Linköping - Luleå, 29/9 15:15

Diskutera om och omkring Cluben
Användarvisningsbild
Rob!
Rutinerad

Bild

Saknade spelare:
Andrew Gordon - ansluter senare
Sebastian Karlsson
Dan Pettersson?

Fem senaste:
Örebro - Linköping 3-2 OT
Växjö - Linköping 0-1 OT
Linköping - HV71 5-1
Linköping - Timrå 4-1
-

Lagstatistik:
GPG - 3.00
GAPG - 1.25
PP - 22%, PK - 92%

Interna poängligan:
Nick Sörensen - 5P (5+0)
Johan Södergran - 4P (3+1)
Adam Brodecki - 4P (1+3)
Derek Roy - 3P (0+3)
Olle Lycksell - 3P (0+3)

Interna målvaktsligan:
Jonas Gustavsson - 3 matcher, 97.87% och 0.66 GAA
Jacob Johansson - 1 match, 91.43% och 2.94 GAA

Bild

Saknade spelare:
Patrick Cehlin
Isac Lundeström - Anaheims camp

Fem senaste:
Luleå - Skellefteå 3-5
HV71 - Luleå 5-2
Luleå - Örebro 2-3 SO
Luleå - Brynäs 3-1
-

Lagstatistik:
GPG - 2.50
GAPG - 3.50
PP - 36%, PK - 90%

Interna poängligan
Jack Connolly - 4P (2+2)
Petter Emanuelsson - 4P (2+2)
Einar Emanuelsson - 2P (1+1)
Pontus Själin - 2P (0+2)
Karl Fabricius - 2P (0+2)

Interna målvaktsligan:
Joel Lassinantti - 3 matcher, 89.86% och 2.29 GAA
Niklas Rubin - 1 match, 86.21% och 4.02 GAA

Tidigare möten:
-

Kom igen Cluben!
Användarvisningsbild
Viggen
Amatör

Enligt Corren är Filip Karlsson skadad och spelar inte imorgon.
Användarvisningsbild
LilleMan
Erfaren

Även om JJ inte gjorde en dålig match igår hoppas jag man ställer tillbaka JG i mål denna match.
Hoppas vi får se ett revanschsuget gäng som kör full fart från minut 1 till minut 60 imorgon, tippar 5-0 till Cluben.
Användarvisningsbild
East
Rutinerad

Skulle man inte göra som Västervik och pika SHL med en nordkorea flagga i klacken imorgon?
- Men det blir lugnt -
Metallica
Medelmåtta

LilleMan skrev:
28 sep 2018, 18:01
Även om JJ inte gjorde en dålig match igår hoppas jag man ställer tillbaka JG i mål denna match.
Hoppas vi får se ett revanschsuget gäng som kör full fart från minut 1 till minut 60 imorgon, tippar 5-0 till Cluben.
Monstret lär få stå idag, vilket han även borde ha gjort i torsdags.. Av vilken anledning bänkade man ligans bästa och hetaste målvakt som dessutom hade fått 5 dagars vila? Obegripligt.

JJ gjorde 50 bra minuter men det var inte 3 otagbara mål.

För övrigt känns Sörensen livsfarlig nu och verkar göra mål lite som han själv känner för.
Metallica
Medelmåtta

Det mest intressanta idag är hur laget väljer att komma ut efter en så pass snöplig förlust som mot Örebro.. Är vi ännu mer taggade eller blir spelarna mer försiktiga nu när vinstsviten är bruten?

Det som saknats hittills då vi har haft en stark defensiv och bra målvaktsspel är ju offensiven. Vi måste kunna äta oss fast i anfallszon, byte efter byte och skölja över motståndet om det ska bli en rolig säsong. Har inte sett detta under våra 4 första matcher när vi i långa perioder haft svårt för det. Möjligtvis ett par sekvenser mot HV.
serbenz
Medelmåtta

Blir intressant att se hur dom fem tysta minuterna påverkar matchen. Jag känner rent spontant att hemmalaget har mest att förlora på det då man oftast vill inleda med högt tempo och trycka på i anfallszon med publikens hjälp.

