"Inga pengar, bara hjärta". Smaka på det. Det låter ju jättefint, men lugn nu:
Don MacLean
Månadslön: 232 500
Jani Hurme
Månadslön: 228 333
Carl Söderberg
Månadslön: 216 000
Jesper Damgaard
Månadslön: 120 000
Fredrik Eriksson
Månadslön: 100 000
Daniel Casselståhl
Månadslön: 81 667
Calle Steen
Månadslön: 75 000
Martin Samuelsson
Månadslön: 62 500
Jan Öberg
Månadslön: 56 500
Tomas Larsson
Månadslön: 35 000
Nichlas Hardt
Månadslön: 29 167
Markus Svensson
Månadslön: 27 000
Marcus Olsson
Månadslön: 20 000
Tomas Wallgren
Månadslön: 22 000
Per Johnsson
Månadslön: 20 000
Robin Nilsson Alvarez
Månadslön: 18 000
Malmö har fått en nystart och publiken älskar sitt Babyhawks. Det är jättekul, men att börja snacka om Malmö och â€inga pengar†i samma andetag känns ju helt galet. De ligger fortfarande mycket högt i lönelistorna i Allsvenskan, och klubbar som Huddinge, Nybro, Bofors, Oskarshamn, Mariestad, Borås, Almtuna och Sundsvall är lååångt efter.
Malmö är smarta där som sagt, men i ett annat fall får de skaffa en bättre PR-agent. Först släppte de alla spelare, men Peter Andersson skulle minsann inte få bli andretränare i Örebro. Attityden var bedrövlig, särskilt med tanke på att det ändå är en trotjänare som gett dem SM-guld som vi pratar om. Till slut, några minuter i tid, så gick de ändå med på en muntlig överenskommelse. Skönt, tänkte jag.
Men, kan man lita på Malmö? Nej. De har FORTFARANDE inte skrivit under avtalet. Svamlar om att det måste gås igenom noga - när det är deras egna ord. Det de inte tycks förstått är att Örebro inte kommer skriva något avtal med Peter förrän de skrivit under överenskommelsen. Som det ser ut idag så är de fortfarande arbetsgivare för honom, och alltså skyldiga att betala lön för honom som vanligt den 25:e. De kanske ser Örebro som en bonna-klubb som de bara kan köra över? Glöm det.
Vi var alltså helt överens om innehållet, det har jag t.o.m. på mail från deras VD. Vi har nu tjatat på dem oavbrutet sedan dess, men antingen svarar de inte i telefon, eller har någon dålig ursäkt. Jag är trött på det nu. Jag ska ge dem några dagar till, sen får väl media sköta snacket. Det tror jag skulle kosta det pånyttfödda varumärket en hel del?