Träningsmatch: Linköping - Örebro, 4/9 19:00

Diskutera om och omkring Cluben
Användarvisningsbild
Malkin
Rutinerad

05 sep 2018, 19:34

Det som jag tycker är intressant med Södergran är hur rörlig han är sin storlek till trots. Inte Vrana-snabb men kvick i sidled och bra på att skydda pucken. Det gör att han borde ha goda chsnser till speltid eftersom han kan klara en roll även i de lägre kedjorna. Få ner pucken i anfallszon, vara stark på pucken och få till långa anfall och lämna över offensiv tek till Little och grabbarna.
Kickfoot
Nybörjare

05 sep 2018, 20:19

Södergran är ju nästan en kopia av Engvall som spelade i HV förra säsongen. Han tog ju dock steget upp via allsvenskan, för att bli en producerande spelare. Hoppas Johan kan börja få in någon puck direkt så det släpper!
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

05 sep 2018, 22:06

@Malkin mfl

Precis! Det är inte vanligt att se så unga spelare som nästan är Pajen-bra på att täcka puck.

Nu ska jag dra överdrivet stora växlar här. Några bra träningsmatcher, ung etc. (Bergsten-gardering) Men...

Södergran känns som en blandning av Pajen och Sylvegård. Stark på pucken och vrid-vänd-snirklig som Pajen fast med bättre bett i skridskoåkningen och förmåga att crasha kassen som Sylvegård, fast med bättre teknik. Han är nog ta mig fan nästan lika stor som Sylvegård också.

Han var magisk igår. Ska bli intressant att följa Södergran!
Skriv svar