LHC i media

Diskutera om och omkring Cluben
Skriv svar
Sillen
Amatör

11 nov 2019, 22:53

alfie skrev:
11 nov 2019, 22:27
Satashi' skrev:
11 nov 2019, 17:01
Per, det är bara att regga ett konto så att vi kan mingla ihop! Du måste se till att få upp din post count lite inför vår storsamling, så att du kan flexa med din t-shirt! ;)
Tack för att du gav mig en naturlig ingång till detta som blir mitt 5000e inlägg! Sållar mig nu tillsammans med @Lukkinen till den exklusiva tvåmannaskaran på bullen som bär statusen världsklass 8)

5000 jävla inlägg... Vet inte om man ska vara stolt eller skämmas över hur obscent mycket tid man har lagt ned på ett hockeyforum det senaste decenniet. Väljer nog det förstnämnda :)
STORT grattis till upphöjelsen och till ditt uppenbara engagemang som lett fram till densamma. Som NYBÖRJARE kan jag inte ens förvänta mig att själv förstå vilken klasskillnad det är mellan oss drängar och er båda @alfie @lukkinen ;)
Dessa medlemmar gillar skribenten Sillen för sitt inlägg:
Lukkinen
Kolle42
Medelmåtta

12 nov 2019, 05:31

Inte bara från LHC det är dödstyst angående flaggförbudet. Trots ett segt landslagsuppehåll nämns det inte i två av Sveriges största hockeypoddar som dessutom endast bevakar svensk hockey, Sanny & Svensson och Hockeystudion. Är dom rädda att påverka likt fallet Högström eller vad är problemet?
Ghoul
Amatör

12 nov 2019, 09:00

Klart de ska våga påverka. Något annat är ju hål i huvudet.
Vi äro fädren lika, Östgötar, gudskelov,
Och vårt du är, du fagra Östergyllen!
Sillen
Amatör

12 nov 2019, 21:37

Bergsten, Corren, 191112

Nu är också han klar för spel i LHC

Men är det inte Patrik Lundh som är med på LHC-träningen igen? "Bara att tuta och köra", säger forwarden.

På måndagen kunde vi berätta att femton av sexton forwards i Linköping HC var med och körde för fullt på träningen. Nu är även Patrik Lundh klar för spel.

För några veckor sedan upptäcktes att han fått en fraktur i ena foten och det befarades att han skulle bli borta under ganska lång tid. Men läkningen har gått bra och anfallaren är redo för spel igen. Med tanke på konkurrensen och två raka vinster före uppehållet lär det dock vara tveksamt med spel redan mot Leksand på torsdag.

– Det är tuff konkurrens nu, så vi får se vad som händer. Men allt har läkt ihop och allt känns bra. Det är bara att tuta och köra, säger Patrik Lundh.

Varit orolig?

– Klart att det var lite ovisst innan man visste hur lång tid det skulle ta. Som tur var behövdes ingen operation. Jätteskönt att köra med grabbarna igen. Du är härnere även när du är skadad, men kör mest efter eget schema.

Av träningen att döma såg kedjorna ut som senast och skadeåtervändarna med Lundh, Joe Whitney, Dan Pettersson och Filip Karlsson var placerade som extragubbar i olika formationer. Tipset för dagen är att Whitney är den som ligger allra närmast comeback.

Om inga nya skador eller sjukdomar dyker upp talar det mesta för läktarplats för övriga tre.

– Formen kändes helt okej. Det var ingen större skillnad mot hur det brukar kännas. Jag har kunnat hålla igång bra med konditionsträning och har inte varit borta så länge, säger Patrik Lundh.
Sillen
Amatör

15 nov 2019, 19:24

Claes Nilsson, Corren, 191115

Räkna med ny publiksuccé för LHC

Över 7 000 personer såg Linköping HC mot Leksand på torsdagskvällen. Räkna med något liknande till hemmamötet med Djurgården under lördagen.

– Förhoppningen är att vi når en snarlik publiksiffra som senast, säger LHC:s kommunikationsansvarige Gustaf Pettersson.

7 423 åskådare var på plats i Saab arena i torsdags och sent samma kväll meddelade LHC att fler än 5 000 biljetter sålts till lördagsmatchen mot Djurgården. Biljettförsäljningen var fortsatt god under fredagen vilket betyder att det blir välfyllda läktare.

– Det brukar alltid hända mycket sista dygnet, säger Gustaf Pettersson.

Har det ökade intresset att göra med LHC:s fina form på sistone?

– Jag tror faktiskt inte att det spelar så stor roll. Hemmamatcher mot Leksand och Djurgården är alltid bra publikmatcher, säger Gustaf Pettersson.

