Linköping - Färjestad, 1/3 19:00

Diskutera om och omkring Cluben
pHiLLL
Medelmåtta

02 mar 2018, 07:49

Med tanke på era kommentarer är jag tvungen att ta upp en ganska träffande sak. Igår tog jag med min sambo på match som har 0 hockeyintresse och kunnande om hockey. Hon är på den nivån att hon frågar "Varför håller de domarna utan det orangea på armarna upp handen ibland?". I alla fall, när vi kommer hem säger hon citat "Det känns som att LHC inte vill skjuta på mål, de åker bara runt och väntar in motståndarlaget för att sedan vända ner i hörnen och då har alla i motståndarlaget ställt sig framför mål". Mitt svar SPOT FUCKING ON! Hon ser alltså dessa problem som vi besitter i laget utan att ens veta vad en offside, icing, tripping eller ens 6 spelare på isen är. Hon fortsätter "det känns som de vi mötte gick mycket mer rakt på mål och inte väntade in motståndarna och därför hade de fler farliga lägen". Det jag inte fattar är hur dessa problem kan få kvarstå, vi här inne, visste nästan på värvningarna att vi skulle ha dessa problem. Hur kan inte Emwall/Tagnes då vara medveten om det? Det är så jävla bedrövligt!
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

02 mar 2018, 07:55

@pHiLL, jag är rätt övertygad om att både Tangnes och Emvall är medvetna om problemen, men Tangnes har bevisat att han inte har en aning om vad han ska ta sig till (annars borde vi rimligen ha sett en förändring vid det här laget) och Emvall får stå där med dumstruten för att han var så jävla trigger happy och förlängde med tränartrojkan i helt fel läge. Jag har absolut ingenting emot att man tog in Tangnes och testade honom. Vi behövde något nytt och fräscht och det verkade som att Tangnes hade lite nytt att komma med. Det som däremot gör mig heligt förbannad är att man valde att förlänga i det läge man gjorde. Exakt VAD var det som man var så jäkla nöjda med? "Vi vill ha kontinuitet, bla bla bla..." Ja, det vill jag också. Om det är RÄTT FOLK som står för kontinuiteten!

Edit

Jag sa det direkt när förlängningen blev offentlig att jag tyckte man var helt ute och cyklade här. Det som verkade nytt och fräscht hade definitivt inte slagit väl ut till det datumet. Ändå valde man att förlänga. På vilka jäkla grunder då? Vad var man nöjd med och ville man verkligen ha mer av det man var så jäkla "nöjd med"? Fattade inget då och fattar än mindre nu. Klåparaktigt av Emvall!
Jaså? Ni tror inte det kan bli sämre än så här? Hold my beer...
Användarvisningsbild
Satashi'
Erfaren

02 mar 2018, 08:59

pHiLLL skrev:
02 mar 2018, 07:49
Med tanke på era kommentarer är jag tvungen att ta upp en ganska träffande sak. Igår tog jag med min sambo på match som har 0 hockeyintresse och kunnande om hockey. Hon är på den nivån att hon frågar "Varför håller de domarna utan det orangea på armarna upp handen ibland?". I alla fall, när vi kommer hem säger hon citat "Det känns som att LHC inte vill skjuta på mål, de åker bara runt och väntar in motståndarlaget för att sedan vända ner i hörnen och då har alla i motståndarlaget ställt sig framför mål". Mitt svar SPOT FUCKING ON! Hon ser alltså dessa problem som vi besitter i laget utan att ens veta vad en offside, icing, tripping eller ens 6 spelare på isen är. Hon fortsätter "det känns som de vi mötte gick mycket mer rakt på mål och inte väntade in motståndarna och därför hade de fler farliga lägen". Det jag inte fattar är hur dessa problem kan få kvarstå, vi här inne, visste nästan på värvningarna att vi skulle ha dessa problem. Hur kan inte Emwall/Tagnes då vara medveten om det? Det är så jävla bedrövligt!
Emwall här har du en ass. tränare in the making! :lol:

I övrigt så är jag så jävla otaggad på hockey nu att jag nästan hoppas att det går sämre och sämre för laget - annars har jag svårt att se att det sker någon ändring. Hamna i ingenmansland i slutet av säsongen, och med det pissa på er själva och sponsorerna likt ni pissat på oss fans, och kom tillbaka med något nytt.
Användarvisningsbild
jg
Erfaren
Kontakt:

02 mar 2018, 10:21

PuckOut skrev:
01 mar 2018, 22:46
Jag håller helt med dig nu Lukkinen. Förläng med Sylvegård och Törnqvist och skicka resten. Bygg nytt, bygg ungt och bygg med spelare som vill vinna.
Håller med om allt här men tycker att även Lilja faller in under detta!

