Silly Season 2019/2020

Diskutera om och omkring Cluben
Låst
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

Välkommen Axel!

43 poäng i Björklöven för två säsonger sen.
Fick inte riktigt till det i Färjestad förra året.

Antar och hoppas att han tar Filips plats som tredjecenter?
Användarvisningsbild
guitarzero
Amatör

Axel who, var min spontana reaktion. Har helt seglat förbi mig, men bara att säga varmt välkommen!

Noterar en stark säsong i Björklöven 17/18 och beskrivs som en stark tvåvägscenter. Längd och vikt är väl inget som skrämmer, men det är ju bevisligen inte allt i dagens moderna hockey.
"Junland är som bäst när han är lite blålila i ansiktet och har ungefär lika mycket istid som domartrion"
BringBackMullen
Nybörjare

Antiklimax deluxe. Om Filip sticker köper jag det. Saknas fortfarande en förstacenter.
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

Antar som någon skrev att han tar Filips plats. Då är jag försiktigt positiv. Typ vem som helst är bättre än Filip.
We shall do no such thing! Cut down a tree with a herring? It can't be done!
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

Jag gillar den här värvningen!
Trots att vi (förmodligen) fortfarande saknar en riktigt stark förstacenter är det ändå Filip som är vår överlägset svagaste länk i våra topp tre-kedjor. Att byta ut honom kommer göra skillnad.

1. Svensk yngre spelare som passar in i Bert-maskinen
2. Han bör väl ha potential med 43 poäng i Björklöven?
3. Han bör vara rätt billig iom att han inte fick till det förra säsongen. Kan bli bra bang / buck!
Användarvisningsbild
Jaken
Medelmåtta

Eftersom Pajen typ gjort klart att det inte blir någon ny center för kedja 1+2 så är jag ändå positiv. Axel Ottosson är billig, utvecklingsbar och bevisade i fjol att han klarade av att spela tredjecenter i det lag som vann serien. Bör vara en förstärkning av laget.

EDIT: Verkar mer ha spelat fjärdecenter förra året.
Senast redigerad av 1 Jaken, redigerad totalt 12 gånger.
För övrigt anser jag att Örebro bör åka ur.
13ulow
Medelmåtta

För mig är det här definitiva spiken i kistan vad gäller värvning av en toppcenter.

Visst kan det bli bra. Men det kan också bli dåligt. Floskler, floskler, floskler :P
Användarvisningsbild
Rob!
Rutinerad

Från SHL-bibeln:

"Fick snålt med speltid, inget utrymme för sin offensiv och hade det allmänt tungt. Avig och spelskicklig center."

Vet inte särskilt mycket om honom, men en löven kille som skulle kunna vara en del av bygget under flera säsonger här, till skillnad från Filip som iallafall jag tror hade vänt hem till Rögle och Ängelholm så fort dom velat ha hem honom.

Med Axel får man dessutom med största sannolikhet en rejält revanschsugen kille, blev uppskickad till läktaren när det vankades slutspel i fjol och snittade bara 10 min / match i serien. Lite mer förtroende och möjligheten att lira lite PP så kan killen mycket väl nå uppåt +25 poäng.
Användarvisningsbild
pattenboy
Rutinerad

Fick reda på värvningen genom att en god vän med enormt intresse för FBK skrev och gratulerade till en bra värvning. Han hade stora förhoppningar på Axel och tror vi kan ha gjort ett fynd då han i FBK hade ett litet lönekuvert. Hårt arbetande spelare med potential till toppkedjor inom 1-2 år anser han.

Känns spontant som en lite beige värvning för denna säsong men trevligt att se att man nu verkar följa planen.
I focus on the pain, the only things that's real.
Användarvisningsbild
Jocke_L
Rutinerad

Inte riktigt den center som man suktat efter. En intressant spelare dock och i ett annat läge hade man sett annorlunda på det.
Vet egentligen inget om honom men några kommentarer från FBK-fans anser honom inte riktigt hålla defensivt för en tredje- eller fjärdelina.
serbenz
Medelmåtta

Vi hoppas alltså att Rissanen, Frycklund och Ottosson alla ska bli flippar. Han chansar friskt den gode Pajen..

Dock positivt att det antagligen betyder att man kör Olle på kanten. Sen hoppas jag även på att jag får min fjärdelina som jag tjatat om med Jimmy-Robin-Gordon. Sebbe 13:e och Costmar som första kille att kalla upp från J20. Filip lånas förhoppningsvis ut till allsvenskan om Dannes rehab rullar på utan bakslag.
Användarvisningsbild
Morr1
Amatör

Nu är det bara att skeppa Filip. Finns omöjligt plats för honom när vi har Costmar på gång underifrån!
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

Morr1 skrev:
12 sep 2019, 11:01
Nu är det bara att skeppa Filip. Finns omöjligt plats för honom när vi har Costmar på gång underifrån!
Tangnes kommer säkert ringa Pajen i panik nu; "Neeej! Skeppa inte Filip. Jag har fortsatt en sjukt jävla fin magkänsla gällande honom. Och Bristed kommer bevisa i år att han är en riktig jäkla skitspelare som jag gjorde rätt i att varna för."
We shall do no such thing! Cut down a tree with a herring? It can't be done!
Användarvisningsbild
alfie
Världsklass

Bättre än att inte värva något antar jag eftersom han - som flera är inne på - omöjligen kan vara sämre än Filip. Och bra att det bara är ett ettårskontrakt med tanke på att vi redan har Dan och Frycklund signade nästa säsong.

Kan för lite om Ottosson för att uttala mig men det är ju inte första gången Cluben plockar in breddspelare från andra SHL-klubbar och hoppas att de ska kunna kliva i större skor. Min känsla är att det oftast inte blir önskat resultat.
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

serbenz skrev:
12 sep 2019, 10:55
Vi hoppas alltså att Rissanen, Frycklund och Ottosson alla ska bli flippar. Han chansar friskt den gode Pajen..
Pajen har ju dock försökt värva Berglund, Zacke, Emil Pettersson, JFK och säkert fler. Det är tydligt att vi inte är förstavalet bland toppspelare just nu. Gillar ändå att Pajen håller linjen och värvar en svensk 23-årig doldis med enligt utsago aggressiv skridskoåkning istället för en Jeff Taffe-figur.

Men visst är det en galet chansartad centersida, den ska man inte skoja bort.
Det blir intressant det här :lol:
Låst