Silly Season 2019/2020

Diskutera om och omkring Cluben
Skriv svar
Användarvisningsbild
Nils
Rutinerad

10 jul 2019, 23:52

Zuper Zengerle skrev:
10 jul 2019, 23:35
Det spelar mindre roll hur många isytor man har om kvalitén på träningarna är lika undermåliga som under Tommy. Bert är den viktigaste värvningen hittills iår.
Ja nog är Bert en väldigt viktig värvning denna säsong, sen får vi väl se vad han kan göra med laget som vi har. Jag tror att Bert har möjlighet att kunna lyfta många spelare till en högre jämnare nivå, något som vi saknade förra säsongen.
Användarvisningsbild
Zuper Zengerle
Nybörjare

11 jul 2019, 00:00

Jaken skrev:
10 jul 2019, 23:45
Det känns som att du diskuterar 3 olika frågor samtidigt @Zuper Zengerle . Jag missuppfattar ingenting fel med flit. Det ENDA jag sagt är att det är befängt att måla upp Saab Arena på det sättet du gjorde när du säger att Behrn arena är så fantastisk i centralt läge och nyrenoverad, men vår arena är minsann jättesliten och ligger ute i ett industriområde. Det är den här typen av känsloargument à la "precis allt är skit" jag inte pallar med riktigt.
Jag tror ingen någonsin utifrån sett tittat på Linköping och Örebro och bestämt sig för att krita Cluben baserat på arenan som några här inne verkar tro. Det är en icke-fråga och jag gav några exempel på varför så är fallet.

Tycker fortfarande inte det är så befängt uppmålat. Har själv tränat i lokalerna runt Saaben och dom är mysiga men slitna. Åk och titta själv som sagt får du se vad jag menar.
Användarvisningsbild
Jaken
Amatör

11 jul 2019, 00:07

Jag håller med dig. Först och främst är det en icke-fråga som jag inte kommer diskutera mer nu och jag tror dessutom att i synnerhet nordamerikaner från AHL ger blanka fan i hur arenan ser ut.
Dessa medlemmar gillar skribenten Jaken för sitt inlägg:
Zuper Zengerle
För övrigt anser jag att Örebro bör åka ur.
Användarvisningsbild
JDN
Medelmåtta

11 jul 2019, 06:09

PuckOut skrev:
10 jul 2019, 22:12
@JDN
Det kan ju även vara spelare i NHL som inte får förlängt kontrakt av sin klubb och där ingen annan klubb heller nappar. Det blir nog för oss att vänta till efter 15 juli som det låter på Pajen.

För övrigt. Pajen har, likt oss, inte heller en jävla aning om varför Zacke valde Leksand.
Absolut! Dock mer ovanligt att en spelare som huvudsakligen varit i NHL väljer SHL, men vi ska inte stänga några dörrar!
Användarvisningsbild
alfie
Rutinerad

11 jul 2019, 07:25

Oj vad diskussionen spann iväg :)

Att påstå att Saab Arena är nån slags state of the art, toppmodern arena är att ta i så man bajsar på sig. Att det finns många isytor i stångebro är väl också fullständigt irrelevant för en elitspelare som ska välja lag? En A-lagsspelare i SHL kommer nog inte behöva bråka om att få träningstid på is, oavsett vilken klubb han går till.

I just den frågan är jag med Zuper Zengerle. Att tro att Cluben går före Örebro för att vi har "finare faciliteter" tror jag är riktigt naivt och bara en romantisering av Stångebro för att vi är uppvuxna med området och har känslor för det. Betyder inte ett piss för en utomstående och objektivt sett är det inte direkt faciliteter i världsklass som har någon avgörande betydelse för var en spelare väljer att spela.

Grundfrågan handlade dock om att jag lanserade en tes om att Örebro nog ligger över oss i hierarkin just nu och den står jag fast vid. Om vi prompt ska jämföra faciliteter på ett objektivt sätt så hade jag hellre spelat i en fullsatt, liten hall än en halvtom, större arena.
Dessa medlemmar gillar skribenten alfie för sitt inlägg:
Zuper Zengerle
Användarvisningsbild
Rpezon
Medelmåtta

11 jul 2019, 09:31

pHiLLL skrev:
10 jul 2019, 22:55
PuckOut skrev:
För övrigt. Pajen har, likt oss, inte heller en jävla aning om varför Zacke valde Leksand.
Varför tror du så? Han lär ju inte berätta rakt ut till media varför det blev Leksand istället om det handlar om ex. pengar.
Hans tjej valde Leksand för att hon ville bo i Dalarna. Zacke fick snällt följa med.
pHiLLL
Medelmåtta

11 jul 2019, 10:00

Rpezon skrev:
11 jul 2019, 09:31
pHiLLL skrev:
10 jul 2019, 22:55
PuckOut skrev:
Varför tror du så? Han lär ju inte berätta rakt ut till media varför det blev Leksand istället om det handlar om ex. pengar.
Hans tjej valde Leksand för att hon ville bo i Dalarna. Zacke fick snällt följa med.
Det tror jag också stämmer och jag är ganska säker på att Pajen vet det också trots att han inte säger det till media.
Användarvisningsbild
East
Rutinerad

