Silly Season 2018/2019

Diskutera om och omkring Cluben
Användarvisningsbild
BK Robbi
Rutinerad
Kontakt:

05 dec 2018, 23:28

Rob! skrev:
05 dec 2018, 20:13
Jacke skrev:
29 nov 2018, 20:48
Svider en del att vi inte kunde locka hem Leon Bristedt som ändå i princip är fostrad i Cluben, han har gjort det riktigt bra i Rögle, spelar i deras förstakedja med Zaar och Brithén och har gjort 15 poäng hittills. Han hade varit tvåa i vår interna poängliga...
https://www.roglebk.se/artikel/xbpdajpb ... -med-rogle

Nu förlängt med ytterligare ett år, så kontrakt till och med säsong 20/21 med Rögle. :roll:
Kan det ev. finnas någon gammal fnurra mellan LHC & Bristedt? Han hade ju chansen att spela A-lagsmatcher med LHC ett flertal tillfällen, men tackade nej då han satsade på collegehockey i USA (som inte tillåter att man spelat "professionellt" innan, har för mig att det var något med antal matcher eller speltid).
Var det inte Frölunda som började markera mot den inställningen och skrev in i kontraktet att man skulle vara tillgänglig för A-laget, inga ursäkter accepterade, för att öht få komma till VF? Markerade LHC på något liknande sätt vid de här tillfällena?
Samtidigt är det en Stockholms-kille, så LHC-hjärtat är antagligen inte så stort...
Användarvisningsbild
Rob!
Rutinerad

06 dec 2018, 12:13

BK Robbi skrev:
text
http://www.hockeysverige.se/2016/05/04/ ... minnesota/
– Sen var det väl mer och mer hockeyn som tog över. Men jag gick inte i draften, jag är en mindre spelare och min dröm är NHL och jag började väl kolla vad som skulle ge mig störst möjlighet att få spela i NHL en dag och vi kollade över lite alternativ och kom fram till att college var det bästa alternativet.

– Det var Michigan och Minnesota det stod mellan. Båda var över i Sverige och kollade på mig och sen fick jag ledigt av Linköping att åka över hit och träffa både Michigan och Minnesota, se på skolorna och kolla lite matcher och så där.

Men redan när Leon lämnade Stockholm för Linköping 2011 förberedde han klubben på att han var sugen på collegespel.
– De investerar ju i mig utan att få ut något direkt. Men jag hoppas att de känner att de ändå fått ut något bra och att vi byggt en relation, och det tror jag att de gör. Det är ju mycket möjligt att jag återvänder dit och spelar. Skulle det vara en dag som jag känner att jag vill vända tillbaka, så känner jag ju på rak arm att det är Linköping jag vill spela för. Jag hade en grym juniortid där, bra kompisar och sen är det en mysig stad också.

Han har fortfarande bra kontakt med klubben och flera av ledarna där i och med att han har haft både Tomas Montén och Klas Östman som tränare i J20 och lagets nya assisterande tränare Johan Åkerman, är pappa till en av hans bästa polare hemma.
– Jag har jättebra kontakt med dem. De är hur sjyssta som helst mot mig. Jag får köra i deras gym och träna med grabbarna under sommaren och så bor jag hos min flickvän som bor där, så det passar perfekt.
Läser man denna intervju igen känns det hela bara så märkligt, han pratar bara gott om oss. Killen är från Stockholm där han har familj och vänner, tjejen är från Linköping och så väljer dom Ängelholm av alla jävla städer? :roll:
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

06 dec 2018, 13:07

Rob! skrev:
BK Robbi skrev:
text
Läser man denna intervju igen känns det hela bara så märkligt, han pratar bara gott om oss. Killen är från Stockholm där han har familj och vänner, tjejen är från Linköping och så väljer dom Ängelholm av alla jävla städer? :roll:
Tycker inte att vi ska lägga någon skugga på Leon här.
Eftersom mitt förtroende för Emvall är typ noll är jag ganska säker på att Leon antingen flugit under Emvalls radar eller att Emvall inte förstod hur jävla perfekt värvning Leon hade varit.

Som jag skrev i Silly-tråden innan säsongen. Vi hade lätt kunnat få till en forwarduppsättning som hade sett ut så här:

Whitney - SHL:s bästa center - Sörensen
Little - Roy - Gordon
Södergran - Bristedt - Brodecki
Lycksell - Dan - Törnqvist
(Gallo, Sebbe)

Bristedt, Gallo och Törna fanns tillgängliga till denna säsong. Tagg, clubenhjärta och potential i samma veva. Ingen av dem skulle kostat speciellt mycket. Istället gör vi konstiga värvningar i Filip Karlsson, förlänger med Karlström som inte får spela och Wright som "stjärncenter" fast han knappt skulle kunna dribbla av en kona.

