Linköping - Leksand, 13/2 19:00

Diskutera om och omkring Cluben
Skriv svar
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

Med mitt 8000:e inlägg väljer jag att starta denna matchtråd. @Rob!, du får wöörka din magi senare! :)

Ser ut att bli en jäkligt fin publiksiffra! Hoppas att laget kan förvalta denna chans till tre poäng på bästa vis nu. Vill inte se någon slappna av det minsta för att man skaffat sig lite marginal till lagen nedanför. Man får inte glömma att detta är Leksands absolut viktigaste måstematch för säsongen nu. De har tio poäng upp till oss (ett lag de MÅSTE gå om ifall de ska slippa kval) som kan bli allt mellan 13 eller bara sju. Man kan med andra ord räkna ut med arslet att de kommer köra utav bar h****e. Men vi tar detta! 3-1 säger jag. Så det så :)
We shall do no such thing! Cut down a tree with a herring? It can't be done!
Användarvisningsbild
alfie
Världsklass

Leksand har usel form och saknar sannolikt sina två bästa offensiva spelare (Hrivik och Abbott).

Vill inte jinxa något men låt säga att vi gör en kass avslutning på säsongen och vinner typ 3 av 13 matcher och skrapar ihop 10 pinnar till vilket hade varit klart sämre än vårt snitt hittills. Då stannar vi på 54 poäng. Då behöver Oskarshamn ta 19 pinnar och Leksand 21 p.g.a. målskillnad. På 13 matcher. Dvs ett snitt på 1,5 poäng/match. Hittills snittar de ca 0,9 poäng/match. Fan, det ska mycket till alltså....

Vågar sticka ut hakan och säga att om det blir 3 poäng på torsdag så är Leksand borta och då återstår bara Oskarshamn.

Rid på den här framgångsvågen nu!

EDIT: Grattis till 8000 inlägg @Lukkinen. Det är ett par tecken det. :)

EDIT 2: Btw, helvete vad mycket matcher det är nu. Match tisdag, torsdag, lördag oavbrutet ända in i kaklet :) Kul!
Användarvisningsbild
East
Rutinerad

Grattis Lukkinen, det är även väldigt många år. Jag har varit med på forumet sedan -96 och de har bytts plattformer några gånger. Alltid vettig, sansad samt kloka analyser. Keep up, tillsammans mot ett framtida guld.

Väljer att ge min syn på Leksandsmatchen på torsdag.
- Men det blir lugnt -
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

@alfie, tack så mycket! Ligger du i lite kan du bli god tvåa till den noteringen :lol:

@East, tack för de fina orden! Ska dock erkänna att även jag flippat mer än en gång av olika anledningar och skrivit... tveksamma grejer ;)
Användarvisningsbild
exile82
Rutinerad

East skrev:
11 feb 2020, 22:09
Grattis Lukkinen, det är även väldigt många år. Jag har varit med på forumet sedan -96 och de har bytts plattformer några gånger. Alltid vettig, sansad samt kloka analyser. Keep up, tillsammans mot ett framtida guld.

Väljer att ge min syn på Leksandsmatchen på torsdag.
Fan, sen -96? Du måste typ varit en av de första medlemmarna?! Hatten av!
Lukkinen skrev:
11 feb 2020, 21:50
Med mitt 8000:e inlägg väljer jag att starta denna matchtråd. @Rob!, du får wöörka din magi senare! :)

Ser ut att bli en jäkligt fin publiksiffra! Hoppas att laget kan förvalta denna chans till tre poäng på bästa vis nu. Vill inte se någon slappna av det minsta för att man skaffat sig lite marginal till lagen nedanför. Man får inte glömma att detta är Leksands absolut viktigaste måstematch för säsongen nu. De har tio poäng upp till oss (ett lag de MÅSTE gå om ifall de ska slippa kval) som kan bli allt mellan 13 eller bara sju. Man kan med andra ord räkna ut med arslet att de kommer köra utav bar h****e. Men vi tar detta! 3-1 säger jag. Så det så :)
Tack för dina bidrag! Jag tycker att jag har varit med länge, och skrivit mycket (tidigare i alla fall). Men vi andra är inte i närheten!
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

@exile82, tack så mycket! Ja, -96 stämmer nog rätt bra. Så fick man känna sig gammal även idag! :lol:
Användarvisningsbild
Rob!
Rutinerad

Bild

Saknade spelare:
Anton Björkman
Mattias Bäckman
Andrew Gordon
Jonas Junland?
Henrik Törnqvist?

