Silly Season 2019/2020

Diskutera om och omkring Cluben
Låst
Användarvisningsbild
alfie
Världsklass

Har inte kollat statistiken men känslan är ju att Whitney gjorde de flesta poängen i PP? I 5 mot 5 hade han inte mycket att hämta tyckte jag. Vägde för lätt i närkamperna utan att kompensera det genom att vara rivig eller smart placerad. Sen kan man tycka att poängskörden är ok men med tanke på hur mycket PP-tid han fick och hur lite han uträttade utöver poäng så är det ändå underkänt för mig.
Användarvisningsbild
Fladderpuck
Amatör

Whitney blev trea i totala poängligan. Var en av dom som gjorde flest (51) matcher. Att komma trea efter Roy & Little är väll inte fy skam. Men Broc spelade nästan 20 matcher mindre. Säsongen blev så förfärligt hattig med konstanta skador och utan vare sig fungerande spelsystem eller kemi i femmorna.
Mitt intryck av Whitney i stora drag var att han hade ett ruskigt bra handledsskott, som tyvärr kom till nytta alltför sällan, samt att han såg allmänt trött och loj ut på isen.
Om man jämför lilleputtarna (ursäkta), Whitney, Broc och Jimmy så var pondusen en helt annan hos de två sistnämnda. Får man inte med sig poängen och spelet låser sig så ska det ändå köras och krigas i varje byte, och det gjorde i mina ögon inte Whitney!
Men. Jag hoppas att karln lärt sig en läxa. Tränat hårt denna sommar och gjort sig redo för SHL. Hamnar han i en kedja med bra kemi så kan det mycket väl börja trilla in poäng.
Annars kan han dra...
"Vi har inte sagt att det är vatten än” - Bert Robertsson
Användarvisningsbild
Tumstocken
Medelmåtta

Fladderpuck skrev:
03 aug 2019, 15:03
Whitney blev trea i totala poängligan. Var en av dom som gjorde flest (51) matcher. Att komma trea efter Roy & Little är väll inte fy skam. Men Broc spelade nästan 20 matcher mindre. Säsongen blev så förfärligt hattig med konstanta skador och utan vare sig fungerande spelsystem eller kemi i femmorna.
Mitt intryck av Whitney i stora drag var att han hade ett ruskigt bra handledsskott, som tyvärr kom till nytta alltför sällan, samt att han såg allmänt trött och loj ut på isen.
Om man jämför lilleputtarna (ursäkta), Whitney, Broc och Jimmy så var pondusen en helt annan hos de två sistnämnda. Får man inte med sig poängen och spelet låser sig så ska det ändå köras och krigas i varje byte, och det gjorde i mina ögon inte Whitney!
Men. Jag hoppas att karln lärt sig en läxa. Tränat hårt denna sommar och gjort sig redo för SHL. Hamnar han i en kedja med bra kemi så kan det mycket väl börja trilla in poäng.
Annars kan han dra...

Tror att Bertan kan få ordning på Whitney. :D
Det är skön-t
Användarvisningsbild
JDN
Medelmåtta

alfie skrev:
03 aug 2019, 14:57
Har inte kollat statistiken men känslan är ju att Whitney gjorde de flesta poängen i PP? I 5 mot 5 hade han inte mycket att hämta tyckte jag. Vägde för lätt i närkamperna utan att kompensera det genom att vara rivig eller smart placerad. Sen kan man tycka att poängskörden är ok men med tanke på hur mycket PP-tid han fick och hur lite han uträttade utöver poäng så är det ändå underkänt för mig.
Enig! Man ser väldigt mycket hockey hos honom men fysiken var bristande och i min mening även glöden. Det sistnämnda var väl mycket av ett kollektivt problem dock. Jag tillhör skaran som tror att han kan bidra med mycket om han bara lagt manken till under våren och sommaren samt verkligen brinner för laget, men med tanke på att han gjorde poäng på det sätt han gjorde skulle jag vilja påstå att någon annan hade gjort de poängen med den speltiden i de lägena. Åtminstone närapå.
BringBackMullen
Nybörjare

Mullen och Reddox klara för Nordirland. Bara att sluta hoppas då.
Användarvisningsbild
Tumstocken
Medelmåtta

BringBackMullen skrev:
05 aug 2019, 12:44
Helvete!!
Det är skön-t
LittleT
Nybörjare

BringBackMullen skrev:
05 aug 2019, 12:44
Vem hade inte hoppats på Mullen? ;)
serbenz
Medelmåtta

Då är sista centern på önskelistan snart borta. Nu är även jag inställd på att vår förstacenter i premiären heter Jaakko Rissanen.
serbenz
Medelmåtta

Även Drew Shore som har diskuterats härinne har signat nytt i khl.
Användarvisningsbild
JDN
Medelmåtta

Det ser jäkligt mörkt ut just nu med andra ord.. jäkligt vekt med nuvarande centrar, men förutsatt att man har för avsikt att förstärka är det kanske klokast att avvakta. Några som ännu hoppas på NHL-kontrakt kanske kan tänka sig Europa framåt mitten/slutet på augusti och om de inte hamnar här kan det skapa rörlighet på andra håll i Europa. Annars tar det sällan lång tid innan spelare börjar fara runt på marknaden. Tråkigt, men man får nog acceptera läget när LHC befinner sig där man gör.
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

Om man ska försöka se det positivt..

Jag tror att det här laget kommer att komma bättre än näst sist även utan center.

Även med en centervärvning hade vi inte haft chans ens på topp 6.

Kan man tänka så?
Användarvisningsbild
PuckOut
Rutinerad

Hockeytröjan skrev:
05 aug 2019, 19:55
Om man ska försöka se det positivt..

Jag tror att det här laget kommer att komma bättre än näst sist även utan center.

Kan man tänka så?
Ja man kan ju tänka hur man vill..

Jag tror dock absolut att en centervärvning hade kunnat ta oss till topp 6. Det grundar jag på Malmös bedrift förra året.

Däremot skulle jag inte FÖRVÄNTA mig en topp 6 placering med en extra center, men jag hade känt mig betydligt mer bekväm med att vi skulle klara play-in.
BringBackMullen
Nybörjare

Med en till center av internationell rang tror jag absolut vi kan vara där och slåss. Finns ett jävla sparkapital i sörensen, Gordon, Whitney etc. . Lägg därtill lite önskad kemi och träningsmoral från Bert, Peppe och Holös. Många om men vi kan inte lägga oss platt bara för att lag på pappret ser starkare ut.
Användarvisningsbild
HNez
Nybörjare

Hockeytröjan skrev:
05 aug 2019, 19:55

Hade vi hittat en stjärncenter (med SHL-mått) så hade vi i mina ögon kunnat tävla om top 6, utan en stjärncenter så ska man heller aldrig säga aldrig, vem vet vad som kan hända.. Floppar i andra lag.. Bert bränner ihop en rejält svetsad grupp som gör allt för varandra..

En i mina ögon mer rimlig tanke är att förvänta sig att man hamnar mellan play-in och dödmansland.. Och se vad som händer.

Även långt efter på bollen om varför Broc har "A" på bröstet. Helt rätt enligt mig, den grabben blöder för våran klubb och jag tycker att man ser att han inte bara firar mål för att "Jaa, jag gjorde mål" utan för "Jaaaa, VI gjorde mål".
Användarvisningsbild
Nils
Rutinerad

Visst är denna säsong ganska otippbar när vi i mångt och mycket har ett helt oprövat lag, men ändå så får vi väl säga att minst play-in är ett rimligt mål för oss supportrar.
Låst