Hockey / Linköpings Hockey Club - Off topic

Diskutera om och omkring Cluben
Skriv svar
Användarvisningsbild
Leffe
Rutinerad

Finns många saker som man (iaf jag) vill skriva som inte passar in i någon tråd och som heller inte "förtjänar" en egen tråd. Därför borde vi ha en Off topic tråd inne i Linköping hockey kategorin. Till för allmänna tankar kring LHC som T.ex en sån sak som kedjeformuleringar eller inlägget under som var väldigt svårplacerad i någon tråd:

Slog mig just tanken att tänk OM, tänk bara OM vi skulle gå hela vägen i år. Det mest dumma är att vi faktiskt har chansen. Tänk om vi skulle gå till kvarten efter play-off och sedan slå ut det ena laget efter det andra. Högsta nivån på det här laget håller guldklass, så tänk om de prickar in formen?

Kanske dumt att prata om det i situationen vi befinner oss i men jag blev bara att tänka på vad folk skulle säga.

Jag verkar vara en av få som inte är orolig för kvalserien. Har räknat lite på det.
Det skiljer 10p ner till Örebro (9 + målskillnad). Det är 9 matcher kvar. Örebro måste alltså ha 3 vinster, 1 oavgjort och 6 förluster.
Skulle vi då bara vinna 2 av 9 matcher så måste Örebro ha 5 vinster, 1 oavgjord och bara 4 förluster vilket jag ser som ganska osannolikt. Men för att vara helt säkra så kan vi lägga på ytterligare en vinst och då måste Örebro ha 6 vinster, 1 oavgjord och 3 förluster. Good luck säger jag.

För att lugna folk ytterligare. Vi har spelat färdigt mot Frölunda och Luleå medan Örebro har spelat färdigt mot AIK och Växjö.

Skulle Örebro mot förmodan lyckas med denna bedrift så är det bara att säga grattis, ni förtjänar att spela i SHL nästa säsong.

Enligt mina odds krävs alltså 9 poäng till för säkrat kontrakt, nu tar vi de tre första mot Leksand på tisdag!
Användarvisningsbild
Malkin
Rutinerad

Bra peptalk Leffe. För mig är det så här: Se till att vara tre poäng före Örebro inför sista matchen.
Användarvisningsbild
köttet
Site Admin

Bra initiativ med den här tråden!

Jag gillar ditt scenario. En negativ faktor för vår del är att många av våra kvarvarande matcher spelas på bortaplan. En annan faktor som kan vara både positiv och negativ är resultaten för övriga lag genom att vissa placeringar kan spikas. Då kan vi eller Örebro få möta lag som redan har tankarna på annat för att de ändå inte kan röra sig upp eller ner i tabellen. Det kan röra till planeringen... Annars tycker jag det känns som du har tänkt igenom det hela. 3 vinster borde rimligen räcka eftersom det skulle innebära att Örebro bara har råd med 2 (inte 3) förluster (6+1+3 blir 10 matcher och det är bara 9 kvar :wink: ).

Tittar man lite utanför själva matematiken så tror jag att nyckeln är att vi vinner mot Leksand. Att bli nertryckta i skorna ännu mer genom att få stryk av ett lag som vi haft relativt lätt för samtidigt som Örebro vinner mot Modo och minskar avståndet till 6 poäng vore minst sagt otrevligt. Om både vi och Örebro förlorar är det ju däremot värre för Örebro för det minskar ju deras utrymme till att komma ifatt. Så länge båda lagen förlorar så lever ju vår chans till slutspel, och därmed guld.

Och vad fan skulle man säga om det gick hela vägen? Ingen aning. Misstänker att jag, för en gångs skull, skulle bli totalt mållös. 8)
Execute! Or evacuate.
Användarvisningsbild
Malkin
Rutinerad

Köttet har lovat att han ska skriva en text där han hyllar ledningen om LHC tar SM-guld i vår. Den ska ligga på 5000 tecken ungefär och inledas med "Vi har gjort en fantastisk resa".
Användarvisningsbild
köttet
Site Admin

Malkin skrev:Köttet har lovat att han ska skriva en text där han hyllar ledningen om LHC tar SM-guld i vår. Den ska ligga på 5000 tecken ungefär och inledas med "Vi har gjort en fantastisk resa".
Vad lovar du som motprestation? 8)
Execute! Or evacuate.
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

@ Köttet. Ser det nästan som en fördel att 67% av våra kvarvarande matcher är på bortaplan med tanke på vilken prestationsångest som drabbar våra mentalt labilare glidare varje gång de ska visa upp sig för hemmapubliken numera. Med de senaste hemmamatcherna i färskt minne ser jag det som smått otroligt att vi så sent som för en handfull matcher sedan var seriens bästa hemmalag.
We shall do no such thing! Cut down a tree with a herring? It can't be done!
Användarvisningsbild
köttet
Site Admin

Poäng där, det medges.

