Silly Season 2019/2020

Diskutera om och omkring Cluben
Låst
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

HV tappar både Tedenby och Marcus Ljung som utnyttjar KHL-klausuler.

Tunga tapp :)
Användarvisningsbild
PuckOut
Rutinerad

Tror ni att Pajen scoutar (är på plats) något under VM (?). Finns en hel del centrar där med utgående kontrakt. En sån spelare är ju som vi tidigare nämnt (tror jag), Jan Kovar
Användarvisningsbild
Rob!
Rutinerad

Hockeytröjan skrev:
14 maj 2019, 18:46
och Marcus Ljung som utnyttjar KHL-klausuler.
Segt gällande Ljung, nu får vi ytterligare en konkurrent vad det gäller jakten på toppcentrar.

Vad det gäller Costmar så tror och hoppas jag han kommer få chansen med sporadiska inhopp i a-laget växlat med juniorspel denna säsong. Att man sakta slussar in honom och att han förhoppningsvis kan han vara med och slåss om en ordinarie plats nästa säsong.
Användarvisningsbild
Ndur
Rutinerad

Costmar är inte en utpräglat offensiv center, han kan mycket väl fylla en roll som fjärdecenter och göra det bra med intensivt och fysiskt spel samt stort ansvarstagande över hela isen och bra tekningar. Jag tror däremot att han mår bäst av en full säsong till med en stor roll, om det så är i LHC J20 eller division 1/HA låter jag vara osagt. Fördelen med J20 är så klart att han finns tillgänglig för A-laget vid behov.
HDT
Amatör

Är det hugget i sten att det är Bert som Brodeckis agent syftar på när han säger "den tränarstab som är där nu" och inte de två andra tränarna som fullständigt sket i träningarna föregående säsong? Min första tanke var att han syftade på den slappa inställningen här och att han ville någonstans där man verkligen satsar, men nu blev jag osäker.

I vilket fall som helst tycker jag det är synd, i stunder var han en av de bästa anfallarna förra säsongen, gjorde oväntade saker som ingen annan i laget skulle drömma om och framför allt bildade han den enda vettiga kedjan vi hade, skulle gärna sett de tre få chansen igen nästa säsong. Och vill inte minnas att han hade en mer taskig attityd än någon annan.
Stople in
Nybörjare

Tittar vi på spelare in/ut till denna säsong blir man lite orolig.
Dock kanske bättre arbetande upplaga i år.
Det är klart, några toppnamn och allt förändras snabbt.
Vi har inte tappat några dussinspelare
Direkt. Billins,Bengtsson,Roy och Wright .skämtar med Wright....
Sen har vi tappat en av mina favoriter, Anton Karlsson, inte bäst men aldrig dålig.
Bibic,Gunnarsson,brodecki,Svedberg är andra tappade/lånade spelare som saknas.

Några toppnamn och det ser bra ut, några breddspelare till och bottenplacering ser ut åt komma.

Dock har vi Bert i år= kan bli succé
Vi missar Tommy J= blir bättre
Bra målvakter= bättre med annat spelsystem
Bäckis kan(kan) bli en joker med hans uppspel.
Whitney kan vara mer tränad, han har mer hockey i sig än förra åtets alla lhc ( ej Roy) . Kan bli utropstecken med nytt spelsystem och lite mer tränad.

Tagnes kan få rätt om phillip med nytt spelsystem, kan växa några klasser.

Målvakterna kanon, kan med nytt spelsystem bli ändå bättre.
Framförallt i returspelet som var katastrofalt efter jul förra åtet.

Många kommer kunna ta steg framåt!
Bla Gynning,Alexander L och södergran.
Användarvisningsbild
JDN
Medelmåtta

"Är inte nära med någon spelare"

ISHOCKEY

Med ett nytt sätt att spela fanns ingen plats för Adam Brodecki i LHC. "Vi hade inget emot att han lämnar", säger general managern Niklas Persson.

Per Bergsten19:01 | 2019-05-14
LÄS MER: Uppgift: Här är klubben för Bengtsson

Efter avklarad scoutingresa i USA tillsammans med tränartrion Bert Robertsson, Klas Östman och Johan Åkerman är han nu tillbaka på svensk mark. Back- och centerjakten går vidare och enligt Persson finns inget högaktuellt för dagen.

– Det kan jag inte påstå. Vi är inte nära med någon spelare, säger han.

Men det finns bud ute?

– Ja, det gör det. Jag pratar med några spelare och deras agenter, men det är inga förhandlingar som pågår.

Börjar du bli orolig?

– Nej, det tycker jag inte. Klart att jag också gärna hade sett att det varit klart, men det är ingen panik på det sättet. Det finns spelare på marknaden och det kommer att räcka till oss också. Men det är ett antal viktiga kuggar i laget som ska in och det allra viktigaste är att det blir rätt.

LHC-kvartetten såg tre matcher i AHL-slutspelet på plats i USA, men Persson vill som väntat inte nämna vilka spelare som följdes extra noga. Däremot erkänner han att några av de intressanta namnen inte visade så mycket som man hade hoppats på.

