Timrå - Linköping, 26/2 19:00

Diskutera om och omkring Cluben
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

26 feb 2019, 22:54

Hoppla! Det där var inget snyggt. Tror förvisso inte det blir något, ty gulligt med Plastsjö, men uppsåtet där kan verkligen ifrågasättas. När är det någonsin befogat att så våldsamt skyffla upp klubban på det där viset? Kalla mig långsint, men är den Pihl blev avstängd skitlänge för så himla mycket värre än den där?
We shall do no such thing! Cut down a tree with a herring? It can't be done!
Användarvisningsbild
Nils
Rutinerad

26 feb 2019, 23:06

Ja denna upprepade high sticking borde verkligen granskas av DN och rendera några matchers avstängning.
Metallica
Amatör

26 feb 2019, 23:07

Rob! skrev:
26 feb 2019, 22:49
3 sköna poäng, räcker så!

Växjö närmast, som kan få komma att klara sig utan en av sina bättre spelare i Shinnimin. Känns väl som disciplinnämnden borde granska situationen nedan... :roll:

Fick AK hela 5 matcher för sin crosschecking på en låg spelare som egentligen råkar få klubban i huvudet, så är ju Shinnimins helt avsiktlig och bör rimligtvis dömas ännu hårdare. Gissar på 2-3 matcher max dock.
Användarvisningsbild
BK Robbi
Rutinerad
Kontakt:

26 feb 2019, 23:19

LHC vinner, tack vare 2 slumpmål och ett i tom kasse av målsprutan Wright.
Utöver det, såg någon några kvalificerade målchanser från LHC? Timrå hade, enligt min mening, betydligt fler.
Det här funkar ju mot en särklassig jumbo, och det får vi tacka för.
Det enda det ger är lite mer distans tll kvalserien. Det får vi också tacka för.
Men i övrigt känner jag mig inte så tacksam.
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

27 feb 2019, 00:32

@BK Robbi

Ja vi hade massor chanser. Flera frilägen bland annat.

Men det spelar ingen roll. De chanserna kom till pga att Timrå också slarvar och har oordning i viktiga moment. Sett över hela matchen var vi ändå sämst av två dåliga lag, även om jag tycker att matchen svängde ganska mycket. Bland de hafsigaste matcher jag sett. Ingen ordning någonstans.

Monstret var riktigt bra. Ingen annan.
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

27 feb 2019, 08:26

Verkade vara så att de är lite för gulligt med kommunlaget för att Shinnimin skulle åka på en anmälan. Snart en halvtimme efter ordinarie tid har fortfarande ingen anmälan dykt upp.
We shall do no such thing! Cut down a tree with a herring? It can't be done!
Användarvisningsbild
exile82
Rutinerad

27 feb 2019, 09:43

Okej, jag har varit jävligt besviken på vad laget åstadkommit hittills. Och nä, det var en riktigt tråkig tillställning som inte kommer hålla mot något annat lag i serien.

Men kan vi inte bara säga att de "turmål" (tycker faktiskt inte att Lycksells mål är ett turmål, det är frukten av bra skymningen och en väl avvägd handledare) som vi fick nånstans är välförtjänt. Karlssons mål var ju en hyfsad flipperkula, men jag tycker ändå att man gjort sig förtjänt av några skitmål nu.
Insatsen förändrar inte mina förväntningar, vi kan ta oss till play-in, och visst kan man ta sig till kvartsfinal därifrån. Men där kommer det att bli ett stopp samtidigt som man hänvisar till treårsplanen...
Användarvisningsbild
Jacke
Erfaren

27 feb 2019, 10:47

Lukkinen skrev:
27 feb 2019, 08:26
Verkade vara så att de är lite för gulligt med kommunlaget för att Shinnimin skulle åka på en anmälan. Snart en halvtimme efter ordinarie tid har fortfarande ingen anmälan dykt upp.
Enklare när man har en fet kommunlånad plånbok så man kan ge domaren en peng...
Per aspera ad inferi
Skriv svar