Silly Season 2020/2021

Diskutera om och omkring Cluben
Skriv svar
LittleT
Nybörjare

Rob! skrev:
07 maj 2020, 13:01
LittleT skrev:
07 maj 2020, 11:21

Kan du fota av artikeln?😍
Sydsvenskan? Öppen artikel... https://www.sydsvenskan.se/2020-05-03/r ... is-i-magen
Ryktet har cirkulerat tidigare och tagit fart igen. Linköping för Robin Alvarez? Det låter inte orimligt. Malmökillen har en karriärsäsong i ryggen. Robin Alvarez producerade 29 poäng (14+15) på 50 matcher för Skellefteå.
Linköping satsar och har Bert Robertsson som tränare.
Robertssons och Alvarez vägar korsades tidigare i Västerbotten.
Ett annat argument är att Alvarez med familj hade kommit betydligt närmare hemstaden Malmö.
Ett tredje argument? Den kontinentala marknaden känns ännu ovissare än den svenska.
Artikeln är inte öppen😂
Användarvisningsbild
Rob!
Rutinerad

LittleT skrev:
07 maj 2020, 13:29

Artikeln är inte öppen😂
Funkade förut, men låst för mig med nu. Aja kom åt det viktigaste ur artikeln iallafall... :)
Ghoul
Medelmåtta

Bartosak klar för Pelicans.
Användarvisningsbild
Nils
Rutinerad

Pajen har lyckas bra med värvningarna av centrar till denna säsong, så med Rissanen, Palve och Ljungh har vi tre toppcentrar. Sedan med Danne i fjärde och med Frycklund och Costmar så har vi centrar som kan fylla upp om några blir skadade eller avstängda.

Vi börjar få en riktigt bra trupp denna säsong Whitney och Hardt går ju bra ihop med Bert vilket också Alvarez verkar göra. Whitney och Hardt ska ju inte vara avskrivna och det är ju gott för jag gillar båda två. Så skulle vi inte få in någon riktigt bra målskytt så är de riktigt goda alternativ till ett fullt lag, när Whitney kan göra sina 10+ mål och Hardt skulle vara en hård arbetande forward i fjärde linan som även han kan näta.

Med vår underbara nya backbesättning och med Palve och Ljungh som nytillskott bör vi om vi fortsätter spela som vi avslutade förra säsongen vara ett topp 8 lag, Så jag ser ljust inför framtiden även om vi kanske kommer att få spela inför tomma läktare. Efter två bedrövliga säsonger är vi nog tillbaka igen där vi hör hemma som ett topplag i SHL.
Användarvisningsbild
East
Rutinerad

Nils, Welcome back my man! 😃
- Men det blir lugnt -
Zuper Zengerle
Nybörjare

Fan va gött att vakna upp en solig lördag till en riktig positv och fin text med hopp om framtiden. Tack Nils! :)
Användarvisningsbild
jg
Rutinerad
Kontakt:

Det behöver komma in en 4a på en 5-gradig skala på ytterforwardsidan. Whitney är bara en 3a.
"På sikt skola vi segra" http://www.livehockey.org" onclick="window.open(this.href);return false;
ClubenSwe
Rutinerad

jg skrev:
09 maj 2020, 21:26
Det behöver komma in en 4a på en 5-gradig skala på ytterforwardsidan. Whitney är bara en 3a.
Håller med, på forwardsidan kommer vi vara beroende av att flertalet spelare presterar bra-väldigt bra efter deras individuella förmåga.

* Kommer Jimmy Andersson fortsätta på sin negativa spiral denna säsong?
* Kommer Peppe lyckas höja sig flera nivåer?
* Trots en stark avslutning innan skadan så blir Gordon äldre och mer ojämn?
* Var Kärkis målproduktion bara en fluke och hur nyttig är han egentligen om han inte får ut samma effektivitet?

Förhoppningsvis får vi in en forward med kvalité och att mycket faller sig väl ut av våra fina värvningar på centersidan. Nu spånar jag bara lite kritiskt och menar inte på att jag tror att det kommer gå åt skogen men tycker mig se en trubbig tendens när det kommer till våra vingar. Sen ser ju center- och backsidan fantastiskt spännande ut 8)
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

Vad tror ni? Följer NHL efter?
We shall do no such thing! Cut down a tree with a herring? It can't be done!
Användarvisningsbild
Rob!
Rutinerad

Lukkinen skrev:
11 maj 2020, 15:09
Vad tror ni? Följer NHL efter?
Vet inte svårt att sia om, är ju så mycket tv pengar i NHL.

Men detta borde väl innebära att Palve med största sannolikhet finns med när man samlas i slutet av juli?
Är väl inte ens i närheten av spel med Dallas och borde väl få åka hem till Europa framöver i och med att AHL nu ställer in.
Användarvisningsbild
Ndur
Rutinerad

https://www.hockeymagasinet.dk/silly-se ... nske-liga/

Hardt ryktas vara överens med en dansk klubb till kommande säsong.
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

Om Peppe blir kvar som det verkar och om man ska ge de spelare som finns chansen på riktigt ser jag inte riktigt en plats för Hardt, trots att jag gillar honom skarpt. Vi saknar en sista värvning och det är en spetsforward.

Peppe - Ljung - Ny
Little - Rissanen - Gordon
Kärki - Palve - Törna
Pasic - Frycklund - Costmar
Dan, Jimmy
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

Eller så är Peppe lika dålig som förra säsongen:

Ny - Ljung - Törna
Little - Rissanen - Gordon
Kärki - Palve - Costmar
Pasic - Frycklund - Peppe
Dan, Jimmy

Tack vare en helt annan kvalitet på centersidan ser kedjorna intressanta ut hur man än gör. Jag gillar oslipad diamant-tänket kring Frycklund. Han hade en jävla skitsäsong med hjärnskakningar och petningar. Det skulle inte förvåna mig om han är skitbra i år. Ser gärna att han går före både Dan och Jimmy inledningsvis.
Användarvisningsbild
Rpezon
Medelmåtta

Troligtvis väldigt liten chans men tänk om Pajen skulle smälla till med Dahlen på sista forwardsplatsen!
Sportbladet skrev igår att samtliga SHL-klubbar har erbjudit kontrakt.
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

Har inte Dahlén redan slagit fast att han tänker stanna kvar i Timrå?
We shall do no such thing! Cut down a tree with a herring? It can't be done!
Skriv svar