15/2 Luleå - J20 3-4

0-1 05:16 Christoffer Rapp (Petter Eklöf)
0-2 07:23 PP1 Christoffer Rapp (Alexander Malinowski, Albert Lyckåsen)
0-3 07:34 Filip Fornåå Svensson (Jakob Ekelund, Brian Liechti )
1-3 24:24
2-3 33:10
3-3 36:58 PP1
3-4 60:26 Alexander Karlsson

Långresa till Lappriket för match mot Luleå. Jämn start som det brukar vara i J20.
Efter 5 min tar sej Christoffer Rapp in i anfallszon och skjuter ett enkelt skott från vänsterkanten som målvakten släpper in. 0-1.
Strax efter får vi ett PP och ännu ett mål från Christoffer Rapp som slår in pucken på volley. 0-2.
Som inte detta vore nog ökar vi till 0-3 elva sekunder senare. Filip Fornåå Svensson skjuter högt från liten vinkel och Luleå byter målvakt. Vi fortsätter att trycka på och spelar riktigt bra, ungefär som stora delar av grundserien. Perioden klart till oss.
I mittperioden börjar vi tumma på grunderna och det straffar sej. I 5:e min reducerar Luleå till 1-3 när vi inte tar jobbet hem och Luleåspelaren blir helt fri.
Ytterligare reducering till 2-3 när vi tappar en gubbe som avancerar från blå till slottet. Det duger inte att bara titta puck.
Kvittering till 3-3. Visserligen i BP men ännu mera titta puck! 2 Luleåspelare helt rena och kvitteringen är ett faktum.
Mittperioden bjuder vi på mycket och tränarna tog nog fram hårföhnen i pausen!
3:e perioden bjöd på jämt och böljande spel där vi har några heta chanser som inte resulterar. Förlängning väntar.
I starten jobbar Alexander Karlsson åt sej pucken och tar sej trots hård uppvaktning förbi Luleåförsvaret och nätar. 2 poäng till oss efter 1 bra, en dålig, och en jämn sistaperiod.
Nu väntar resa söderut till Ö-vik och söndagsmatch mot MODO.
Användarvisningsbild
Viggen
Amatör

Tack för rapporten, mycket uppskattat!

På Luleås hemsida står det:
Linköping fick en drömstart på matchen och inom loppet av två minuter lyckades Christoffer Rapp göra hattrick
Synd bara att det inte var sant då.

https://www.luleahockey.se/artikel/sqje ... -linkoping
Cykelåkarn
Medelmåtta

Viggen skrev:
16 feb 2019, 11:38

Linköping fick en drömstart på matchen och inom loppet av två minuter lyckades Christoffer Rapp göra hattrick

Va tvungen att rewinda då jag såg Fornåå näta och speakern sa Rapp. Statsen hade också Rapp först men ändrade sej. Övertygad att Filip såg till att få målet rättmätigt! (Kommer ihåg Vrana på juniortiden. Han var för djävlig på att övertyga stats-makarna om mål, assists. Han fick inte alltid rätt!).
Användarvisningsbild
PuckOut
Rutinerad

Cykelåkarn skrev:
16 feb 2019, 15:18
Viggen skrev:

Va tvungen att rewinda då jag såg Fornåå näta och speakern sa Rapp. Statsen hade också Rapp först men ändrade sej. Övertygad att Filip såg till att få målet rättmätigt! (Kommer ihåg Vrana på juniortiden. Han var för djävlig på att övertyga stats-makarna om mål, assists. Han fick inte alltid rätt!).
Haha, winner instinct!
Cykelåkarn
Medelmåtta

PuckOut skrev:
16 feb 2019, 15:33
Cykelåkarn skrev:
16 feb 2019, 15:18
Viggen skrev:

Haha, winner instinct!
Mera Vrana: När kompisen gjorde mål eller fixade assist kunde han säga: Du skulle ha passat mej så jag också fick poäng. Ännu mera ego och winner instinct!
Cykelåkarn
Medelmåtta

Sön 17/2 MODO - J20 1-2

1-0 01:18
1-1 07:58 Tom Eriksson (Ludvig Östman, Alexander Karlsson)
1-2 17:40 Alexander Malinowski (William Worge Kreu)

