Träningsmatch 2: Örebro - Linköping, 16/8 19:00

Diskutera om och omkring Cluben
Mittzon
Erfaren

16 aug 2019, 20:52

jonas67 skrev:
16 aug 2019, 20:37
Höftade fram en siffra men både tror och hoppas du förstod vad jag ville säga med siffran?
Gör som en anka. Håll dig lugn på ytan, och paddla utav bara helvete därunder.
Användarvisningsbild
Morr1
Amatör

16 aug 2019, 20:53

Seriöst vad har man tränat på? Ser ju precis ut som förra säsongen om inte ännu rörigare i egen zon? Blir ju fullkomligt överkörda.. Av Örebro!
Användarvisningsbild
bloodandashes
Rutinerad

16 aug 2019, 20:56

Rob! skrev:
16 aug 2019, 20:18
Samtidigt vi spelade igår. Dessutom flera tänkta ledande spelare i Bäckman, Little och Törna som vilar. Lägg därtill att man tappat Frycklund som troligtvis åkte på en hjärnskakning.
Är inte ett dugg förvånad att det ser ut som det gör.
Det måste kunna se bättre även om man saknar Little och Törna. Om inte så hoppas jag att resten av spelarna verkligen höjer sig till premiären. Just nu ser det extremt trött ut.

Visst, det är försäsongsmatcher men det är ju nu man lägger grunden. Skapar goda vanor och visar varandra att man menar allvar. Ser NOLL av det denna match.
The Limousine Ridin, Jet Flying, Kiss Stealin, Wheelin' Dealin', Son of a Gun... Woooooo!!!
Användarvisningsbild
jg
Rutinerad
Kontakt:

16 aug 2019, 21:00

JJ var väl den som stack ut positivt i denna match. I övrigt tycker jag inte någon stack ut från mängden - såg trötta ut!
"På sikt skola vi segra" http://www.livehockey.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Stolpskottet
Rutinerad

16 aug 2019, 21:01

Just saying... Ny tränare, 11 nya spelare, delvis nytt spelsystem, match 2 dagar i rad. Har ingen övertro på framskjuten placering denna säsong. Vi har en trupp för nedre halvan. Liksom Örebro. Meeen att misströsta efter två matcher på två dagar är lite to much. Liksom att förvänta sig att allt nytt bara ska kugga med två veckors isträning. Kom igen nu!
Rätt uppenbart att Bert lagt matcher två dagar i rad för att kunna värdera pannben mm hos killarna.
Dessa medlemmar gillar skribenten Stolpskottet för sitt inlägg:
jonas67
Användarvisningsbild
Rob!
Rutinerad

16 aug 2019, 21:04

bloodandashes skrev:
16 aug 2019, 20:56
Just nu ser det extremt trött ut.
Är det så konstigt? Vi spelade igår...
Morr1 skrev:
16 aug 2019, 20:53
Seriöst vad har man tränat på? Ser ju precis ut som förra säsongen om inte ännu rörigare i egen zon? Blir ju fullkomligt överkörda.. Av Örebro!
Vad det gäller linjer i spelet osv så är det väl lättare att utvärdera och gå igenom då man har videomaterial att tillgå. Vi ska ju inte förvänta oss att killarna ska spela Berts hockey som på ett snöre redan i första och andra matchen på försäsongen.
Användarvisningsbild
jonas67
Rutinerad

16 aug 2019, 21:10

Mittzon skrev:
16 aug 2019, 20:52
jonas67 skrev:
16 aug 2019, 20:37
Höftade fram en siffra men både tror och hoppas du förstod vad jag ville säga med siffran?
Jag uppfattade att du med siffran ville få fram att har man samma spelare så får man samma spel. Det var det jag reagerade på, mer än hälften av spelarna denna match är nya så jag anser inte att den slutsatsen går att dra i detta fall. I sak håller jag med att spelet påminde mycket om förra säsongen men det trots många nya.

Om du med siffran ville få fram något jag missade och inte förstod så förtydliga gärna så jag hänger med :)
Mot SM-Guld
BringBackMullen
Nybörjare

16 aug 2019, 21:36

Oavsett, defensiven borde vara bättre. Vår regering är mer lyckosam än laget var bakåt idag. Boucher som gjorde 20 poäng förra säsongen såg ut som johhny gaudreau.
Användarvisningsbild
Satashi'
Erfaren

16 aug 2019, 21:54

Ajo, blir ju nedgradering - det ser man ju på långa vägar! ;)
Dessa medlemmar gillar skribenten Satashi' för sitt inlägg:
jonas67
Användarvisningsbild
Nils
Rutinerad

16 aug 2019, 23:42

Ja man ska kanske inte dra för stora växlar av denna skitmatch, mer än att vi behöver verkligen våra ledande spelare, för utan Little, Törna och Bäckman blir vi ganska släta. Jag hade väl hoppas att vi skulle vinna en av denna veckans träningsmatcher. Nu är ju inte förluster i träningsmatcher inget som betyder något när det riktiga säsongen drar igång.