Noterbart är att LHC efter säsongens sju första hemmamatcher har ett publiksnitt som är drygt 500 åskådare fler än förra året vid samma tid.

– Det visar att vi gör rätt saker, säger Gustaf Pettersson.
Sillen
Amatör

15 nov 2019, 19:26

Candevi, Corren, 191115

Uppgifter: Axelsson spelar mot LHC på lördag

Skadebekymmer har gjort att Djurgården, som är Linköping HC:s motståndare under lördagen, kallat in Dick Axelsson för spel tidigare än väntat. Det rapporteras av Sportbladet.

Tidigare har det aviserats att Dick Axelsson inte ska vara i spel för Djurgården förrän om en vecka. Men nu avslöjar Sportbladet att han redan under lördagen kommer att spela mot Linköping HC i Saab Arena. Det är på grund av skadebekymmer i truppen som den 32-årige forwarden får ansluta till laget tidigare än väntat.

– Det känns inspirerande, en lördag som var planerad på annat håll blir en SHL-match mot Linköping. De ringde på torsdagskvällen och sa att det var nya skador och frågade om jag var tillgänglig, säger Dick Axelsson till Sportbladet.

Han har inte gjort en enda träning med laget den här säsongen och kastas därmed direkt in i hetluften. All registrering och alla försäkringar är klara för att han ska kunna spela på lördagen, enligt Sportbladet.

– Rent hockeymässigt var det självklart att spela, det är klart att jag sa ja – men det blev lite praktiskt att lösa hemma. Nu har jag varit och lämnat utrusningen hos materialarna, de skulle fixa allt, säger Dick Axelsson till tidningen.

– Målsättningen är att bidra i högsta grad. Jag går in med inställningen att vara bland de bästa spelarna på isen.
Sillen
Amatör

15 nov 2019, 19:29

Claes Nilsson. Corren, 191115

Finske stjärnan ett frågetecken i LHC

Jaakko Rissanen var en av Linköping HC:s bästa spelare mot Leksand på torsdagskvällen. Men den finske forwarden är ett osäkert kort till matchen mot Djurgården.

Rissanen spelade hela matchen mot Leksand och stod för tre passningspoäng, men saknades på fredagförmiddagens träning i Saab arena och tränaren Bert Robertsson var fåordig efteråt.

– Vi ska kolla upp en grej från gårdagen, sa Robertsson.

Vad säger du om chansen att han spelar mot Djurgården?

– Jaa...alltså, jag har inte fått några rapporter än. Jag har precis klivit av isen och kom ut till dig nu.

Hur tänker du kring formationerna?

– Vi får utvärdera och se vad som händer med Jaakko. Jag kan tyvärr inte säga mer än så, säger Bert Robertsson.

LHC har hittat stilen i SHL och har tre raka segrar inför hemmamötet med topptippade Djurgården.

– Fler har förlikat sig med att vi behöver ha ett stabilt försvarsspel. Vi måste ha den stabiliteten oavsett om vi leder eller ligger under i matcherna, säger Bert Robertsson.

Ni vann mot Leksand på ett lite annorlunda sätt jämfört med tidigare. Kanske inte säsongens bästa match, men det var effektivt och ni höll undan i tredje perioden.

– Jag håller med. Det är det här vi har kommit överens om. Vi kanske inte spelar vår bästa hockey offensivt alla dagar, men då ska vi ändå se till att kriga i egen zon och göra rätt saker som ger oss chansen att vinna, säger Bert Robertsson.

Förutom Jaakko Rissanen fanns samtliga spelare med på träningen.

– En bra situation för oss så klart. Men ska man spela på det här sättet som vi vill, att alla offrar sig i det defensiva och se till blockar skott och vara obekväm så kommer det gå åt folk.
Sillen
Amatör

16 nov 2019, 08:35

För er som till äventyrs inte läst denna artikel

https://www.hockeysverige.se/2019/11/14 ... ottenpoang
Dessa medlemmar gillar skribenten Sillen för sitt inlägg (totalt 2):
LukkinenNils
Sillen
Amatör

16 nov 2019, 21:04

Candevi filosoferar i Corren, 191116

Ta inte död på känslorna i sporten, tack

Bestraffningar med flaggförbud, spelare som inte får hylla sin moderklubb och profiler som alltmer tänker efter istället för att agera ut känslorna. Känslorna får ta allt mindre plats - och jag gillar det inte.

När Luleå spelade mot Djurgården på Hovet så gjorde Robin Kovacs en målgest för att hedra AIK, en klubb han är fostrad i. Och visst kittlar det lite extra mycket när en gest gör att känslorna kokar lite extra i arenan. Det här tyckte experterna i C more studion var fy skam och att han borde visat respekt för laget han spelar för nu, det vill säga Luleå. AIK spelar nu i allsvenskan och är inte något direkt hot för SHL-klubben. Varför ska han då hindras från att visa stolthet över sin identitet?