Nae - Som ovan, så ska en forwarduppsättning se ut. Ska söka Emvalls jobb när det blir tillgängligt (förhoppningsvis snart).
Användarvisningsbild
alfie
Rutinerad

06 dec 2018, 13:20

Hockeytröjan skrev:
06 dec 2018, 13:07
Rob! skrev:
BK Robbi skrev:
text
Tycker inte att vi ska lägga någon skugga på Leon här.
Eftersom mitt förtroende för Emvall är typ noll är jag ganska säker på att Leon antingen flugit under Emvalls radar eller att Emvall inte förstod hur jävla perfekt värvning Leon hade varit.
Är inne på din linje här. Nu är förvisso mitt förtroende för Emvall redan i botten vilket säkerligen påverkar uppfattningen i varje enskilt fall negativt, men med faktan som finns att tillgå känns det ju som att Emvall helt enkelt inte visat tillräckligt intresse för Bristedt. Om det sen är lön, roll i laget etc vet jag inte men han kan ju inte ha kämpat särskilt hårt för att få hit honom, och det är verkligen inte bra isf.
serbenz
Amatör

06 dec 2018, 13:56

På twitter skrev någon att Lhc var Bristedts förstaval men att bröderna Abbott var den avgörande anledningen till att det blev Rögle. Vet inte sanningshalten i detta men Abbotts verkar gå hem i många läger, experter som spelare.

Tycker inte man kan gnälla på Emvall angående Törnqvist/Gallo. Om lhc ska erbjuda såna spelare en högre roll än vad dom hade så kommer vi inte vara något topplag, det är ett som är säkert. Timrå passar båda bra om man ser till vart dom är i sin karriär, förhoppningsvis utvecklas dom däruppe och om lhc har skött allt hyfsat snyggt så borde det inte vara omöjligt med en återkomst. Även om jag har mina tvivel om det..
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

06 dec 2018, 14:07

serbenz skrev:
06 dec 2018, 13:56
Tycker inte man kan gnälla på Emvall angående Törnqvist/Gallo. Om lhc ska erbjuda såna spelare en högre roll än vad dom hade så kommer vi inte vara något topplag, det är ett som är säkert. Timrå passar båda bra om man ser till vart dom är i sin karriär, förhoppningsvis utvecklas dom däruppe och om lhc har skött allt hyfsat snyggt så borde det inte vara omöjligt med en återkomst. Även om jag har mina tvivel om det..
Så är det.. Om de ville ha roller högre upp än fjärdelina så hade de inte varit aktuellt. Och så kan ju mycket väl ha varit fallet.
Användarvisningsbild
alfie
Rutinerad

06 dec 2018, 14:36

Absolut, men i fallet Bristedt (med tanke på vad han själv tidigare sagt) så känns det ju som att det borde ha räckt att Emvall ringde upp och sa "vi tror jättemycket på dig" och matchar Rögles bud. Det verkar ju inte ha skett.
Användarvisningsbild
BK Robbi
Rutinerad
Kontakt:

06 dec 2018, 15:27

Tack Rob för den intervjun! Ja, det är nog LHC (Emvall) som klantat till det här. Visst hade man kunnat kontakta Leon's agent och anmält intresset, men man kom nog lite försent. Tackade man nej i första läget ligger man inte bra till i det andra... :roll:
Men å andra sidan, LHC kanske tyckte att man fyllt upp med "lovande" spelare och inte hade plats för Leon. Ingen hade ju kunnat förutspå han succé i Rögle. I LHC hade han förmodligen fått en ganska liten roll...
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

06 dec 2018, 17:20

Det har kommit till min kännedom att Emvall ville värva Leon, men att Tangnes sa ifrån pga ”en dålig känsla” när han pratade med Leon.

Bra att Tangnes är väck, återigen.
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

06 dec 2018, 17:27

@Hockeytöjan, hahaha! Tangen. Man måste bara älska den karln :lol:

Bara skoja, det behöver man inte alls. SÅÅÅ jävla skönt att sopan är väck. VÄCK! :evil:
We shall do no such thing! Cut down a tree with a herring? It can't be done!
Användarvisningsbild
BK Robbi
Rutinerad
Kontakt:

06 dec 2018, 17:29

Hockeytröjan skrev:
06 dec 2018, 17:20
Det har kommit till min kännedom att Emvall ville värva Leon, men att Tangnes sa ifrån pga ”en dålig känsla” när han pratade med Leon.

Bra att Tangnes är väck, återigen.
Intressant!
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

06 dec 2018, 17:29

Haha där ja! Där fick du vatten på din kvarn @Lukkinen. Instämmer helt!
Användarvisningsbild
alfie
Rutinerad

06 dec 2018, 18:10

Haha där ser man! Då får jag väl ta och göra en pudel angående anklagelserna på Emvall i just det här fallet. Hur Tangen kan vara så populär och högt ansedd ter sig märkligare och märkligare för varje dag som går :lol:
Användarvisningsbild
Ndur
Rutinerad

11 dec 2018, 21:35

Västerås lånar Jesper Myrenberg över JVM: https://www.vik.se/artikel/8cbvajpjw-4a ... r-till-jvm
Användarvisningsbild
pattenboy
Erfaren

Igår, 17:26

Bra och dåliga besked för LHC

Fast om man får vara taskig, så två positiva besked faktiskt...
I focus on the pain, the only things that's real.
Skriv svar