Ett par saker är ju positivt:
Ett: Jake visar att han är att räkna med denna säsong också, han ska ha ett stort plus.
Två: Nu har vi gjort en skitmatch mot Örebro, så nästa gång vi möter dem på riktigt kan det ju inte bli sämre än en snöplig förlust.
Tre: Nu vet ju Bert vad han har att jobba med och vad han bör skruva på.
Dessa medlemmar gillar skribenten Nils för sitt inlägg:
Malkin
Användarvisningsbild
Jacke
Erfaren

17 aug 2019, 00:18

Ser ju inte bra ut detta, tur att vi bara är två matcher in och har tid kvar att slipa på detaljer före serien börjar...
Per aspera ad inferi
Användarvisningsbild
East
Rutinerad

17 aug 2019, 08:58

Bara o jobba vidare och följa planen som man lagt. Har inga som helst problem med förluster på försäsongen där fokus ligger på att testa olika kedjor, pp, bp, mönster i spelet.
Dessa medlemmar gillar skribenten East för sitt inlägg:
Nils
Cluben - Since -96
Användarvisningsbild
Morr1
Amatör

17 aug 2019, 08:59

Troligtvis har vi för dåliga forwards att träna försvarsspel mot på träningarna..
Användarvisningsbild
Nils
Rutinerad

17 aug 2019, 18:52

En intervju med Mylläri i dagens Corre angående de här två matcherna:

Man märker att det surras hockey

Två matcher – två förluster. Linköping HC har inte fått någon bra start på träningsmatchandet. "Det kommer att bli bra det här", sa Anton Mylläri.

Nye LHC-backen pustade ut efter andra matchen på två dagar.

2–5 mot Djurgården i premiären följdes upp med 0–2 (0–1, 0–1, 0–0) mot Örebro i Lindesberg. LHC saknade tänkta tunga namn som Mattias Bäckman, Broc Little och Henrik Törnqvist och det märktes.

– De kom ut med bra fart och vi vann för lite dueller. Men jag tycker ändå att vi har kommit en bra bit på vägen. Det gäller att gnugga på och fortsätta att tro på det vi gör, sa Anton Mylläri.

Ska man dra några växlar alls av en träningsmatch i augusti?

– Klart man måste kolla till spelet och engagemanget. Vi vill uppträda på ett visst sätt och då ska vi göra det i match efter match. Det hårda jobbet ska alltid vara där. Nog för att alla ville nu också, men vi kom fel in i närkamperna.

28-årige doldisen – vars pappa Leo tidigare var förbundskapten i brottning – ansågs vara ett jättelöfte som ung och fanns med i de olika ungdomslandslagen. Men utvecklingen stannade av olika anledningar av och Västeråskillen hamnade i allsvenskan, division 1 och i Danmark.

Efter två säsonger i Malmö blir det nu Linköping under de närmaste åren.

– Det känns lovande. Det är ett bra gäng, en bra stab och en bra stad. Man märker att det surras en del hockey, så det är kul. Truppen påminner en del om den som vi hade i Malmö. Jag tror att det kommer att bli bra det här.

Två matcher på två dagar. Hur mår kroppen då?

– Äh, klart att man inte är pigg. Vi kommer att ha nytta av det här sen. Ingen idé att tänka på om man är trött eller inte. Alla är trötta, sa Anton Mylläri.

2–0 till Örebro var ganska logiskt. LHC var för segt och aldrig riktigt nära att vända. Första perioden var den bästa för kvällen, men när väl hemmalaget tog ledningen blev jakten för forcerad och uddlös.

– Två bra test för oss och två olika karaktärer på lagen som vi möter. Vi har inte riktigt hittat tryggheten och nu fanns inte kampen en mot en inte riktigt där. Det kan vi skruva upp, sa Bert Robertsson, tränaren.

En och annan med LHC-sympatier var irriterade på den tackling av Mattias Bromé som sänkte Mikael Frycklund med befarad hjärnskakning i första perioden, men Robertsson var av annan åsikt.

– Jag har sett den i efterhand. Det var en kampsituation som slutade olyckligt. Jag tycker att Micke ska göra sig mer beredd och då är det ingen fara, sa han.

Frycklund tvingades avbryta matchen, men var på benen efteråt och mådde enligt egen utsago okej.
Skriv svar