Kedjeformationer 18/19

Diskutera om och omkring Cluben
Användarvisningsbild
Sakic
Rutinerad

17 sep 2018, 12:07

@tröjan Gillar uppställning nr 2 men ser en poäng i att ha det potentiella tekningsmonstret Dan med i nån av kedjorna också..
Användarvisningsbild
jg
Erfaren
Kontakt:

17 sep 2018, 13:36

Hockeytröjan skrev:
16 sep 2018, 22:47

Whitney - Roy - Gordon
Little - Wright - Sörensen
Södergran - Olle - Brodecki
Jimmy- Filip - Trucken
Sebbe - Dan - Karlström

Finns garanterat ett gäng till vettiga alternativ. Noterbart är att Sebbe och Karlström i min mening blir 14:e- och 15:e-forwards oavsett variant.
Behåll juniskedjan, kommer prestera bra lite här och där. Man såg kemi här.

Sedan finns goda underlag för att göra 2 bra kedjor till;

Whitney - Roy - Gordon

Dessa 2 eller skifta Whitney/Sörensen borde funka. Undrar dock om det kommer hålla med Whitney, Kanske lika bra att skicka iväg och ta in en storfräsare i januari istället? Under tiden kan Jimmy A eller Trikulja gå in o göra ett bra jobb?

Därutöver har vi ju alla förutsättningar att få ihop en habil 4e-kedja som kan ligga och pumpa och trötta ut motståndarna, Finns gott om material.

Därtill imponerade ju Filip Karlsson i premiären och kan ev kliva in och ersätta högre upp i hierakin.
"På sikt skola vi segra" http://www.livehockey.org" onclick="window.open(this.href);return false;
JDN
Amatör

17 sep 2018, 16:15

jg skrev:
17 sep 2018, 13:36
Hockeytröjan skrev:
16 sep 2018, 22:47

Whitney - Roy - Gordon
Södergran - Olle - Brodecki
Jimmy- Filip - Trucken
Sebbe - Dan - Karlström

Finns garanterat ett gäng till vettiga alternativ. Noterbart är att Sebbe och Karlström i min mening blir 14:e- och 15:e-forwards oavsett variant.
Behåll juniskedjan, kommer prestera bra lite här och där. Man såg kemi här.

Sedan finns goda underlag för att göra 2 bra kedjor till;

Whitney - Roy - Gordon

Dessa 2 eller skifta Whitney/Sörensen borde funka. Undrar dock om det kommer hålla med Whitney, Kanske lika bra att skicka iväg och ta in en storfräsare i januari istället? Under tiden kan Jimmy A eller Trikulja gå in o göra ett bra jobb?

Därutöver har vi ju alla förutsättningar att få ihop en habil 4e-kedja som kan ligga och pumpa och trötta ut motståndarna, Finns gott om material.

Därtill imponerade ju Filip Karlsson i premiären och kan ev kliva in och ersätta högre upp i hierakin.
Ang Whitney:
Man kan inte förvänta sig att någon som värvas in efter en hel karriär på liten is ska vara kung efter en försäsong. Karln förtjänar minst 10 omgångar innan Man ens bör BÖRJA utvärdera. Om cluben inte har det tålamodet så vet jag inte vad man tänker medvden värvningen. Alla är inte Taffe eller Kolarik.

I övrigt så är ju detta ett lyxproblem att ta tag i NÄR man har samtliga på plats. För det första lär det inte ske särskilt mycket med tanke på skador, jvm etc, och för det andra så borde man ju gå på bästa dagsformen. De med skadekänningar som tidigare hade spelats kan få vila i större utsträckning etc. Karlström tycker jag är närmst att lämna laget då han befinner sig i en del av sin karriär när han behöver spela. Antingen speltid eller allsvenskan om du frågar mig. Att Södergran kommer vara såhär självklar i line up:en hela säsongen bör inte heller tas för givet.
serbenz
Amatör

17 sep 2018, 17:43

Little-Wright-Whitney
Sörensen-Roy-Lycksell
Brodecki-Filip-Södergran
Trucken-Danne P-Karlström
Jimmy

Så tycker jag laget borde formeras fram till Gordon kommer. Ungdomskedjan gjorde en kanonmatch i premiären, men mot bättre lag tror jag inte att den kedjan kommer klara defensiven. Filip kommer kunna erbjuda en mer klar centerroll samtidigt som Lycksell spetsar till en till kedja så vi på pappret har två riktigt bra offensiva kedjor.

Fjärdekedjan tyckte jag var kanon mot Timrå och jag vill gärna se dom igen. Starka defensiva spelare alla tre där även Trucken och Karla kan hota framåt med en jävla skridskoåkning och forecheck. Jag tycker inte Jimmy har dom egenskaperna därför hamnar han utanför.

Blir helt klart angenäma problem när alla är tillgängliga. Hoppas verkligen Tommy och co vågar peta rutinerade gubbar, i min bok är Sebbe och Jimmy utanför laget.
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

27 sep 2018, 15:44

Jävlar vilken konkurrens det blir om platserna när Gordon kommer nästa vecka.
Som det ser ut nu tycker jag att det enda generella felet är att Jimmy hamnar för högt upp. När Gordon kommer skulle jag gärna se att man sprider ut rightarna och satsar på beprövad Roy-Gordon-kemi samt att Whitney hittar helrätt där.