Sylvegård, Lilja, Lycksell, Törnqvist, Sörensen är väl de som kan vara kvar över tid. Resten fasas ut. Upp med 2-3 juniorer och värva in en riktig 1a-kedja med fart, riktig spets som hjälpa de unga killarna. Sänk ambitionsnivån nästa säsong och sluta snacka om guld utan gör en riktigt nystart som får chans att sätta sig.

Chansen till guld kommer på sikt om alla bitar faller på plats..
"På sikt skola vi segra" http://www.livehockey.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

02 mar 2018, 10:28

@jg, själv tycker jag att Lilja är lite för begränsad i sitt spel. Han kan vara farlig OM han kommer i hög fart i en kontring. Annars är det ytterst sällan han är delaktig i spel som leder till mål.
Användarvisningsbild
alfie
Rutinerad

02 mar 2018, 10:31

Lilja är en Laxen-kopia. Blixtrar till då och då men har svårt i samspelet med andra och är på tok för ojämn. Saknar lite spelsinne. Har tänkt att han har potential att explodera och bli ett monster men nu har han varit här i tre år och det känns som att han står och stampar på samma punkt som när han kom hit.
Hiddan
Amatör

02 mar 2018, 10:39

alfie skrev:
Lilja är en Laxen-kopia.
Skillnaden är att Lilja gjort noll (0) poäng på 12 slutspelsmatcher i Cluben.. :|
Användarvisningsbild
Malkin
Rutinerad

02 mar 2018, 14:34

alfie skrev:
Lilja är en Laxen-kopia. Blixtrar till då och då men har svårt i samspelet med andra och är på tok för ojämn. Saknar lite spelsinne. Har tänkt att han har potential att explodera och bli ett monster men nu har han varit här i tre år och det känns som att han står och stampar på samma punkt som när han kom hit.
Håller med om det mesta i beskrivningen, men jag tycker ändå att han fyller en funktion i laget och varit/är betydande. Personligen skulle jag ha kvar honom, men inte om han ska ha betalt som en topp6-forward.
Användarvisningsbild
BK Robbi
Rutinerad
Kontakt:

02 mar 2018, 14:43

Men säga vad man vill, nog fick vi kontinuitet i och med förlängningen av tränarna. Vi fortsätter ju att förlora på samma sätt.
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

02 mar 2018, 14:50

@BK Robbi, precis :lol: Därav mitt "ja tack till kontinuitet om det är RÄTT folk som står för den". Känns som att vi failat rätt hårt på den sista lilla detaljen.
Användarvisningsbild
PuckOut
Erfaren

02 mar 2018, 16:28

Lukkinen skrev:
02 mar 2018, 07:55
@pHiLL, jag är rätt övertygad om att både Tangnes och Emvall är medvetna om problemen, men Tangnes har bevisat att han inte har en aning om vad han ska ta sig till (annars borde vi rimligen ha sett en förändring vid det här laget) och Emvall får stå där med dumstruten för att han var så jävla trigger happy och förlängde med tränartrojkan i helt fel läge. Jag har absolut ingenting emot att man tog in Tangnes och testade honom. Vi behövde något nytt och fräscht och det verkade som att Tangnes hade lite nytt att komma med. Det som däremot gör mig heligt förbannad är att man valde att förlänga i det läge man gjorde. Exakt VAD var det som man var så jäkla nöjda med? "Vi vill ha kontinuitet, bla bla bla..." Ja, det vill jag också. Om det är RÄTT FOLK som står för kontinuiteten!
Precis!
Frågan är ju då vad man gör för att "rätta till" denna felrekrytering? (Jag tror att även Emvall ångrar förlängningen)

Det man kan göra är ju att ersätta/komplettera teamet runtomkring Tangnes. Ta in en assisterande coach som kan bolla nya idéer med Tangnes och som kan komma med lösningar där Tangnes fallerat. Eftersom vi i dagsläget har en fd back som coachar forwards skulle jag byta ut Åkerman och ta in en fd forward eller en duktig forwardscoach istället.
Användarvisningsbild
Nils
Erfaren

02 mar 2018, 19:54

jg skrev:
02 mar 2018, 10:21
PuckOut skrev:
01 mar 2018, 22:46
Jag håller helt med dig nu Lukkinen. Förläng med Sylvegård och Törnqvist och skicka resten. Bygg nytt, bygg ungt och bygg med spelare som vill vinna.
Håller med om allt här men tycker att även Lilja faller in under detta!

Sylvegård, Lilja, Lycksell, Törnqvist, Sörensen är väl de som kan vara kvar över tid. Resten fasas ut. Upp med 2-3 juniorer och värva in en riktig 1a-kedja med fart, riktig spets som hjälpa de unga killarna. Sänk ambitionsnivån nästa säsong och sluta snacka om guld utan gör en riktigt nystart som får chans att sätta sig.

Chansen till guld kommer på sikt om alla bitar faller på plats..
+1
Skriv svar