– Nej, vi hade önskat att få se lite mer. Samtidigt har vi följt spelarna tidigare, sett matcher på video och gillat det vi sett då, säger LHC-basen.

Hur var resan annars?

– Det var bra. Vi fick ut det vi ville.

Under tisdagen avslöjades också att Adam Brodecki lämnar LHC – trots ett år kvar på kontraktet. Aftonbladet var först med uppgifterna som också bekräftades för Sporten av Niklas Persson.

– Det har varit klart ett tag. Vi hade ett snack efter säsongen och hade olika funderingar. Adam ville gå vidare och vi hade inget emot det att han lämnar. Så det var inga problem att komma överens.

24-åringen värvades till LHC från Växjö och svarade för en stark höst, men mattades ju längre säsongen led. Efter det bittra slutet med LHC fick högerfattade forwarden göra debut i Tre Kronor under uppladdningen inför VM. Nu jobbas för att hitta en ny klubb utomlands.

En anledning till uppbrottet är att LHC med Bert Robertsson som huvudansvarig har för avsikt att förändra sitt sätt att spela. Då anses inte Brodecki, som svarade för 22 poäng på 46 matcher i LHC-tröjan, passa in i den profilen. Tanken är att spela mer intensivt, med mer av hårt jobb och mycket skridskoåkning.

– Enkelt sagt skulle man uttrycka det så. Vi pratade ihop oss om det i USA, säger Persson.

Brodecki lämnar – är det aktuellt att bryta kontraktet med ytterligare någon forward?

– Nej, inte som det ser ut just nu.
Användarvisningsbild
Jacke
Rutinerad

Vad gjorde de i USA egentligen, kommer hem och har inte en enda spelare på kroken. De kanske bara drack blaskig öl och käkade burgare. Blir nog svårt att hitta bra pusselbitar, dels är LHC idag en av de minst attraktiva lagen att spela för i serien, sen betalar vi inte lika bra längre heller. Sen ska spelarna passa in i Berts nya modell också, kommer bli tufft för Pajen...
Per aspera ad inferi
Användarvisningsbild
exile82
Rutinerad

Jacke skrev:
15 maj 2019, 10:29
Vad gjorde de i USA egentligen, kommer hem och har inte en enda spelare på kroken. De kanske bara drack blaskig öl och käkade burgare. Blir nog svårt att hitta bra pusselbitar, dels är LHC idag en av de minst attraktiva lagen att spela för i serien, sen betalar vi inte lika bra längre heller. Sen ska spelarna passa in i Berts nya modell också, kommer bli tufft för Pajen...
Men...vi kanske "har nåt bra på gång"?! :)
Användarvisningsbild
Tumstocken
Medelmåtta

De kanske håller masken, vem vet, de kanske har signat Crosby och MCdavid som första och andra center.
Det är skön-t
Användarvisningsbild
bloodandashes
Rutinerad

Frågan är väl också vart dom har lagt ribban lite med tanke på att de inte verkade riktigt nöjda med det dom såg av de spelare som var intressanta. Fattar ju såklart att dom vill ha in så bra spelare som möjligt men vad är realistiskt?

Sen blir jag rätt trött på den ständiga kommentaren om att ”det är viktigt att det blir rätt”.
The Limousine Ridin, Jet Flying, Kiss Stealin, Wheelin' Dealin', Son of a Gun... Woooooo!!!
Användarvisningsbild
JDN
Medelmåtta

Nog finns det bra spelare tillgängliga, frågan är bara hur bra man får tag på/har råd med. Känslan är att SHL är lite på uppsving med vissa bra värvningar i fjol och nu med killar som Ejdsell, Johan Larsson, Everberg mfl. Då gäller det att inte bara få in bra spelare utan att hänga med.
Användarvisningsbild
Rob!
Rutinerad

Fast bara för man inte signat upp någon direkt behöver ju inte betyda att resan var ett misslyckande. Uppenbarligen var de ju och titta spelare som var i spel, förhandlingar om nytt kontrakt med nuvarande klubb för spelarna är kanske inte ens igång.
Flera kommer nog sitta ner efter säsongen och känna av gällande möjligheten till att nå NHL framöver, det brukar ju gå att avläsa på kontrakten man erbjuds (envägs-/tvåvägskontrakt).
Erbjuds man inte ett alltför attraktivt kontrakt så kanske man lockas av något nytt, dom t.ex. ett äventyr ute i Europa. Att våra killar då varit över och lagt ut lite bete är ju knappast till våran nackdel.
Användarvisningsbild
Jacke
Rutinerad

Frölunda river kontraktet med Gunnarsson trots ett år kvar, ingen jätteskräll, de inser nog precis som vi att det inte är nåt att satsa på...
Per aspera ad inferi
Användarvisningsbild
alfie
Världsklass

Jacke skrev:
15 maj 2019, 20:06
Frölunda river kontraktet med Gunnarsson trots ett år kvar
Hugg Pajen!!!!!!!!!!!!!!!!!

;)
Låst