Söndagsmatch mot MODO. Ingen bra start för oss då en MODO-spelare tillåts åka igenom och helt ren sätta 1-0.
Vi kvitterar vid ett avvaktande PP där Tom Eriksson mitt i slottet skjuter ett skott som glider in under målvakten.
I slutet av perioden spelvänder vi i mittzon och William Worge Kreu passar till Alexander Malinowski som skjuter ett dragskott i mål. Den borde nog målvakten tagit. Nåja, ledning med 1-2 för oss.
Perioden är ganska jämn med sömnig inledning för oss och bättre på slutet.
1:a halvan av 2:a perioden för vi spelet utan utdelning.Vi fortsätter med bra press och MODO kommer inte ur zon. Timeout MODO.
Vi dominerar 2:a perioden och gör allt rätt utom mål.
Starten av 3:e perioden innebar BP för oss som vi klarar av bra. Följande 2-3 min tummar vi på grunderna och våra tränare tar snabbt timeout för att rätta till spelet.
Fortsättningen blir bättre och pressar tidvis MODO. Plockad målvakt i slutet som inte resulterar och vi tar en skön 3-poängare
Vi borde ha avgjort matchen tidigare men gör inte mål på 3-4 frilägen och en total dominans i mittperioden. 5 poäng av 6 möjliga i helgens bortaturne är väl godkänt.
Cykelåkarn
Medelmåtta

Fre 22/2 J20 - MODO 4-2

1-0 11:52 Alexander Malinowski (Albert Lyckåsen)
2-0 14:35 PP1 Arvid Costmar (Filip Forrnåå Svensson, Petter Eklöf)
2-1 19:30
3-1 25:02 Brian Liechti ( Petter Eklöf, Daniel Baastrup Andersen)
3-2 44:51
4-2 55:26 Petter Eklöf (Christoffer Rapp, Ivar Sjölund)

Returmöte mot MODO, den här fredagskvällen hemmamatch i Stånkan.
Ganska jämn start med perioder av anfallspel för båda lagen. Lite momentum mitt i perioden för MODO med PP-spel. Vi sticker upp och gör 1-0 i 12:e minuten. Albert Lyckåsen tar upp pucken på vänsterkanten och passar in i mitten till Alexander Malinowski som prickskjuter ett dragskott i rätt höjd förbi målvakten.
Några minuter senare gör vi 2-0 i PP. Filip Fornåå Svensson snappar upp pucken i slottet och passar till Arvid Costmar som skjuter mellan benen på MODO-keepern.
I slutet av perioden reducerar MODO till 2-1 genom ett dragskott från vänsterkanten rätt upp i första krysset(andra maskan).
Lite mellanmjölk från oss i första perioden men ledning med 2-1.
MODO öppnar 2:a perioden bäst men vi ökar till 3-1 i 5:e minuten. Pucken till Daniel Baastrup Andersen som skjuter från blå. Retur som till sist hamnar hos Brian Liechti. Brian petar in pucken i öppet mål.
Resten av perioden knappt till MODO.
MODO jagar i 3:e perioden och reducerar till 3-2. Spelvändning, fin passning och friläge för MODO-iten.
Fortsatt spelmässigt övertag för MODO. I 14:e minuten tar vi timeout efter press och icing. Minuten efter ökar vi till 4-2. Christoffer Rapp rundar sin MODO-spelare och passar elegant till Petter Eklöf som lägger in pucken i öppet mål. Skitsnyggt!
Vi vinner med 4-2 i en match där vårt spel inte jackar i som vanligt men med Jesper Myrenberg i målet och effektivitet på våra målchanser räcker det till seger.
Cykelåkarn
Medelmåtta

Fre 22/2 J20 - MODO 4-2

0-1 11:22 PP1
0-2 17:17
1-2 24:52 Jakob Ekelund
1-3 25:36
2-3 29:40 Ludvig Östman (Jakob Ekelund)
2-4 37:29
2-5 40:58
2-6 53:30 SH1

Lördagsmatch mot Luleå. Såg bara 1:a perioden, sen A-lagsmatch. LiveArena strular så det blev ingen titt i efterhand (Tur var väl det).
Luleå kommer ut bra samtidigt som vi inte är påkopplade alls. Dåligt passningsspel, taskigt hemjobb mm. Timeout efter 9 min som inte gör någon större nytta. Luleå gör 2 mål i första varav det första i PP.
Dålig period från oss. Eftersom jag inte såg hela matchen får det räcka så. Vi hade 2-3 men orkade tydligen inte mer den här matchen.
Cykelåkarn
Medelmåtta