Jag ska ärligt säga att när jag gjorde intervjun med LHC:s Jimmy Andersson till SHL-bilagan inför säsongen, och han visade upp alla hockeytröjor från förr som han spelat i, fick jag en klump i magen. Jag tänkte: "Vad ska egentligen LHC-fansen tycka nu?". Själv tycker jag det var ett riktigt roligt inslag och såklart har han olika känslor för alla dessa klubbar han spelat i. Dessa minnen har han med sig och som format honom till den ishockeyspelare och person han är i dag.

Men varför har klimatet alltmer börjat göra att man inte får lyfta fram sin identitet? Varför har de naturliga känslorna inom sporten börjat bli kritiserad och ifrågasatta?

Med det medielandskapet som finns kring ishockeyn nu är alla under ständig bevakning. Till och med profiler som LHC-tränaren Bert Robertsson har börjat tänka efter istället för att låta känslorna styra. Men i min mening är det ju just känslorna inom sporten som gör den så himla fantastiskt att följa. Oavsett om det handlar om att visa upp kärleken för sin modersklubb eller om det handlar om att agera av ilska när något sker på isen – så måste det få tillåtas till en viss grad.

De starka personligheterna som sticker ut har börjat tyna bort och rätta sig i ledet. Känslosamma och starka intervjuer, vassa åsikter samt ärlighet i svaren som ges till media har blivit mer tillrättlagt. Även på isen blir det hård bestraffning när känsloutspel sker. Inte att tala om de kollektiva bestraffningar som sker mot supportrarna genom flaggförbud nu när bengaler har tänts på ståplats. Finns det inte bättre sätt att straffa på än att försöka döda passionen och känslorna som kommer med den?

Snälla. Ge mig tillbaka mer av känslorna i sporten. På grund av det här blir serielunken i november och december mörkare och mörkare för varje säsong som går.
Dessa medlemmar gillar skribenten Sillen för sitt inlägg (totalt 2):
pattenboyNils
Användarvisningsbild
PuckOut
Rutinerad

16 nov 2019, 21:23

Ironiskt eftersom det oftast är media som kritiserar känslorna och förstorar dom. Det är ju därför Bert har en mildare framtoning nu, det har han ju sagt själv. Att det blir för stort i media om man visar känslor.
Sillen
Amatör

16 nov 2019, 21:33

PuckOut skrev:
16 nov 2019, 21:23
Ironiskt eftersom det oftast är media som kritiserar känslorna och förstorar dom. Det är ju därför Bert har en mildare framtoning nu, det har han ju sagt själv. Att det blir för stort i media om man visar känslor.
Tänkte precis samma sak när jag läste krönikan. Fast Rebecca är ju inne på det i sitt resonemang, även om hon själv ”är media” :)
Användarvisningsbild
jg
Rutinerad
Kontakt:

16 nov 2019, 22:21

Har ni inte sett denna intervju med Bert så tycker jag att den är sevärd och inger ett visst hopp om en positiv framtid...

https://www.lhc.eu/play/video/Bert_samm ... autoplay=1
"På sikt skola vi segra" http://www.livehockey.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Ghoul
Amatör

16 nov 2019, 22:26

Rebecka får gärna skriva mer på bekostnad av Per.
Dessa medlemmar gillar skribenten Ghoul för sitt inlägg (totalt 2):
Sillenpattenboy
Vi äro fädren lika, Östgötar, gudskelov,
Och vårt du är, du fagra Östergyllen!
Sillen
Amatör

16 nov 2019, 23:19

Ghoul skrev:
16 nov 2019, 22:26
Rebecka får gärna skriva mer på bekostnad av Per.
Håller med dig om mycket av det du skriver i dina inlägg @Ghoul

När det gäller mer Rebecca och mindre Per instämmer jag totalt utan några som helst betänkligheter. Av många skäl, inte minst att hon formulerar sina egna tankar till ord i krönikor och inte bara sammanställer vad andra tyckt, tänkt och yttrat! Det är inget krav att alltid dela andras uppfattningar, Rebeccas till exempel, men däremot förtjänar alla som formulerar sina egna tankar alltid respekt och att lyssnas på. GO Rebecca! :)
Dessa medlemmar gillar skribenten Sillen för sitt inlägg:
Skånefrippe
Användarvisningsbild
Nils
Rutinerad

17 nov 2019, 01:19

Jag gillar också att Rebecca formulerar sina egna tankar till krönikor, så hon är också min favoritskribent på Corren.
Dessa medlemmar gillar skribenten Nils för sitt inlägg:
Sillen
Skriv svar