Silly Season 2020/2021

Diskutera om och omkring Cluben
Skriv svar
Användarvisningsbild
PuckOut
Rutinerad

Expressen:

”Han föredrar Sverige för AHL”
Hur ser läget ut om det inte blir något spel nu i sommar utan Jonathan måste vänta till nästa säsong?
– Han vill spela i NHL och får han ett nytt kontrakt tror jag att han har en fair chans att spela in sig i Sharks. Om inte så föredrar han Sverige före AHL.
Och då talar vi om SHL?
– Det finns ett stort intresse från SHL-lagen, men Timrå finns också med i bilden. Så vi får se vad som händer efter den 1 juli eller vad nu det nya datumet för 'unrestricted free agents' blir, säger Elefalk.
Användarvisningsbild
Skånefrippe
Amatör

Lukkinen skrev:
12 maj 2020, 09:29
Har inte Dahlén redan slagit fast att han tänker stanna kvar i Timrå?
Publicerad: Aftonbladet, 2020-05-11 kl. 17.11

Jonathan Dahlén.
HOCKEY
14 SHL-klubbar plus Timrå jagar Jonathan Dahlén inför nästa säsong.
Samtidigt har San Jose Sharks gjort en NHL-plan för honom.
– Sharks har sagt att de vill ta över Jonathan för att spela, säger agenten Claes Elefalk till Hockeypuls podcast.
Mm mm mm
Östgötar äro farligt folk. De äro goda stridsmän och själva hålla de sig för att vara de bästa bland alla. Därför har de svårt att samsas med annat folk, och därom vinnlägga de sig föga.
Kolle42
Medelmåtta

Kollar man Palves 3 senaste säsonger på Eliteprospects så är det rätt tydligt att han ska spela topp 6. Var säkert 3/4:e center i AHL.
Då måste vi offra Rissanens överskattade kemi med Little som så många vill behålla intakt. Kom igen, Little bar honom hela säsongen, tror inte han tog ett byte utan Broc vid sin sida.
Användarvisningsbild
jonas67
Rutinerad

Kolle42 skrev:
13 maj 2020, 15:33
Då måste vi offra Rissanens överskattade kemi med Little som så många vill behålla intakt. Kom igen, Little bar honom hela säsongen, tror inte han tog ett byte utan Broc vid sin sida.
Några byten måste han klarat sig utan Broc, Little spelade 48 matcher och Rissanen 50 matcher ;) :lol:
Mot SM-Guld
Användarvisningsbild
alfie
Världsklass

Man kan väl vrida och vända på det lite som man vill. Little klarade ju uppenbarligen av att snitta 1p/match och vinna skytteligan i SHL relativt överlägset. Han gör det ju på egen hand. Varför ödsla en kanoncenter på honom då om han levererar liknande siffror oavsett? Oavsett om Rissanen är kanon eller kass eller något däremellan så funkade den kedjan uppenbarligen bra ifjol, så tycker ändå man borde börja med den i 5 mot 5 men att byta ut Rissanen i PP.
Kolle42
Medelmåtta

alfie skrev:
13 maj 2020, 16:25
Man kan väl vrida och vända på det lite som man vill. Little klarade ju uppenbarligen av att snitta 1p/match och vinna skytteligan i SHL relativt överlägset. Han gör det ju på egen hand. Varför ödsla en kanoncenter på honom då om han levererar liknande siffror oavsett? Oavsett om Rissanen är kanon eller kass eller något däremellan så funkade den kedjan uppenbarligen bra ifjol, så tycker ändå man borde börja med den i 5 mot 5 men att byta ut Rissanen i PP.
Tack för svar, bra inlägg.
Jag ser det snarare som att vi skulle ödsla en kanoncenter i en tredjekedja. Little/Ljungh/Palve ska ha mycket istid, Rissanen mindre. Vill även se en tydligare rollfördelning kommande säsong, topp 6 offensiva tek, bottom 6 defensiva t.ex.
Palve har inte spelat i SHL tidigare, får han ut sin fulla potential i sämre omgivning och mindre istid i en tredjekedja?
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

I SHL är det väl ganska sällsynt med speciellt stor skillnad i speltid i kedja 1-3 åtminstone. Bytena rullar liksom på och det känns som Bert är en tränare som inte ruckar så mycket i sånt. Däremot får ju vissa spelare i topp-6 mycket speltid pga special teams.