Även ironiskt att vi väljer att ha det mot Luleå vars supporterordförande hånade oss ganska rejält i veckan :|
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

Vafan? Ska det vara några fem tysta minuter? Varför då? Vad är det jag missat/inte förstår?
We shall do no such thing! Cut down a tree with a herring? It can't be done!
pHiLLL
Medelmåtta

"SHL-Hockeymördare!

Dom senaste dagarna har det kommit fram uppgifter om att SHL vill stänga ligan ännu mer med ytterligare krav som inte har med prestationen på isen att göra. Det kom också fram ett Mail där SHL vill censurera vad vi sjunger och vad för typ av banderoller som visas upp.
Vi har haft kontakt med dom flesta supporterföreningar i Sverige under veckan och har gemensamt kommit fram till att ha en protest.
Vi kommer under dagens match (Luleå) att starta med fem minuters tystnad för att sedan starta upp med växelramsa.
Vi ber alla att hålla igen under dom här fem minuterna för att sedan leva fan för att visa Jörgen o co. att oss kan man inte tysta ner.

För svensk hockeys framtid!"

Det där la Tifo 013 upp för någon timme sedan.
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

Jahopp. Fantastiskt då.
Användarvisningsbild
Satashi'
Erfaren

Jag är för protest, men lite jävla pinsamt att ha det ihop med Luleås fans. Som nämnt ovan körde de samma typ av protest mot shälläfte, men passade då på att håna våra supportrar vid flera tillfällen.
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

Själv tycker jag det är rätt rimligt att NÅGON tar på sig uppgiften att granska vilket budskap som förs fram på banderollerna då fritt ansvar tydligen inte fungerar och vissa stolpskott framför exempelvis hån mot avlidna personer. Kan man inte hantera ett ansvar får man finna sig i att inte ha förtroendet från högre ort heller. Vidare tycker jag att det är fullt rimligt att det ställs vissa krav på en förening som vill spela i den extremt kostsamma högsta serien. Ingen blir glad av att ett pissgäng som inte har möjligheter att klara sig snubblar upp i SHL och förgyller serien med skönt KHK-spel en säsong för att sedan duka under. Jag är definitivt för rimliga krav.
Användarvisningsbild
PuckOut
Rutinerad

pHiLLL skrev:
29 sep 2018, 11:03
"SHL-Hockeymördare!

Dom senaste dagarna har det kommit fram uppgifter om att SHL vill stänga ligan ännu mer med ytterligare krav som inte har med prestationen på isen att göra. Det kom också fram ett Mail där SHL vill censurera vad vi sjunger och vad för typ av banderoller som visas upp.
Vi har haft kontakt med dom flesta supporterföreningar i Sverige under veckan och har gemensamt kommit fram till att ha en protest.
Vi kommer under dagens match (Luleå) att starta med fem minuters tystnad för att sedan starta upp med växelramsa.
Vi ber alla att hålla igen under dom här fem minuterna för att sedan leva fan för att visa Jörgen o co. att oss kan man inte tysta ner.

För svensk hockeys framtid!"

Det där la Tifo 013 upp för någon timme sedan.
Vad är det här för jävla larv !?
Skärp er för helvete, vem fan bryr sig om det blir högre krav på klubbarna.
Censurera ramsor kommer ju inte funka i praktiken ändå. Har ni gått på den lätta skrämseltekniken alltå?

Att dessutom köra en växelramsa med ett gäng inavlade (läs utvecklingsstörda) mongon från pissträsk. Herregud!
Användarvisningsbild
TheDude
Nybörjare

I mailet stod det väl "kontroll av banderoller och budskap inför matcherna den här veckan". Vissa tolkar detta som att det automatiskt har med censur att göra. Jag tolkar det mer som att det är bra för klubbledning/SHL att veta vad som pågår bland fansen, man vill informera sig om läget. Som påpekas ovan verkar ju inte frihet under ansvar fungera, så vissa verkar ändå behöva ett påpekande om vad som är lämpligt att skriva. Så en kontroll är nog bara positivt.

Själv tar jag helt avstånd från den här protesten. Det enda jag helt håller med om är "För svensk hockeys framtid!", men vi verkar ha olika syn på vad som är bäst för svensk hockey.
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

Håller med. I mina ögon är detta ett svårmotiverat, prepubertalt jävla trams.
Skriv svar