Fre 1/3 J20 - Djurgården 4-3

1-0 08:44 Albert Lyckåsen
1-1 16:36
2-1 24:11 Nicola Pasic (Daniel Baastrup Andersen, Matteus Ward)
3-1 38:46 Nicola Pasic
4-1 50:03 PP1 Jakob Ekelund (Tom Eriksson, Alexander Malinowski)
4-2 54:45
4-3 59:10

Fredagskvällens J20-match i Stångebro innebar toppmöte mot Djurgården. Lite förstärkning för oss då Alexander Karlsson, Olle Lycksell och Johan Södergran deltog.
Inledningen bjöd på hög fart och bra spel från båda lagen. Bra press från oss gör att vi bitvis för spelet.
Vi tar ledningen mitt i perioden når Albert Lyckåsen lägger ner pucken från blå och den slinker in bakom målvakten. 1-0.
Vi fortsätter med litet spelövertag resten av perioden men Djurgården sticker upp i slutet av perioden och kvitterar genom ett fint backskott från blå rätt upp i krysset.
1-1 efter 1:a perioden där vi har varit aningen bättre än DIF.
Bra start för oss i mittperioden där Djurgården mest får försvara sej. Vi tar ledningen i 4:e minuten genom Nicola Pasic. Daniel Baastrup Andersen psssar fint till Nicola som helt ren med målvakten skjuter ett hårt dragskott i krysset. 2-1.
Vi fortsätter att föra spelet och ökar till 3-1, även denna gång genom Nicola Pasic. Nicola fiskar upp pucken på egen blå och åker ifrån uppvaktningen. Återigen ensam med målvakten fintar han och släpper pucken retfullt mellan benen på keepern.
Riktigt bra mittperiod från oss.
Vi fortsätter i början av 3:e perioden med stabilt och kontrollerat spel. Mitt i perioden ökar vi till 4-1 i PP. Tom Eriksson passar till Jakob Ekelund som fått stå ensam en stund framför målvakten. Jakob lägger elegant in pucken förbi målvakten.
Vi släpper in Djurgården i slutet av matchen där de reducerar 2 ggr om. Första reduceringen med 5 min kvar och 2:a med 50 sek kvar.
Vi gör en bra match över 60 min och vinner rättvist även om det blev lite spännande på slutet.
Cykelåkarn
Medelmåtta

Lör 2/3 J20 - AIK 2-4

0-1 05:34
1-1 22:12 PP1 Ludvig Östman (Arvid Costmar)
2-1 25:20 Fredrik Johansson (William Worge Kreu)
2-2 37:32
2-3 41:17
2-4 57:29

Lördagsmatch hemma mot AIK. Ganska trevande start från båda lagen. AIK tar över och gör 0-1 i 5:e minuten. Vi tappar en gubbe i slottet och AIK-ledningen är ett faktum.
Vi spelar inget vidare och LHC tar timeout.
AIK fortsätter att spela bättre än oss och vi får inte till det riktigt. Rättvis ledning efter 1:a perioden.
2:a perioden startar med PP för oss och chans att ta sej in i matchen. Ytterligare PP för oss och kvittering till 1-1 genom Ludvig Östman som avancerar från blå och hittar en lucka bakom AIK-målvakten.
Vi lyfter spelet något och tar ledningen med 2-1 efter 5 min. William Worge Kreu lyfter pucken mot mål och pucken tar på Fredrik Johansson som tilldelas målet.
Vi sjunker igen och spelar tidvis med låg energi. I slutet av perioden kvitterar AIK. Vi tappar en gubbe i slottet och AIK-aren blir helt ren.
Trots våra 2 mål i inledningen av perioden går även denna till AIK som verkar mer motiverade än oss.
AIK tar ledningen efter 1 minut genom backskott som går förbi Matteus Ward. 2-3.
Vi tar inte riktigt chansen att gå ifatt bl.a genom några utvisningar mot oss.
Med 3 min kvar av 3:e perioden ökar AIK till 2-4. Ren AIK:are sätter en backhand i krysset.
Vi får regelrätt stryk AIK som för dagen är hetare än oss.
Skriv svar