Träningsmatch: Växjö - Linköping, 18/8 16:00

Diskutera om och omkring Cluben
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

18 aug 2018, 18:30

I min bok bänkar Södergran Sebbe rakt av. Förmodligen även Trucken och kanske till och med Andersson.
We shall do no such thing! Cut down a tree with a herring? It can't be done!
Användarvisningsbild
East
Rutinerad

18 aug 2018, 18:30

Kul att vi spelade bra. Dock gör jag ingen stora bedömningar av några träningsmatcher. En del verkar döma ut Växjö efter att sett dem i en match i augusti...jag är inte ens säker att de går 100 in för en seger såhär tidigt. Man är nog mer ute efter att testa formationer, olika spelformer.
Cluben - Since -96
Stolpskottet
Rutinerad

18 aug 2018, 18:31

Det ser oroande bra ut så här tidigt på säsongen. ;)

Många som visade energi och inställning. Bengtsson kommer vara precis det klipp man hoppats på. Kul med junisarna. Tycker dessutom att Whitney visar positiva tendenser, både map handleder och ettrighet. Känns som det knappast blir en flopp där.
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

18 aug 2018, 18:32

@East, det gör de förmodligen precis lika lite som LHC men där vi visade tendenser gjorde VLH definitivt inte det. Det ser bara ut som en samling spelare, oförtjänt fulla av självförtroende för sådant deras kollegor från förra säsongen fixade.
Användarvisningsbild
East
Rutinerad

18 aug 2018, 18:37

Så kan det absolut vara och vi har sett andra lag som blivit mästare och sen har laget plundrats av bland annat NHL. Det innebär längre tid att spela ihop väldigt mycket nytt men de lär nog få ihop det igen och vid december/januari är de förmodligen i toppen av tabellen...tyvärr
Cluben - Since -96
Användarvisningsbild
alfie
Rutinerad

18 aug 2018, 18:39

Alltså, vilka slutsatser det dras! Roade mig med att klippa ut ett litet axplock kommentarer från träningsmatcher förra året.
Mullen: mini-mange? Det ser bra ut. Rörlig. Spelsinne. Inne i skiten vid sargen också.
Tony inger respekt hos motståndarna. Man ser verkligen hur de försöker ligga nära honom och täcka av passningar. Bör öppna upp ytorna för hans kedjekamrater.
Mårtensson har MYCKET hockey kvar i sig.
Mårtensson - Får gåshud av att se hans plyte i lhc-tröjan. Verkar vara väldigt bra tränad. Snabbare än vad jag trodde. Han kommer inte ha problem med tempot.
En liten påminnelse bara, så folk inte skruvar upp förväntningarna för högt och sen får hjärtproblem från omgång 1 OM det nu skulle bli så att t ex Bengtsson eller Wright inte är så bra som alla hyllar de för nu efter två-tre träningsmatcher.
Användarvisningsbild
East
Rutinerad

18 aug 2018, 18:43

Alfie// jag håller med dig och fösöker också få fram det. Sen är det absolut kul att de gör bra ifrån sig och självklart hoppas man på dundersucce för alla våra spelare
Cluben - Since -96
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

18 aug 2018, 18:55

@Alfie

Haha, kommer ihåg att jag tyckte Mårtensson såg riktigt vass ut på försäsongen. Det slutade ju med att han på egen hand sabbade vår tredjekedja hela säsongen. Så absolut! Bra inlägg för att dämpa vår naivitet/optimism..

Men: Det finns otroligt många frågetecken i år som måste bli utropstecken om vi ska gå långt. Exempelvis: Hur bra är Bengtsson, kommer någon junis få genombrott, blir jänkarna flipp eller flopp etc..

Redan nu kan man se att Lycksell är glödhet, att Bengtsson verkar bli så bra som vi hoppas, jänkarna arbetar hårt och gör vad de är värvade för och att Whitney är inte tjock.

Mycket kommer givetvis att ändras till seriepremiären men det är helt klart bättre att det verkar lovande än att Whitney är fet och att Bengtsson är klappkass
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

18 aug 2018, 19:02

Absolut poäng, spelare kan definitivt ge ett annat intryck på försäsong än under säsong. Bengtsson har dock redan haft sitt SHL-genombrott. Frågan där var om han skulle orka och hans kropp hålla efter skada och sjukdom. Där ser det väldigt positivt ut. Gällande Wright och Whitney var frågan om de skulle se helt vilsna ut på stora isar. Att de är bra spelare (som ännu inte är lastgamla) har de definitivt visat båda två. Annars hade de inte gjort några matcher i NHL alls. De ser INTE helt vissna ut, vilket är det bästa positiva besked vi kan vänta oss av dom på försäsongen. Med mer tillvänjning tror jag definitivt vi får se mer av deras kvalitéer framöver. Och Lycksell tog för sig fint redan förra säsongen. Gör han samma som då är det bra. Det han antytt hittills är att han definitivt vill ta ett steg till direkt vilket är det enda vi kan hoppas på att han verkligen gör denna säsong. Tror han skulle kunna ta en klockren roll i en tredjeline alternativt fylla på uppåt i händelse av skador.
Användarvisningsbild
alfie
Rutinerad

18 aug 2018, 19:11

Ja, jag säger inte att det är dåligt när spelare är bra på försäsongen, bara att man ska va försiktig med att bygga förväntningar på vad som händer på försäsongen.

Du tar själv upp Bengtsson och att han varit bra tidigare i SHL. Förra året skrev alla unisont att Billins var kung och bäst i laget på försäsongen. Han skulle bli SHLs bästa back och Clubens viktigaste spelare etc etc etc. Det blev inte riktigt så (förrän i slutspelet när han var grym).
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

18 aug 2018, 19:14

Nej, han var inte bäst i SHL. Dock bäst i Cluben och gjorde definitivt ingen dålig säsong. Min enda poäng är att detta lag definitivt har god potential. Sedan hänger extremt mycket på om tränarna får ihop LAGET eller ej. Det nya, enklare och rakare försvarsspelet samt hungern framåt där fler vill vara med att bidra på riktigt talar för goda intentioner även där.
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

18 aug 2018, 19:15

Sedan kan man dra resonemangen hur långt som helst. En riktigt bra grundserie är inte heller någon garanti för någonting alls. Det vet vi om några sedan gammalt.
Användarvisningsbild
PuckOut
Erfaren

18 aug 2018, 19:26

@ alfie

Vidhåller fortfarande att Mullen är en bra spelare, riktigt bra. Hans attityd fick honom sparkad dock.

Mårtensson var det väl mest nostalgi som fick oss att gå igång på försäsongen förra året.
Användarvisningsbild
Nils
Erfaren

18 aug 2018, 20:09

Nog kan väl vi vara optimistiska för visst ser det väldigt positivt ut med LHC upplaga 2018/2019. Vi har ju ett bättre lag om man jämför med förra upplagan både på papperet och på plan.

Vi bör glädja oss över att vårat lag i våra hjärtan kommer att gå bra i år, för vi har ju sett att utan några av de tongivande spelarna som är skadade eller inte har anslutit än, så klarar vi att spela vårat spel med beröm väl godkänt.
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

18 aug 2018, 20:11

Det enda jag vet är att jag föredrar att laget visar goda intentioner istället för dåliga och att jag mycket hellre går in i säsongen taggad än jävligt opepp :)
Skriv svar