Efter Gordons ankomst

Whitney - Roy - Gordon
Södergran – Olle – Brodecki
Trucken – Dan – Karlström
Filip, Jimmy
(Sebbe)
Användarvisningsbild
alfie
Rutinerad

27 sep 2018, 16:17

Hockeytröjan skrev:
Som det ser ut nu tycker jag att det enda generella felet är att Jimmy hamnar för högt upp. När Gordon kommer skulle jag gärna se att man sprider ut rightarna och satsar på beprövad Roy-Gordon-kemi samt att Whitney hittar helrätt där.

Efter Gordons ankomst

Whitney - Roy - Gordon
Filip, Jimmy
(Sebbe)
Vart skriver jag under? Den där uppställningen är exakt så som jag hade velat testa.
serbenz
Amatör

27 sep 2018, 16:35

Hockeytröjan skrev:

Efter Gordons ankomst

Whitney - Roy - Gordon
Filip, Jimmy
(Sebbe)
Kan bara instämma! Den där uppställningen ser mer än lovande ut, tror Whitney kan bli en riktig hit med Gordon samt att fjärdekedjan för en gångs skull kan vara ett hot framåt.
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

27 sep 2018, 23:19

I och med bänkningen av Whitney tror jag det är rätt safe att tro att Gordon kommer gå in där när han ansluter.

Little - Wright - Gordon
Little spelar bra med Wright och det behövs en högerskytt här

Whitney - Roy - Sörensen
Hoppas Whitney kan bli bra lekkamrat till Roy. Roy har stått för tre ass på två matcher till Sörensen så de verkar funka ihop

Södergran - Lycksell - Brodden
Får fortsätta ihop tills det inte funkar längre. Inlett riktigt piggt

Jimmy - Danne - Karla
De får kötta och gneta bäst de kan. Goda intentioner i alla tre
We shall do no such thing! Cut down a tree with a herring? It can't be done!
Användarvisningsbild
PuckOut
Erfaren

27 sep 2018, 23:24

Ser fortfarande hellre Filip K än Pettersson. Tycker inte Pettersson hänger med riktigt i tempot.
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

28 sep 2018, 00:02

@Puckout

Håller inte med. Tycker Dan ser bättre ut tempomässigt än vad jag trodde. Med det sagt är det naturligtvis ingen speedkula. Tycker att han står för ett hårt jobb, spelar smart och ligger rätt och är jobbig framför kassen och i sarghörnen. Framförallt tycker jag att han är förvånansvärt lugn och trygg med puck. Heja Dan!
Kolle42
Amatör

03 okt 2018, 12:55

Little - Wright - Gordon
Sörensen - Roy - Whitney
Brodecki - Lycksell - Södergran
Jimmy - Dan - Trkulja
FKx2/Sebbe
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

03 okt 2018, 13:02

Kolle42 skrev:
Little - Wright - Gordon
Sörensen - Roy - Whitney
Jimmy - Dan - Trkulja
FKx2/Sebbe
Ser nog hellre att man spelar Roy med Gordon och Sören med Little. Men ditt förslag kan nog funka fint också. Däremot ska ju alla rightare spela RW. Detta pga att man vill kunna få en pass på forwardsidan av bladet när man bågar in i mitten i uppspelsfasen. Eller har jag fattat det här men LW / RW fel? Så tänker jag när jag spelar själv iaf :roll:
DeBruyne
Nybörjare

03 okt 2018, 15:25

Karlström ska defenitivt spela, tycker han gjort det skit bra både offensivt och defensivt till en begränsad speltid , han går före trukulja alla dagar i veckan enligt mig
revoleddam
Amatör

03 okt 2018, 15:37

Hockeytröjan skrev:
03 okt 2018, 13:02
Kolle42 skrev:
Little - Wright - Gordon
Sörensen - Roy - Whitney
Jimmy - Dan - Trkulja
FKx2/Sebbe
Ser nog hellre att man spelar Roy med Gordon och Sören med Little. Men ditt förslag kan nog funka fint också. Däremot ska ju alla rightare spela RW. Detta pga att man vill kunna få en pass på forwardsidan av bladet när man bågar in i mitten i uppspelsfasen. Eller har jag fattat det här men LW / RW fel? Så tänker jag när jag spelar själv iaf :roll:
Jag tänker att en Leftare ska spela RW och tvärtom. Rightare på vänsterkanten. Typ Gordon som är rightare, vill man ha på vänstersidan i powerplay, för att bringa med direktskott.

Så tänker jag iaf.
serbenz
Amatör

03 okt 2018, 16:11

DeBruyne skrev:
03 okt 2018, 15:25
Karlström ska defenitivt spela, tycker han gjort det skit bra både offensivt och defensivt till en begränsad speltid , han går före trukulja alla dagar i veckan enligt mig
Håller helt med om Karla, har hamnat lite i skymundan men hans utveckling från förra säsongen är grym. Han och Trucken är lika i att båda är enorma i presspelet och är starka längs sargerna men Karlström tycker jag också har en bra speluppfattning där han spelat fram Trucken till många fina lägen utan utdelning. Karla före Trucken alla dagar i veckan även fast jag vill ha Jimmy som trettonde.
Skriv svar