Silly Season 2020/2021

Diskutera om och omkring Cluben
Skriv svar
Niklas.H
Nybörjare

Bäckman står inte uppställd som skadad på eliteprospects längre. Jag vet, det lär inte betyda någonting och man räknar väl inte med att han kommer spela. Det var ju en stor missräkning i förra årets lagbygge att man räknade med att han skulle ta en plats.

Men ändå, lek med tanken att även han skulle göra comeback. SHLs bästa backbesättning?
Kolle42
Medelmåtta

Om även Bäckman håller, bästa backuppsättningen sedan 2006/07?
Användarvisningsbild
alfie
Världsklass

Hockeytröjan skrev:
20 mar 2020, 14:17
När hade vi en sån här backuppsättning senast?
Nåja, än så länge har vi tappat Larsson och troligtvis Loffe och bara Berglund har kommit in. Ser inte bättre ut på pappret än så länge trots allt.

Men med tanke på världsläget så kan man nog räkna med att bibehållen slagstyrka är ett stort steg framåt relativt konkurrenterna. Många som säkert kommer reducera truppbudgeten.
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

Tilläggas ska att det inte främst var backsidan som var vårt problem förra säsongen. Försvaret såg andra halvan av säsongen riktigt bra ut. Därtill får Junland en hel försäsong här och Berglund är med från start istället för som Loffe som kom in en bra bit in på säsongen. Tycker backsidan ser jättebra ut. Bra mix mellan spets och bredd, offensivt och defensivt, ungt och rutinerat. Gillart!

Dessutom, tre högerfattade backar! Det var inte igår vi hade. Fyra med Lyckåsen.
We shall do no such thing! Cut down a tree with a herring? It can't be done!
Användarvisningsbild
Rob!
Rutinerad

JDN skrev:
20 mar 2020, 13:55
För övrigt kul att gode Moses gör entré även i årets silly-tråd :lol:
Låter som att han inte blir kvar i Jokerit, kanske en nytändning ihop med polaren Little kan ge en liten boost. :)

Little - x - Gordon
Kärki - Rissanen -Moses
Pasic- Frycklund - Törna
J.A - Dan P - Hardt
Costmar
Hank

Metallica skrev:
18 mar 2020, 19:24
På de avslutande 20 matcherna hamnar vi 6:a i tabellen, före lag som Färjestad och Frölunda.. Alla visste att den inledande hösten skulle vara jobbig och det var den. Men när väl spelidén satte sig efter ett halvår såg det fan ganska bra ut (utifrån vilka spelare vi hade att tillgå).
Dessutom, efter de riktigt svaga 14 första omgångarna (inget lag spelade in färre poäng än våra 10), så avslutade vi serien med att under de 38 sista matcherna endast förlora 12 matcher under ordinarie tid (endast Luleå förlorade färre matcher under denna period). Lite färre oavgjorda matcher, och några fler vinster i övertid/straffar, så hade det sett riktigt bra ut poängmässigt.

Sitter framförallt defensiven lika bra nästa säsong, och att vi kan få in några spetsvärvningar, så kan det göra stor skillnad resultatmässigt i tabellen.
Användarvisningsbild
bloodandashes
Rutinerad

Håller på Shitty? Taco hej! :lol: 8)

Skämt åsido. RIKTIGT spännande med Berglund! Den såg man ju verkligen inte komma.
Undrar hur mkt detta är Berts värvning och inte Pajens.
The Limousine Ridin, Jet Flying, Kiss Stealin, Wheelin' Dealin', Son of a Gun... Woooooo!!!
Användarvisningsbild
Rpezon
Medelmåtta

Om Lycksell mot all förmodan skulle bli kvar så hade jag önskat mig något sånt här kommande säsong:

Little - Norman - Lycksell
Forsberg - Rissanen - Pasic
Törna - Costmar - Gordon
Andersson - Frycklund - Kärki
Pettersson

Junland - Holös
Berglund - Forsling..
Lundmark - Larsson
Lindroth - Ginning

Kreu (HA), Lyckåsen (J20/SHL)

Pasic får locka med sig Forsberg från Karlskoga. 32 baljor i år, bra ålder och rightare.
Användarvisningsbild
Nils
Rutinerad

