Silly Season 2020/2021

Diskutera om och omkring Cluben
Skriv svar
serbenz
Medelmåtta

@Metallica Jag är inte heller speciellt förtjust i min fjärdekedja. Men att Bert och co skulle gå från att lira 4-5 brunkare (Robin, Sebbe, Danne, Jimmy, Hardt) till en sån gubbe känns lite för osannolikt. Jag hoppas att Jimmy kan hitta tillbaks till formen han hade 18/19 samt att Danne får bättre fart på rören med en fullständig försäsong i benen.

Jag håller helt med dig om Costmar/Pasic. Vill helst hålla isär våra talanger, men jag ser inte hur man ska lyckas med det. Möjligen att man enbart tar in 2 spetsspelare till förstakedjan och flyttar upp Little, men det skulle kännas lite för tunnt om vi vill ta klivet mot toppen på allvar.

Testa och starta säsongen med en juniorkedja, någon kanske tar chansen likt Södergran gjorde. Om det inte håller får man korrigera därifrån. Då har vi en taggad och skadefri Frycklund som hoppar in. Är ju inte omöjligt att någon av talangerna kan få bli utlånad en sväng likt man gjorde med Ginning, som ju faktiskt visade sig vara ett framgångsrecept!
serbenz
Medelmåtta

https://vikfancentral.se/myrenberg-sats ... l-avtalet/

Tror vi kan räkna bort Myrenberg om vi har kvar JG/värvar in Enroth som förstaspade. Det känns som en klok kille som värderar speltid framför allt annat.
Metallica
Medelmåtta

Skulle LHC erbjuda honom en trygg roll bakom Enroth eller JG med en betydligt bättre lön än han har där borta, så finns nog chansen ändå..

Även om han gör en lika bra säsong igen i HA tror jag inte många klubbar hade kört Myrenberg som given förstamålis i SHL efter det heller? Sen förstår man att han vill ha speltid såklart..
Användarvisningsbild
HNez
Nybörjare

serbenz skrev:
22 mar 2020, 10:47
https://vikfancentral.se/myrenberg-sats ... l-avtalet/

Tror vi kan räkna bort Myrenberg om vi har kvar JG/värvar in Enroth som förstaspade. Det känns som en klok kille som värderar speltid framför allt annat.
Måste ju ändå ÄLSKA skribenten, "Han har en klok agent som tänker långsiktigt".. För ett steg upp i seriesystemet är inte att tänka långsiktigt för utvecklingskurvan :P
Annars rörande Berglund, första gången på flera år man får en liten wow-känsla, vi lär inte varit ensamma om att vilja ha hans kråka på ett kontrakt utan snarare tvärt om, tror det är en spelare som iaf 5+ lag har haft på sin radar. Kul, kanske trots allt finns en liten dragkraft att spela i LHC anno 2020.
Ghoul
Medelmåtta

Vill minnas att det det är innan sista mars som peppes beslut ska fattas, från någon part. Än sålänge ingenting?
Användarvisningsbild
MagnuM
Rutinerad

https://www.hockeynews.se/articles/13740/

Helt okej genomgång och håller med skribenten om det mesta som tas upp.
Känns det ändå inte som att vi andas lite framtidstro igen efter höstens totala mörker?!

// MagnuM
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

Hur ser en tunn marknad ut? Ungefär så här skulle jag tro! :lol:

Dessutom står det på Frölundas egna hemsida att de för fortsatta diskussioner om förlängning med David Printz. Deras backlinje ser på förhand ut att ha två riktiga sänken med andra ord.
We shall do no such thing! Cut down a tree with a herring? It can't be done!
Ghoul
Medelmåtta

Lukkinen skrev:
23 mar 2020, 13:06
Hur ser en tunn marknad ut? Ungefär så här skulle jag tro! :lol:
Kan inget annat än hålla med: DEN VAR OVÄNTAD!

Är inte helt insatt men jag antar att spelare som ska lämna har fått besked från LHC i de så kallade "exitsamtalen"?
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

Haha vad ska Frölunda ha Jens Olsson till?

Hans lön måste väl då också vara så pass låg att den går att likställa med en rookielön?
Om jag förstått silly-lockdownen rätt..
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

Hockeytröjan skrev:
23 mar 2020, 13:25

Hans lön måste väl då också vara så pass låg att den går att likställa med en rookielön?
Kollade på Frölundas intervju med Jens och då lät det som att det varit klart sedan efter nyår någon gång. Än mer obegripligt...
Pirre79
Amatör

Nu presenteras 3 nyförvärv för Luleå. Eddie Larsson och Viktor berglund och till sist Linus klasen. Tycker det är riktigt kul att han har kommit hem nu , bra för SHL. Ska bli intressant och se om han håller tempot en 34årig.
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

Ahh okej, då behöver han inte vara så billig då nödvändigtvis.
Ja, jag förstår ingenting. Den här värvningen känns lika otippad som att vi knyckte åt oss Filip Berglund, fast tvärtom då.
Användarvisningsbild
Ndur
Rutinerad

Hockeytröjan skrev:

Det räcker nog med att kontraktet var påskrivet och klart innan transferrestriktionen infördes. Och apropå själva värvningen känns den ju ganska lik deras värvning av David Printz förra säsongen. Kan säkert vara nyttigt att ha en "lagpappa" och stabil pjäs i försvaret som man vet vad man får av och som föregår med gott exempel på träning.
BringBackMullen
Nybörjare

Ndur skrev:
23 mar 2020, 13:36
Hockeytröjan skrev:

Det räcker nog med att kontraktet var påskrivet och klart innan transferrestriktionen infördes. Och apropå själva värvningen känns den ju ganska lik deras värvning av David Printz förra säsongen. Kan säkert vara nyttigt att ha en "lagpappa" och stabil pjäs i försvaret som man vet vad man får av och som föregår med gott exempel på träning.
-20 på 29 matcher i finska ligan... Måste vara någon form av rekord? Känns inte som en värvning ett topplag gör, på två år dessutom..
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

Ville de ta in en "pappa" i truppen borde ju inte Rahimi vara helt hopplös att få in. Tror han har väldigt mycket mer hockey kvar i sig än tex Jens Olsson (och Printz).
Skriv svar