Silly Season 2019/2020

Diskutera om och omkring Cluben
Skriv svar
Användarvisningsbild
PuckOut
Rutinerad

Fluebuy skrev:
20 jun 2019, 10:44
Den här väntan på sista centern är värre än när man var liten och låg kvällen innan och vänta på julafton lr födelsedag 😀
Håller med. Börjar dock bli mer och mer övertygad om att vi kommer få vänta till efter 15 juli, eller iaf i närheten av det datumet.
Användarvisningsbild
JDN
Medelmåtta

alfie skrev:
Lukkinen skrev:
20 jun 2019, 10:34
Nu är jag jobbig och petig, jag vet, men gillar inte formuleringen "En center för våra toppkedjor" eller "Det är en spelare som ska kunna leda något av våra powerplay". I mina öron låter det som att det skulle kunna bli en till på Rissanen-nivå, dvs ingen given förstacenter.

Det hade känts mycket bättre om han sagt att vi SKA ha en FÖRSTAcenter och någon som SKA leda FÖRSTA PP. Nu känns det som att Pajen har krattat för att kommande center inte kommer vara toppklass.
Jag tolkar det som att man inte vet vad man får. Jag utgår ifrån att LHC ligger på och hoppas på Berglund men att man kanske inte har några andra tveklösa förstacentrar på ingång. Det Jag menar med det är inte att det inte kommer bli en förstacenter men att man inte vill säga det om det inte är typ en Berglund eller annan givet högklassig spelare. Roe var ju absolut ingen given förstacenter men han blev ju det. Dock värvades han till en första/andrakedja och tänker att det kan bli samma här.

Angående Widerström känns det som en typisk Bert-spelare. Karaktär så in i helvete. Vore en riktigt bra spelare som fyller ut i de lägre kedjorna. Kan inte säga att jag ser ett solklart behov men skulle inte deppa.
Användarvisningsbild
Jaken
Amatör

Om vi inte får in en riktigt kvalitativ förstacenter blir jag riktigt orolig. Kvaliteten är isf på pappret max något bättre än den trupp som Mora åkte ur SHL med.
För övrigt anser jag att Örebro bör åka ur.
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

Håller med @JDN
På ett sätt kan jag se en poäng med en ny Sylvegård fast var skulle vi peta in honom? Känns som att det är rätt fullt bland forwards förutom sista centern.
Användarvisningsbild
Jacke
Erfaren

Finns väl en del frågetecken i de lägre kedjorna iofs i form av skadade spelare som Dan och Sebbe, dessutom försvann Södergran. Sen finns det ytterligare spelare som riskerar hamna utanför laget helt då de kanske inte kommer passa in i sättet Bert vill spela, typexempel Whitney. Hittar man en billig spelare som passar in i spelmodellen så why not.
Per aspera ad inferi
Användarvisningsbild
PuckOut
Rutinerad

Spencer Abbott hade ju smakat mumma, men det lär ju inte hända.
Användarvisningsbild
Fluebuy
Erfaren

Jacke skrev:
20 jun 2019, 14:40
Finns väl en del frågetecken i de lägre kedjorna iofs i form av skadade spelare som Dan och Sebbe, dessutom försvann Södergran. Sen finns det ytterligare spelare som riskerar hamna utanför laget helt då de kanske inte kommer passa in i sättet Bert vill spela, typexempel Whitney. Hittar man en billig spelare som passar in i spelmodellen så why not.
Sebbe ska enligt egen utsago, ”känna sig i bättre form än någonsin”

Det behövs!
Grunden BOIS - Mot nya mål
Användarvisningsbild
Viggen
Amatör

alfie skrev:
Nu är jag jobbig och petig, jag vet, men gillar inte formuleringen "En center för våra toppkedjor" eller "Det är en spelare som ska kunna leda något av våra powerplay". I mina öron låter det som att det skulle kunna bli en till på Rissanen-nivå, dvs ingen given förstacenter.

