Linköping - Timrå, 11/10 19:00

Diskutera om och omkring Cluben
Metallica
Nybörjare

11 okt 2018, 22:48

Jaken skrev:
11 okt 2018, 22:39
Jag vet inte om det är så uselt med 4691 en torsdag mot Timrå. Eller så här, det är dåligt, men ungefär vad man kan förvänta sig nuförtiden. Publikmässigt har det ju annars varit en klar förbättring mot förra året, då vi snittar nästan 400 personer fler per match de första 6 hemmamatcherna jämfört med i fjol.
Ja, spelschemat är under all kritik. Det är nästan brottsligt uselt. Vi har alltså en enda match denna vecka, nämligen en hemmamatch mot ett lag ingen vill titta på som vi dessutom redan slagit på hemmaplan för mindre än 1 månad sedan.. Katastrofalt.

Hoppas innerligt på minst 6500+ när vi möter Skellefteå nästa söndag. Det är ändå en helgmatch mot ett lag som bjuder upp till dans. Blir en bra värdemätare också.

+ Sörensen (tillsammans med Roy)
+ Bengtsson! Vilken back vi har skaffat oss.
+ Att vi vänder på matchen från 1-2-underläget
+ Monstret efter andra insläppta
+ Fortsatt serieledare :) Dessutom med fler gjorda mål än något annat lag, med ensam ledare i skytteligan
DeBruyne

11 okt 2018, 22:49

Nja snedtändning vet jag inte riktigt, lite trött på onödigt gnäll bara. Du får givetvis ha din egen uppfattning på saker och ting. Själv är jag mest glad att vi visar upp att vi har ett försvarsspel, det har vi ju inte varit så bortskämda med det senaste åren.

För att ge dig något positivt med ditt tidigare inlägg så kan jag fullt ut hålla med om karlström 😊
Användarvisningsbild
Rob!
Rutinerad

11 okt 2018, 22:53

Mittzon skrev:
11 okt 2018, 22:03
Bäckman och Ginning har problem när de lirar tillsammans. Får enormt långa anfall mot sig och har stora problem med att driva spelet. En spelare av Bäckmans kaliber ska inte kunna ha näst sämst corsi i laget, frågan är hur mycket Ginning sänker Bäckman?
I andra perioden då de var inne i en bra stund, måste varit +2 min. :roll:

Vi vinner fast vi spelar skit, tar det alla dagar i veckan! Förhoppningsvis kan de lossna någon gång framöver spelmässigt, hoppas det iallafall.

Våran krigare:

Förövrigt vi vann tekningarna(!) 25-17, det har verkligen inte tillhört vanligheterna denna säsong.
DeBruyne

11 okt 2018, 22:56

Jaken skrev:
11 okt 2018, 22:39
Jag vet inte om det är så uselt med 4691 en torsdag mot Timrå. Eller så här, det är dåligt, men ungefär vad man kan förvänta sig nuförtiden. Publikmässigt har det ju annars varit en klar förbättring mot förra året, då vi snittar nästan 400 personer fler per match de första 6 hemmamatcherna jämfört med i fjol.
Förstår vad du menar, spelschemat är skit och Timrå en torsdagskväll kanske inte låter som det roligaste i livet, men vi är ändå serieledare och du kan gå på matchen för under 100 spänn.
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

11 okt 2018, 23:02

@DeBrruyne, får stå för dig om du anser det vara "onödigt gnäll". I min värld är det högst befogat gnäll. Det var rakt upp och ner flax att vi rodde hem det här idag. Om du läst på detta forum hela säsongen skulle du nog snabbt inse att jag varit en av dom som varit mest positiv till LHCs defensiv den här säsongsinledningen. De två senaste hemmamatcherna och delvis matchen mot FBK har dock även det fina försvarsspelet varit som bortblåst och när den enskilt största anledningen till att vi inledningsvis vunnit så mycket inte funkar längre är vi som många påpekat illa ute. Jättebra att vi leder serien men ska vi förbli ett topplag MÅSTE vi jobba oss tillbaka till det omutbara försvaret vi hade innan OCH samtidigt få över spelet mer på offensiv planhalva. Som sagt, idag tycker jag det bara är flyt att vi tog de tre ack så sköna poängen.
Jaså? Ni tror inte det kan bli sämre än så här? Hold my beer...
Användarvisningsbild
PuckOut
Erfaren

11 okt 2018, 23:12

+ Skön seger inför uppehållet!

- Billins har inte varit bra much..
- Trkulja och Karlström spelar onödigt svårt.
- Ginning ser seg ut
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

12 okt 2018, 01:21

Många skriver bra saker som vanligt. Håller med lite överallt. Upprepar lite plus/minus som jag tycker:

+ Bengtsson. Wow.
+ Whitney - Roy - Sören. Riktigt bra.
+ PP-uppställningen som målade
+ Dan
+ Södergran. Alltid en oro för motståndarna!

- Billins. Har varit som bäst ”någorlunda stabil”. Dock inte idag. Kom igen vafan!
- Monstret. Högstanivån i ta mig fan världsklass, lägstanivå som div 2 (kanske). Nu har han väl en normalbra räddningsprocent igen.
- Wright, och hela kedjans kemi. Kom igen!
Berget8
Nybörjare

12 okt 2018, 10:48

Blev inte Billins farsa nyss och det var därför han kom sent?
Många spelare går ju ner sig lite när de blivit småbarnsföräldrar. Genom åren har vi bland annat haft Bergfors & Sebbe som (om jag inte minns fel) gick ner sig efter att de fick barn.

Det borde inte vara ett problem, men kan vara en anledning till att Billins inte är på topp kanske?
It’s fucking playoffs - Chad Kolarik
HollandHockey

12 okt 2018, 10:58

Hockeytröjan skrev:
12 okt 2018, 01:21
- Monstret. Högstanivån i ta mig fan världsklass, lägstanivå som div 2 (kanske). Nu har han väl en normalbra räddningsprocent igen.
Kunde tyvärr bara se andra perioden och det såg helt okey ut tycker jag. Timrå lyckas trycka ner oss i lite för långa perioder och vi hjälper backarna lite dåligt då, framförallt när Ginning och Bäckman hamnade 2min i egen zon.

Normalbra räddningsprocent - 95.16%
Håller han sig över 95% så har vi nog inget att klaga på och kommer fortsätta ligga högt upp.
Användarvisningsbild
Rob!
Rutinerad

12 okt 2018, 13:51

Just det glömde dela ut ett minus igår, tyckte personligen det var jäkligt osmakligt av skaran med Timråfans som valde att dra igång ramsor när Bibic låg helt utslagen nere på isen. Stort ris till er!

Cred till Blomberg däremot!

Användarvisningsbild
Hurble
Amatör

12 okt 2018, 17:05

Rob! skrev:
12 okt 2018, 13:51
Just det glömde dela ut ett minus igår, tyckte personligen det var jäkligt osmakligt av skaran med Timråfans som valde att dra igång ramsor när Bibic låg helt utslagen nere på isen. Stort ris till er!
Verkligen! Satt en bit ovanför "Timrå-klacken" och blev väldigt förvånad när de faktiskt drog igång med en ramsa där. Framförallt för att demografin på klacken kanske inte såg ut som man kan tänka sig vid lite hets: äldre penisonärer, några hockey-morsor och några yngre förmågor (förmodligen studenter) som stod själva där. Osmakligt!
Skriv svar