Just nu är jag nog inne på Alfies tänk. Den där kedjan fungerade riktigt bra förra säsongen. Det ger oss en finfin möjlighet att använda våra förhoppnings två bästa centrar att skapa två producerande kedjor till. För att gå långt ser jag gärna tre stycken leading lines 8)
toedrag
Nybörjare

Jag tror inte Bert&co helst vill spela med någon uttalad 1:a-kedja i 5v5. Det är snarare en ideal situation om man kan ha 3 hyfsat jämna producerade kedjor som kan leverera offensivt i 5v5 och pumpa på med intensitet hela matchen. Sen kommer vissa spelare få mer istid ändå med PP/BP.
Där kan Rissanen definitivt få maka på sig till förmånför Palve och kanske få spela lite mer BP istället.
Känns fan skönt att ha såna här problem, det är fan som natt och dag på centersidan jämfört med förra säsongen (iaf på pappret!). :)

edit: Lol Tröjan, du hann i princip skriva mitt inlägg medan jag höll på med mitt.
Kusgård4ever
Nybörjare

Hockeytröjan skrev:
13 maj 2020, 17:44
I SHL är det väl ganska sällsynt med speciellt stor skillnad i speltid i kedja 1-3 åtminstone. Bytena rullar liksom på och det känns som Bert är en tränare som inte ruckar så mycket i sånt. Däremot får ju vissa spelare i topp-6 mycket speltid pga special teams.

Just nu är jag nog inne på Alfies tänk. Den där kedjan fungerade riktigt bra förra säsongen. Det ger oss en finfin möjlighet att använda våra förhoppnings två bästa centrar att skapa två producerande kedjor till. För att gå långt ser jag gärna tre stycken leading lines 8)
Ja, det vore skönt att inleda säsongen med en ihopspelad 1:a som lite omväxling!
Annars tycker jag dock Little gör sig bättre i en 2:a, som följer upp föregående lines överbelastning och pangar dit nådastöten.
serbenz
Medelmåtta

I dagens corren säger Whitney att han gärna fortsätter i Linköping. Jag får känslan av att Pajen håller den dörren öppen sålänge han kan. Som en reservplan ifall han inte hittar något vassare. Känns ganska bra tycker jag.

Corren skriver även gällande Robin Alvarez att det finns ett visst intresse från LHC:s sida, men att det ska finnas hetare spår. Känns bra det med tycker jag.
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

@toedrag

Hehe ja det var inte mycket som skiljde där :D
Användarvisningsbild
East
Rutinerad

Jacob Berglund
https://www.eliteprospects.com/player/1 ... b-berglund

Står utan kontrakt och har som mål att fortsätta i KHL. Diskuterade vi inte honom inför deadline i februari? Skulle inte det kunna vara ett alternativ till den sista platsen som vinge?
- Men det blir lugnt -
Användarvisningsbild
guitarzero
Amatör

East skrev:
13 maj 2020, 23:04
Jacob Berglund
https://www.eliteprospects.com/player/1 ... b-berglund

Står utan kontrakt och har som mål att fortsätta i KHL. Diskuterade vi inte honom inför deadline i februari? Skulle inte det kunna vara ett alternativ till den sista platsen som vinge?
You had me at "Good at penalty shots".
"Junland är som bäst när han är lite blålila i ansiktet och har ungefär lika mycket istid som domartrion"
Användarvisningsbild
bloodandashes
Rutinerad

Har hela tiden varit inne på att man ska behålla Little - Rissanen - Gordon. Dels kan dom prestera och dels är det spelare som är rotade i LHC och ska visa vägen. Tycker inte man ska se det som att man slösar bort Palve eller Ljungh i en ”tredjekedja” utan att man kan mönstra 3 starka kedjor som alla kan producera.
The Limousine Ridin, Jet Flying, Kiss Stealin, Wheelin' Dealin', Son of a Gun... Woooooo!!!
QPR
Amatör

Det här kanske skulle vara något att ha som sista vinge in.
https://www.eliteprospects.com/player/5 ... kel-bodker
Men tyvärr så blir han väl alldeles för dyr för oss?
Men men hoppas kan man ju alltid.
ALWAYS THERE
Skriv svar