11 jul 2019, 11:57

Är också säker på det, hon bestämde var han skulle spela
- Men det blir lugnt -
Användarvisningsbild
Fluebuy
Erfaren

11 jul 2019, 12:39

East skrev:
11 jul 2019, 11:57
Är också säker på det, hon bestämde var han skulle spela

Stämmer, samt att han trivs med mysRoger istället för Bert och kraven det medför
Grunden BOIS - Mot nya mål
Användarvisningsbild
PuckOut
Rutinerad

11 jul 2019, 12:59

@Fluebuy
Det är ju lite tvåsidigt det där. På ena sidan är det tråkigt om vi tappar/missar spelare pga Bert och hans stil/krav. På den andra sidan vill man ju inte ha spelare i laget som inte tål att det ställs höga krav. Tror dock att detta ställer till lite bekymmer när man ska värva spelare som känner Bert sen tidigare. Antingen så älskar man honom eller så..... ja.
BringBackMullen
Nybörjare

11 jul 2019, 14:23

Det surras om Jonathan Dahlén till Sverige. Lhc har legat på han tidigare. Hur dyr är han?
En drömmare (som låtsas som att Växjö inte finns) hoppas på att han signar nu när Södergran lämnat.
Finns det en liten chans?
Användarvisningsbild
JDN
Medelmåtta

11 jul 2019, 16:01

BringBackMullen skrev:
11 jul 2019, 14:23
Det surras om Jonathan Dahlén till Sverige. Lhc har legat på han tidigare. Hur dyr är han?
En drömmare (som låtsas som att Växjö inte finns) hoppas på att han signar nu när Södergran lämnat.
Finns det en liten chans?
Personligen ser jag det som en väldigt osannolik värvning som ersättare till Södergran. Dahlén skulle rimligen förvänta sig en större roll, som inte direkt finns i LHC om man inte gör sig av med någon. Sedan är det såklart svårt att veta när det är så mycket rykten men hans agerande mot Vancouver där han praktiskt taget krävde en trade för att de inte lät honom spela i NHL eller i en garanterad stor roll i AHL bådar inte gott i ett lag som coachas av Bert.

Men det är klart det är en klasspelare, missförstå mig inte!
Användarvisningsbild
Rob!
Rutinerad

11 jul 2019, 19:01

https://www.helagotland.se/sport/johan- ... 29957.aspx
Spekulationerna satte rejäl fart på tisdagseftermiddagen. Men Johan Larssons agent Lasse Cederström förnekar bestämt ryktena.

– Finns ingen sanning alls i det, Johan siktar på att spela i NHL nästa säsong, det är hans absoluta förstaval. Det kan dröja åtminstone till mitten av juli innan vi ens tänker på någonting annat. Det här är ett hittepå-rykte, säger Lasse Cederström till Sportbladet.

Däremot finns en dialog med Brynäs och några andra klubbar i SHL.

– Brynäs är jätteintresserat och har anmält sitt intresse, men det finns absolut inga förhandlingar över huvud taget. Brynäs vet hans marknadsvärde och är beredd att göra vad de kan för att få honom till Brynäs om han nu behöver vända hemåt. Mitt tips är att han spelar i NHL nästa säsong. Jag har precis pratat med Johan och det finns ingenting nytt över huvud taget runt hans situation, fortsätter Lasse Cederström.

Larsson flyttade till Gävle och hockeygymnasiet 2008. Säsongen 11/12 svarade han för 36 poäng på 49 matcher i grundserien och sedan nio poäng på 16 matcher i slutspelet, när Gävlelaget vann SM-guld. Året efter lämnade han för Nordamerika.

Redan under sin debutsäsong i farmarligan AHL och Houston Aeros blev han trejdad till Buffalo Sabres. Där har det blivit sex säsonger i NHL. Den gångna säsongen gjorde forwarden 14 (6+8) poäng på 73 matcher i ett Buffalo som åter missade slutspel. Nu sitter han på ett utgående kontrakt. Även Johan Larsson själv dementerar en återkomst till Brynäs.

– Nej, det stämmer inte, skriver han i ett sms till Gotlands Media.
Känns långsökt och har väl inte ryktats hit överhuvudtaget, men lägger in artikeln här ändå.
serbenz
Medelmåtta

11 jul 2019, 21:40

Känns som att det är större chans att Emil Pettersson bryter kontraktet med Växjö och signar 5 år med oss än att Larsson är sista pjäsen.

Tycker som vissa tidigare nämnt att det börjar lukta ahl igen. Är det någon som har koll på spelare i den ligan utöver att bara granska statistik på ep?
Användarvisningsbild
Tumstocken
Amatör

11 jul 2019, 22:37

Vad vore vi utan drömmar. Jag drömmer. Jag drömmer om en första line med Salle, Almtorp, Sundh och Kristoffer Gunnarsson på backen med Mullen.
Det är skön-t
Skriv svar