Det hade känts mycket bättre om han sagt att vi SKA ha en FÖRSTAcenter och någon som SKA leda FÖRSTA PP. Nu känns det som att Pajen har krattat för att kommande center inte kommer vara toppklass.
Jag tycker däremot att det är jättebra att Pajen håller nere förväntningarna. Om han går ut och säger att det ska vara en förstacenter av toppklass spelar det nog ingen roll vem som skriver på utan det kommer återigen att bli en massa besvikelse bland fansen om det inte visar sig vara typ Nicklas Bäckström.
revoleddam
Medelmåtta

PuckOut skrev:
20 jun 2019, 14:47
Spencer Abbott hade ju smakat mumma, men det lär ju inte hända.
Nej, han blev klar för Leksand för nån vecka, fjorton dar sen.
Edit, Iallafall om man ska tro Mr.Madhawk
Användarvisningsbild
Nils
Rutinerad

Hockeytröjan skrev:
20 jun 2019, 09:10
Tillslut handlar det ju om man tror på detta eller ej, eller rättare sagt till vilken grad.
Nils tror förmodligen på SM-guld. Alfie du verkar höra till de mer skeptiska. Själv tror jag att vi har goda förutsättningar att få ihop ett lag, men vi saknar spets för åtminstone topp fyra. Får vi ihop ALLT kanske vi kan kriga till oss en femte-/sjätteplats. Där någonstans ligger min förhoppning.
Nä jag tror inte på SM-guld denna säsong, men nog skall väl vi kunna kriga till oss en femte-sjätteplats och gå direkt till kvartsfinal. Så om målet denna säsong är att gå till kvartsfinal så är väl det ett rimligt mål, går det bättre än så är det bara att tacka och ta emot.
Användarvisningsbild
Nils
Rutinerad

Bergsten om Holös i hans sportblogg i Corren

Jag tror att Holös blir bra

LE HAVRE Där ser man.

Räckte att man åkte till Frankrike för att det skulle hända viktiga saker i LHC. Jonas Holös är alltså klar och jag ser att rätt många av LHC-fansen inte tycker att det är något vidare. De hade, antar jag, hoppats på någon mer offensivinriktad och än mer poängstark back för att ersätta Lukas Bengtsson.

Jag tror att det är ett bra namn.

Jag har tänkt tanken under våren/sommaren och kollat upp honom, men inte fått några uppgifter eller indikationer om att det varit på gång. Jag gillar att han har erfarenheten, jag gillar att han kan spela både framåt och bakåt och av det jag hör finns där också gott om ledaregenskaper och förmåga att ställa krav på sin omgivning.

Det är bra.

Det behövs.

Jonas Holös har varit ett namn som diskuterats i LHC tidigare, men då har det av olika anledningar spruckit. Jag vet att han i alla fall tidigare ansetts vara ganska dyr, men har ingen aning om hur diskussionerna förts den här gången. Uppenbarligen är ju parterna överens nu.

Med Holös får inte LHC en förstaback med lika vass offensiv och lika många poäng i kroppen som Lukas Bengtsson. Men han kan garanterat svälja många minuter och jag skriver som jag brukar: det allra viktigaste för en försvarare är att kunna försvara. Offensiven får liksom komma på köpet.

Norske VM-backen är garanterat tänkt för uppdrag i power play, men när det gäller backsidan är det av yttersta vikt att även Mattias Bäckman kommer tillbaka efter skada. LHC behöver definitivt ha båda med för att det ska bli tillräckligt kreativt, även om jag vet att Niklas Persson & Co också hoppas att nästan helt oprövade Max Lindroth ska ta många steg direkt. Med Holös och en frisk Bäckman tillsammans med Hampus Larsson, Eddie Larsson, Anton Mylläri och Adam Ginning på topp sex-platserna känns det som en rätt balanserad backbesättning.

x x x

Var under kvällen i kontakt med Niklas Persson för att kolla om det fanns något nytt att rapportera angående sista centerplatsen.

Det fanns det inte.

Återkommer i ärendet.
Användarvisningsbild
bloodandashes
Rutinerad

Tycker det känns ganska sunt att Pajen uttrycker sig i form av en back ”som ska kunna leda något av våra PP” och ”en center för våra toppkedjor”. Det ger svängrum i kedjehierarkin. Att inte cementera spelare och skapa en bättre bredd. Sen är det ju självklart skillnad på spelare och spelare som ska kunna axla rollen som toppcenter.
The Limousine Ridin, Jet Flying, Kiss Stealin, Wheelin' Dealin', Son of a Gun... Woooooo!!!
Användarvisningsbild
PuckOut
Rutinerad

Ingen som hört något rykte om centern?
Användarvisningsbild
Jacke
Erfaren

Undrar om man avvaktar att Bulan Berglund ska besluta hur han ska göra, och att man sen börjar snegla på AHL eller liknande efter det om det skiter sig. Hoppas man inte väntar för länge tills alla andra är signade, Patrik kanske minns det här vilket inte gör honom så sugen på att spela i Lkpg :).
Per aspera ad inferi
Användarvisningsbild
Jaken
Amatör

Vi kan nu helt avskriva Greg Scott som förstacenter eftersom han är klar för Brynäs.
För övrigt anser jag att Örebro bör åka ur.
Skriv svar