Det blev ett trevligt nyförvärv med Filip Berglund som både kan och vill spela efter Berts gameplan.
Jag hoppas fortfarande att Loffe ska stanna kvar också, det vore bra att ha honom också i denna säsongs lag, sedan hoppas jag också på att Ginning blir kvar en säsong till.
DeBruyne
Amatör

Jag håller med dig nils, samtidigt kan man inte ha hur många bäckar som helst så tyvärr måste några också lämna, ginning är östgöte och det tog fart för honom efter sin utlåning till hästen, men frågan är, kommer vi verkligen kunna erbjuda den speltid/roll han behöver för att ta nästa steg i sin utveckling.
Vi har exempelvis en lovande spelare i Lundmark som jag tror stenhårt på, kvick, bra förstapass och positionssäker. Om man ska vara något kritisk till våran backupplaga som den är just nu så skulle det väl vara att den ser något stor och slö ut. Därför kan nog simon bli extra viktig.
Niklas.H
Nybörjare

Personligen tycker jag det vore synd om Max Lindroth skulle bli typ åttonde back nästa säsong också och få spela lite då och då.
Känns som han har stor potential och kan bli farlig i PP framför allt. Märklig värvning om han skulle bli åsidosatt nästa säsong också. Lika märkligt som med Frycklund.
Niklas.H
Nybörjare

Patrik Lundh står nu som kontrakterad till 19/20 istället för 19/20+1 som det stått hela säsongen på Eliteprospects. Är inte jätteinsatt i den sidan och vet inte om det kan betyda något?
MrWikozz
Medelmåtta

Pajen nämnde i podden idag att Frycklund drogs med en fotskada under slutet av säsongen. Kan förklara varför han var utanför truppen så mycket :)
serbenz
Medelmåtta

Ett namn som jag tycker skulle vara spännande som den defensiva pjäsen om Ginning skulle lämna (hoppas så inte blir fallet) är Brian Cooper från Björklöven. En skridskoskicklig, tuff, defensiv back som den här säsongen även tagit kliv offensivt. Säkert många SHL-lag intresserade så kanske kan bli dyrt, men ett spännande namn!

Ett namn för offensiven som jag har fastnat för är tidigare Luleå-talangen Peter Cehlarik. Han har nu varit i Bostons organisation i fyra säsonger utan att ta det där sista klivet till NHL fullt ut. En stor, teknisk spelare med bra skridskoåkning och hyfsad näsa för målet. Det känns som en joker som kan gå lite under radarn bland sportcheferna i ligan, fråntaget Luleå då förstås.

Krydda det med ett "på pappret säkert namn" som Steve Moses eller Andrew Calof samt kom överens med Växjö att ta 30% av JFK:s kontrakt (150k-200k enligt Höken) så har vi en spännande toppkedja! Lite risky att chansa med JFK efter hans usla säsong i Växjö, men det är en klasslirare som vi kanske kan få hit till ett prisvärt kontrakt. Chansa säger jag!

Målvaktssidan känns för svår att uttala sig om just nu. Jag ser gärna något nytt där.

Cehlarik-JFK-Moses/Calof
Little-Rissanen-Gordon
Pasic-Costmar-Törna
Kärki-Danne-Jimmy
Frycklund

Holös-Junland
Berglund-Hampus
Lindroth-Ginning/Cooper
Lundmark-Kreü

X-X
Metallica
Medelmåtta

@serbenz Gillar dina formationer. Lägger upp ett förslag med små ändringar, ifall det inte blir JFK som kommer in..

Cehlarik/Russell - Norman - Calof
Little - Rissanen - Gordon
Törna - Frycklund - Pasic
Kärki - Costmar - Hardt
(Dan/Jimmy extra)

Tycker man ska låta Costmar och Pasic få spela i mer erfaren omgivning snarare än att bilda en ny ungdomskedja med alldeles för höga förväntningar på sig. Tror dessutom inte att båda två omgående kommer leverera utan de behöver stöd när svackorna kommer.

Dessutom får vi en slagkraftig fjärdekedja som faktiskt ser ut att kunna göra lite mål här. Dags att komma ifrån det typiska "stänga ned motståndarna och inte bidra framåt"-tänket för fjärdekedjan, nu när Sebbe och Robin lämnat.
Skriv svar