Det finns en massa saker som funkar jäkligt dåligt. Och även om jag ser det mesta kring LHC i svarta färger nu så... vi ska kunna hålla Örebro bakom oss i alla fall. Hur sjukt det än är så innebär ju det samtidigt att vi faktiskt har en chans att få vara med och fightas om guldet. En grej som jag tycker är helt felaktig. Lag 9 och 10 har inte förtjänat någon möjlighet till medalj. Och ändå så känner jag förstås någonstans att man får vara tacksam för att den möjligheten finns nu när Cluben är där nere och röjer. Det räcker med en skridskoskena och man har chans på guld istället för kval. Eftersom jag alltid tjatar om bäst när det gäller, med vilket ska förstås i slutspelet, så kanske jag inte ska vara så missnöjd med en tiondeplats ändå. :)
Execute! Or evacuate.
Användarvisningsbild
Sir Alex
Nybörjare

Det är nog dags att vakna nu.
Minst 6p vore trevligt denna vecka, då kan man kanske titta på OS utan ångest 8)
Användarvisningsbild
Malkin
Rutinerad

köttet skrev:
Malkin skrev:Köttet har lovat att han ska skriva en text där han hyllar ledningen om LHC tar SM-guld i vår. Den ska ligga på 5000 tecken ungefär och inledas med "Vi har gjort en fantastisk resa".
Att köpa säsongskort nästa säsong och gå runt i korridorerna med LHC-tröja nummer 0 och "Jag hade fel" på ryggen.
Användarvisningsbild
köttet
Site Admin

Malkin skrev:
köttet skrev:
Att köpa säsongskort nästa säsong och gå runt i korridorerna med LHC-tröja nummer 0 och "Jag hade fel" på ryggen.
Då har vi en deal! :D
Execute! Or evacuate.
Användarvisningsbild
fjosor
Erfaren

Inte alls säkert att detta blir en succévärvning men man blir lite avundsjuk på den drivkraften och hungern som finns i Skellefteås ledning. Dom agerar fast att de är helt överlägsna i tabellen och tar in en ung, utvecklingsbar, svensk 100kg-back för att tuffa till sig inför slutspelet.

Sen har de kanske lite mer pengar och högre status än oss.. men tror inte Warg är särskilt dyr.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8290261.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
bloodandashes
Rutinerad

Det är bara att ge det till SAIK… fan vad smarta dom är.
Dom leder serien men väljer ändå att bredd truppen med en stor och tuff back.
Hade Linköping varit i samma situation tror jag inte en sekund på att det hade hänt.
The Limousine Ridin, Jet Flying, Kiss Stealin, Wheelin' Dealin', Son of a Gun... Woooooo!!!
Användarvisningsbild
Jonteman
Rutinerad

fjosor skrev:Inte alls säkert att detta blir en succévärvning men man blir lite avundsjuk på den drivkraften och hungern som finns i Skellefteås ledning. Dom agerar fast att de är helt överlägsna i tabellen och tar in en ung, utvecklingsbar, svensk 100kg-back för att tuffa till sig inför slutspelet.
Skellefteå fortsätter med sin imponerande resa. Komma tillbaka till elitserien till säsongen 06/07 efter en väldans massa år i allsvenskan, i final för första gången 10/11. Tre raka finaler och guld 12/13 samt fortsätter imponera. Växjö Lakers bildas 97/98, ligger 3:a i SHL just nu. Finns några kandidater till LHC:s imponerade resa som "saknar motstycke".
ÄT ägg
Användarvisningsbild
köttet
Site Admin

Vi får ju också vara med om en resa... Även om den inte känns vidare fantastisk och mest går utför. :x
Execute! Or evacuate.
Användarvisningsbild
Sir Alex
Nybörjare

köttet skrev:Vi får ju också vara med om en resa... Även om den inte känns vidare fantastisk och mest går utför. :x
Att vara supporter i LHC är som att åka bergodalbana 8)
Skriv svar