Fem senaste:
Frölunda - Linköping 1-3
Skellefteå - Linköping 3-2
Linköping - Färjestad 1-0
Linköping - Rögle 5-1
HV71 - Linköping 1-4

Lagstatistik:
GPG - 2.23
GAPG - 2.77
PP - 26%, PK - 82%

Interna poängligan:
Broc Little - 32P (17+15)
Jaakko Rissanen - 23P (5+18)
Joe Whitney - 22P (10+12)
Andrew Gordon - 19P (8+11)
Olle Lycksell - 17P (6+11)

Interna målvaktsligan:
Jonas Gustavsson - 28 matcher, 91.56% och 2.44 GAA
Jacob Johansson - 14 matcher, 89.60% och 2.77 GAA

Bild

Saknade spelare:
Marek Hrivík?
Mattias Karlsson?
Spencer Abbott?

Fem senaste:
Leksand - Malmö 2-3
Leksand - Frölunda 2-4
Färjestad - Leksand 4-3
Växjö - Leksand 5-1
Leksand - Djurgården 2-4

Lagstatistik:
GPG - 2.15
GAPG - 3.23
PP - 14%, PK - 69%

Interna poängligan
Marek Hrivík - 20P (7+13)
Jonas Ahnelöv - 15P (7+8)
Mattias Ritola - 14P (5+9)
Jon Knuts - 14P (1+13)
Oskar Lang - 13P (6+7)

Interna målvaktsligan:
Janne Juvonen - 26 matcher, 89.65% och 3.03 GAA
Axel Brage - 17 matcher, 89.87% och 2.68 GAA

Tidigare möten:
Leksand - Linköping 3-2 SO
Linköping - Leksand 4-1
Leksand - Linköping 2-5

Kom igen Cluben!
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

Leksandfansen kommer även de att gnugga på för seger, var så säkra!

Användarvisningsbild
East
Rutinerad

Lukkinen skrev:
11 feb 2020, 22:24
@exile82, tack så mycket! Ja, -96 stämmer nog rätt bra. Så fick man känna sig gammal även idag! :lol:

Yes det stämmer exile, det har vi båda gemensamt dock ligger jag på blygsamma c:a 2100 inlägg mot Lukkinens 😁
- Men det blir lugnt -
Användarvisningsbild
MagnuM
Rutinerad

Kul med nostalgi! Jag var en mer flitig skribent med lite hett temperament mellan varven i slutet på 90-talet och framåt 😁 ”Support your local team”
Fick dock skapa ett nytt konto efter någon servermeltdown för många år sedan. Minns att en tidigare admin hette Bobbe! Sjukt att man haft järnkoll på ett forum i över 20 år! 😎

Matchen? Jag både tror och hoppas att vi fortsätter surfa på denna underbara våg av framgång och att när vi summerar denna vecka så har vi 50 poäng och kan än mer fokusera på jakten uppåt i tabellen!

// MagnuM
Senast redigerad av 1 MagnuM, redigerad totalt 11 gånger.
Användarvisningsbild
Mittzon
Erfaren

Leksand släpper alltså till 29 skott i skottsektorn hemma mot Malmö, utan att ha sett en sekund av matchen kan vi nog fastslå att försvarsspelet var av nivå sämre.

Kan i princip ge Leksand total pyspunka genom att dels göra ett ryck som mer eller mindre borde räcka för att hålla Leksand bakom oss och dels göra så att Uffe får en usel start i Leksand.

Känslan innan matchen mot Frölunda var allt det var större risk för mardrömsvecka än chans på drömvecka. Tisdag kväll och risken för mardrömsvecka har sjunkit rejält.
Gör som en anka. Håll dig lugn på ytan, och paddla utav bara helvete därunder.
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

- Nyvunnet tagg iom att spelet ser betydligt bättre ut på sistone
- Nya spelare in, gamla ut
- Båda lagens formkurvor
- Hemmaplansfördel

Som upplagt för förlust med andra ord.
Trucken gör hattrick.
Användarvisningsbild
Solo
Rutinerad

Grattis @Lukkinen, ingen dålig prestation 😃

Oroade mig inför gårdagens match att avståndet till LIF bara skulle vara fyra pinnar. Istället gör vi en kanonmatch och övriga resultat går vår väg, otroligt skönt. Leksand verkar dessutom ha varit riktigt kassa igår.

Vinner vi imorgon bör Leksand vara avhängda för gott. Ska inte finnas på kartan att de tar igen 13 pinnar (i praktiken 14). Återigen finns möjlighet att skapa riktigt andrum ner och sjukt nog, sätta press upp. Ta tillvara på tillfället nu!
Wow Wow LHC
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

Och grattis @Lukkinen

Du är en av många som ser till att Bullen håller hög nivå år efter år.
Bara att ta sikte mot 10,000!
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

@Solo och @Hockeytröjan, tack så mycket! Japp, 10.000, here I come! :)
Skriv svar