Silly Season 2019/2020

Diskutera om och omkring Cluben
Låst
....
Medelmåtta
Kontakt:

Nej, det finns väl nån bortre gräns för hur många förluster Bert överlever. Samtidigt, det är ju smärtsamt tydligt att laget helt enkelt inte är tillräckligt bra. I mina ögon känns det inte som ett tränarbyte a’la Brynäs skulle ge samma effekt här.
Vi har inte tillräckligt många, tillräckligt bra spelare helt enkelt. Två skickliga riktiga centrar på det här laget, så hade saker sett jävligt annorlunda ut. Det är svårt för nån tränare att ändra på det.
Sillen
Amatör

Lukkinen skrev:
16 jan 2020, 21:37
Det MÅSTE börja hända grejer här nu! Vi har ett gäng fullständigt överflödiga meh-spelare som behöver skalas bort och klass MÅSTE in. Gör man ingenting alls väldigt snart signalerar man mest att man redan gett upp. Det måste hända något, ta mig fan vad som helst snart! Att bara fortsätta som förut är att rakt upp och ner finna sig i det som sker.
“Definitionen av galenskap är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annorlunda resultat”.
Albert Einstein
Användarvisningsbild
East
Rutinerad

Det dummaste man kunde göra nu är att sparka Bert! Som jag skrev tidigare och nu skriver även Ros på AB att ett bra komplement vore Stefan Nyman. Intressant också att de har kontakt med varandra. Ta in Nyman, Junland och en center, vi vänder detta!
- Men det blir lugnt -
Sillen
Amatör

East skrev:
16 jan 2020, 22:59
Det dummaste man kunde göra nu är att sparka Bert! Som jag skrev tidigare och nu skriver även Ros på AB att ett bra komplement vore Stefan Nyman. Intressant också att de har kontakt med varandra. Ta in Nyman, Junland och en center, vi vänder detta!
Helt rätt!
Användarvisningsbild
pattenboy
Rutinerad

Störst behov av komplememt har väl ändå Pajen? Hans track record hittills är under all kritik.
I focus on the pain, the only things that's real.
Dunis

Känns som att det inte blir något nyförvärv... Bert o pajen tror ju på spelarna...
Användarvisningsbild
Fluebuy
Erfaren

Dunis skrev:
17 jan 2020, 06:03
Känns som att det inte blir något nyförvärv... Bert o pajen tror ju på spelarna...

Klart de måste förmedla det utåt, vilka signaler skulle det ge till spelarna om chefen går ut och säger att de är för dåliga och att de inte tror att de kan vända det? Självklart ser de samma saker som oss, sen att lagbygget från början är ett fiasko. Det kommer man inte ifrån..
Grunden BOIS - Mot nya mål
....
Medelmåtta
Kontakt:

Krefeldt har problem och hotas av konkurs. Där kanske finns möjlighet att plocka spelare....

https://hockeynews.se/articles/12516/
Användarvisningsbild
Raoulinho
Erfaren
Kontakt:

Oavsett vad ledningen må prata om internt är det smärtande glasklart att vi har ett naivt lagbygge, med vår största profil bakom Little stavas vår headcoach. Därefter är det Pajen som har ett namn inom hockeysverige.
...resten är en mix av komplementspelare/tränare och "coming men" varav några definitivt hade frodats i lag byggda runt en erfaren hög kompetent grundstomme av spelare.

Vi måste stå bakom den vi tror på och jag tror på Bert. Tänk om han hade haft några gedigna pjäser att kunna luta sig mot ute på isen! :(
- "...vi ska supa och slåss, på Platååå förstårs - med Janne Karlsson!"
Barry Carlisle
Medelmåtta

.... skrev:
17 jan 2020, 10:06
Krefeldt har problem och hotas av konkurs. Där kanske finns möjlighet att plocka spelare....

https://hockeynews.se/articles/12516/
Den här snubben borde vara tillräckligt vass för att klara av SHL.

https://www.eliteprospects.com/player/2 ... iel-pietta
Tistismet
Medelmåtta

Pietta is a smart forward who can play anywhere up front. 
Låter som en riktig drömspelare för Pajen. ;)
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

Amen vafan.. långtidsskada på Gordon som jag anser vara i särklass vår näst bästa forward efter Little. Är Gordon borta måste det in två spetsforwards plus Junland. Läget kan ta mig fan inte bli mer prekärt!
Ghoul
Medelmåtta

Håller med dig Tröjan. Tror inte att vi kan beskriva hur viktig Andrew Gordon är för LHC, för gruppen, för fansen, för alla!
Användarvisningsbild
Jocke_L
Rutinerad

Ghoul skrev:
17 jan 2020, 13:09
Håller med dig Tröjan. Tror inte att vi kan beskriva hur viktig Andrew Gordon är för LHC, för gruppen, för fansen, för alla!
Gordon är den enda energispelaren vi har. Då menar jag en spelare som sprider (god) energi på isen, inte en som bara gör sig av med energi genom att "åka mycket skridskor"....

Hans energi sprider sig även upp på läktaren. Finns bara en spelare vars avbräck är större och det är Little, men det är f-n jämnt där alltså.

Känns ju helt värdelöst att behöva värva ersättare när vi behöver fylla på (med spets).
LiNkSaN

SPETS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Låst