Silly Season 2020/2021

Diskutera om och omkring Cluben
Användarvisningsbild
alfie
Världsklass

Klasen och Bulan känns ju som en kulturkrock deluxe. Hoppas det skiter sig där :mrgreen:
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

alfie skrev:
23 mar 2020, 14:16
Klasen och Bulan känns ju som en kulturkrock deluxe. Hoppas det skiter sig där :mrgreen:
Klasen och Bulan står och spyr på varandra, Eddie står bredvid och skrattar åt det :)
We shall do no such thing! Cut down a tree with a herring? It can't be done!
serbenz
Medelmåtta

Victor Brattström signar en säsong med KooKoo i finska ligan. Synd, hade gärna sett honom som ersättare till JJ.
Berget8
Amatör

Hörde i madhawk & sannys podd att man inte får förlänga med spelare heller. Vad innebär det för t.ex. Ginning & Lundh? :roll:
Användarvisningsbild
Rpezon
Medelmåtta

Berget8 skrev:
23 mar 2020, 16:40
Hörde i madhawk & sannys podd att man inte får förlänga med spelare heller. Vad innebär det för t.ex. Ginning & Lundh? :roll:
Pajen säger i Corren att man ska prata ned Ginning närmsta dagarna men inget är klart.
Han säger även att han räknar med både Peppe och JG till nästa säsong.
Även Frycklund kommenterar nästa säsong och är helt inställd på LHC.
Användarvisningsbild
Rob!
Rutinerad

Berget8 skrev:
Fortfarande tillåtet att förhandla rookiekontrakt (18-21 år), hoppas man binder upp både Ginning & Kreü till kommande säsong inom kort.
Användarvisningsbild
Rpezon
Medelmåtta

Även Costmar och Lyckåsen kommer troligtvis erbjudas rookiekontrakt där en eller båda kan komma att lånas ut på samma sätt som Pasic.
MrWikozz
Medelmåtta

Rpezon skrev:
23 mar 2020, 21:14
Berget8 skrev:
Pajen säger i Corren att man ska prata ned Ginning närmsta dagarna men inget är klart.
Hoppas att man förhandlat ner Peppes kontrakt markant isf.
Användarvisningsbild
Tumstocken
Medelmåtta

MrWikozz skrev:
23 mar 2020, 21:45
Rpezon skrev:
Berget8 skrev:

Har en känsla av att Peppe kommer explodera nästa säsong, göra 35poäng typ, och sedan kommer vi vilja ha kvar han men han går till DIF :)
Det är skön-t
MrWikozz
Medelmåtta

Tumstocken skrev:
23 mar 2020, 21:47
MrWikozz skrev:
23 mar 2020, 21:45
Rpezon skrev:

Har en känsla av att Peppe kommer explodera nästa säsong, göra 35poäng typ, och sedan kommer vi vilja ha kvar han men han går till DIF :)
Mm , får hoppas att han led av ”KHL-sjukan” senare säsongen :)
Ghoul
Medelmåtta

Innebär ju att Pajen inte tänker bryta några kontrakt med JG eller Peppe. Själv läste jag helt jävla fel och läste det som att Pajen räknar med att bryta båda. Kände då att han var handlingskraftig. Sen gick jag in här och...verkligheten kom ikapp. Givetvis förstår jag att han inte skulle säga så i Corren, det var mitt undermedvetna som blåste mig.
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

Jag tycker inte att man kan utläsa någonting av Pajens svar. Tills dess att man faktisk valt att bryta kontraktet med någon spelare kommer svaret alltid att vara något i stil med " som det ser ut nu räknar jag med att båda spelar i LHC nästa säsong". Att han ändå säger "som det ser ut nu" öppnar ju ändå för att det skulle kunna se ut på annat sätt sen.
Användarvisningsbild
JDN
Medelmåtta

Jag litar inte ett skit på vad Pajen säger till media gällande kontrakt, silly och dylikt :lol: Om hans sätt är bra eller ej vet jag inte men han avslöjar sällan särskilt mycket och nästintill ljuger ibland.
Användarvisningsbild
Jacke
Erfaren

Kan ju inte va lätt att bygga lag till nästa säsong, om det blir som många experter tror att Corona tar ny fart i höst efter lite uppehåll under sommaren kan det ju sluta med att det blir inställt nästa säsong med, iaf hösten. Om det händer hade ju det bästa varit att inte värva alls och hålla lönekostnaden till ett minimum.
Per aspera ad inferi
Användarvisningsbild
Jocke_L
Rutinerad

Frågan är om Pajen nosar lite på Jesper Olofsson i förhoppning om att ha ska få utväxling här? Eller räcker det med att vi har haft Nick i ett par säsonger utan att få ut det som fanns i honom. Att läsa FBK-fansen beskrivning av Olofsson är som att läsa en karbonkopia av vår beskrivning av Nick. Potential att bli en av de bästa spelarna i SHL. Kan vara fullständigt lysande och dominerande men även helt osynlig i långa sträckor. Lite där Lycksell står just nu också. Olle är dock så pass ung fortfarande så jag kommer inte döma honom som en "ojämn" spelare ännu.

FBK ersätter Olofsson med Lycksell. Vi ersätter Lycksell med....Olofsson? :)
Senast redigerad av 1 Jocke_L, redigerad totalt 24 gånger.
Skriv svar