Träningsmatch: Rögle - Linköping, 30/8 19:00

Diskutera om och omkring Cluben
serbenz
Amatör

30 aug 2018, 21:04

Sämsta matchen hittills där man inte kan ta med något. Den som kommer undan med bäst betyg från mig är Ginning, han har utvecklat allt några nivåer till. Jacob i kassen känns tyvärr darrig, gäller att Monstret håller sig skadefri samt nivån han höll andra delen av förra säsongen för att det här ska bli en rolig säsong.

Vill se Trucken-Karla-Brodecki som en kedja nästa match om Nick fortsätter med sin frånvaro, kan bli bra tror jag.
Användarvisningsbild
Solo
Erfaren

30 aug 2018, 21:05

Retroaktiv utdelning, helt rättvist. Sebbe ska på sin höjd vara 13e forward och spela BP. Otroligt kass insats överlag, ser ut som vi spelar mot ett lag i en annan division. Hoppas Tommy vågar sätta spelare när det gäller sen. Orkar inte ett år till där namnet på ryggen går före prestationen på isen.
Wow Wow LHC
Användarvisningsbild
pattenboy
Erfaren

30 aug 2018, 21:07

Lukkinen skrev:
30 aug 2018, 20:57
Vårt BP övetygar ju inte precis.
Inte mycket som övertygar...

Nåja det mesta är skit så ingen idé att även jag ältar om det. Hoppas att Wright fortsätter på inslaget spår. Om porslindansken kan sluta gå sönder så tror jag att han tillsammans med Little och Wright kommer ösa in poäng ihop.

Brodeckis handleder är fina!
I focus on the pain, the only things that's real.
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

30 aug 2018, 21:09

Brodden för fan! :) :shock:
We shall do no such thing! Cut down a tree with a herring? It can't be done!
Användarvisningsbild
Rob!
Rutinerad

30 aug 2018, 21:12

Ingen möjlighet att se matchen, men Brodecki hattrick alltså? Skönt för självförtroendet inför säsongen.
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

30 aug 2018, 21:25

Genomruttet usel insats av Cluben där tredje perioden ändå var den minst dåliga spelmässigt. Gött dock att vända när det såg hopplöst ut och ta det till en förlängning! Tre mål av Brodden är också rätt gött. Whitney ser mäkta vilsen ut. Hoppas på snar bättring där!

Och Sebbe... Alltid sjukt jobbigt att se gamla hjältar ruttna så till den milda grad att de är rakt upp och ner en belastning för laget. Knappt Div1-mässig idag. Också.

Gött med straffseger som plåster på såren efter en sådan här bajsmacka! :)
We shall do no such thing! Cut down a tree with a herring? It can't be done!
DeBruyne
Nybörjare

30 aug 2018, 21:35

Juniorerna klart bäst idag. Roligt att se förlängningsspelet vilken fart dom har jämfört med många äldre lirare.

Brodecki 3 mål skönt för självförtroendet även om han får bra hjälp av pogge.

Såg att någon klagade på Jakob i mål, tycker absolut inte han kan lastas för något av målen ikväll, utan att han trots 4 insläppta gör en relativt bra match
Användarvisningsbild
Rpezon
Amatör

30 aug 2018, 21:41

Okej, inte mycket som var positivt i den här matchen. Möjligtvis att vi lyckas vända 2-4 till 5-4 men det föranleddes ju av att vi tappade 2-1 till 2-4.

Ska man ändå plocka ut några punkter så känns ju duon Lycksell/Brodecki som ett givande koncept!
Sen fortsätter Wright imponera på mig.
Har nog skrivit det i samtliga matchtrådar men han kommer bli så enormt viktig denna säsong. Äntligen har vi fått en riktig centertank igen. Han har verkligen smugit under medias radar!
Användarvisningsbild
Nils
Erfaren

30 aug 2018, 21:42

Ja nog var Rögle det bättre laget de första 60 minuterna, och faktiskt förtjänade att vinna denna träningsmatch. Men hockey är inte rättvist på det sättet så de vart vi som vann det hela.

Det finns ju vissa plus i denna match också även om lagets insats inte var det man önskade.

Little och Wright gjorde bra och de visade att de kommer bli en bra duo som kommer att ösa in mål.

Man blir glad att se att Brodecki var ett riktigt bra signing av Emvall. Han kommer att göra många mål också, så vi skulle ju kunna få tre vassa kedjor som kan ta hem många poäng till stan.
serbenz
Amatör

30 aug 2018, 21:45

DeBruyne skrev:
30 aug 2018, 21:35
Juniorerna klart bäst idag. Roligt att se förlängningsspelet vilken fart dom har jämfört med många äldre lirare.

Brodecki 3 mål skönt för självförtroendet även om han får bra hjälp av pogge.

Såg att någon klagade på Jakob i mål, tycker absolut inte han kan lastas för något av målen ikväll, utan att han trots 4 insläppta gör en relativt bra match
Jakob är absolut inte anledningen att det blir fyra insläppta, även om jag tycker att det är hyfsat fri sikt på 2an. Det jag reagerar på är hans kroppsspråk i kassen. Där känns han väldigt osäker och i många situationer känns det mer som tur att han tar pucken när han ständigt känner efter om han har den. Sen är det ju självklart lyxproblem, bara han tar pucken är jag nöjd! Men jag står kvar vid att han första säsong var hans bästa, då kändes det som att han skulle utmana om förstaspaden. Den känslan har jag inte nu.
Mittzon
Erfaren

30 aug 2018, 21:48

Stundtals smärtsamt att se spelet. Positivt dock att alla som "ska" producera bortsett från Whitney gör just det.

Syns ganska tydligt att bredd saknas, inte bara i denna match utan också mot tex DIF. Sebbes kedja plus en kedja med Södergran-Karla-Pasic blir en 4:e kedja för mycket. Inte bara för att produktionen saknas men också att förmågan att trycka ner motståndarna i längre perioder försvinner.

Intressant vem som blir 7:e back när Billins kommer. Ginning ser intressant ut och bör passera Bibic i rangordningen.
Gör som en anka. Håll dig lugn på ytan, och paddla utav bara helvete därunder.
Användarvisningsbild
alfie
Rutinerad

30 aug 2018, 21:54

Jösses Nils, du behöver inte mycket underlag för att spinna iväg. Brodecki gör några skräpmål i en träningsmatch och:
Nils skrev:
Man blir glad att se att Brodecki var ett riktigt bra signing av Emvall. Han kommer att göra många mål
Användarvisningsbild
Jocke_L
Rutinerad

30 aug 2018, 22:09

Det är viktigt att ha tremålsskyttar i en SM-final..
Användarvisningsbild
Nils
Erfaren

30 aug 2018, 22:10

alfie skrev:
30 aug 2018, 21:54
Jösses Nils, du behöver inte mycket underlag för att spinna iväg. Brodecki gör några skräpmål i en träningsmatch och:
Nils skrev:
Man blir glad att se att Brodecki var ett riktigt bra signing av Emvall. Han kommer att göra många mål
Jag trivs med att se det positiva istället för att gotta ned mig det som inte är så positivt. Jag tycker nog att Brodecki visade att han är en målskytt i denna match. Och det goda med det hela är att även skräpmål räknas när det är riktiga matcher och vi krigar om poäng och tabellplaceringar.
Användarvisningsbild
alfie
Rutinerad

30 aug 2018, 22:15

Tyckte mest det var spännande att det är klart att en kille som har gjort, i tur och ordning, 8, 1, 5 och 8 mål de senaste 4 säsongerna plötsligt "kommer göra många mål" baserat på en träningsmatch.
Skriv svar