Junior-vm 08/09
Matchen mot Lettland ikväll tror jag vi vinner med 7-2 trots att Sverige inte imponerat hittills i turneringen. Men Lettland blir ändå en munsbit för Sverige.
Haha, Idol-Mark är 0 %ig efter 1 period.
Säger bara: In med Viktor till LHC nästa år!
Viktor har skött sig bra i matchen ikväll.
Det är definitivt inte lätt för Mark att få ett enda skott mot sig efter nästan en hel period. Han har ju varit overksam under större delen av perioden och har då hunnit bli kall igen. Men samtidigt så ser det ju definitivt inte otagbart ut.
[raderad]
Mark Owuya är en upphaussad målvakt sedan någon succé i något ungdomslandslag för några år sedan. Sedan dess har han inte gjort mycket vettigt och sedan är det ju så att Mårts bara plockar ut spelare som är verksamma på seniornivå och matchas kontinuerligt i antingen allsvenskan eller elitserien eller annan liga (NHL). Där hade ju Owuya fördelen att han varit förstekeeper i Almtuna hela året. Själv hade jag hellre sett Christoffer Bengtsberg (Lakers/HV71), Nicklas Svedberg (Huddinge/Modo) eller LHCs egna Axel Brage. Owuya får dock inte stå mer ändå skulle jag tippa på och det är lika bra det för jag tycker inte han är bra alls.
big m wrote...och sedan är det ju så att Mårts bara plockar ut spelare som är verksamma på seniornivå...
Nja... Det är väl i alla fall en (André Petersson) som fortfarande bara spelar juniorhockey.
Igår mot Lettland det var verklingen en överlägsen vinst ifrån Sverige, nästan så man tycker lite synd om Lettland.
Slovakien i semin för er som inte vet (Slovakien besegrade USA med 5-3), matchen sänds i SVT2 klockan 21.10 idag (lördag).
oskar_b wroteSlovakien i semin för er som inte vet (Slovakien besegrade USA med 5-3), matchen sänds i SVT2 klockan 21.10 idag (lördag).
Okej då vinner vi i semin så är det bara allt annat är ett oväntat nederlag.
robask wroteoskar_b wroteSlovakien i semin för er som inte vet (Slovakien besegrade USA med 5-3), matchen sänds i SVT2 klockan 21.10 idag (lördag).
Okej då vinner vi i semin så är det bara allt annat är ett oväntat nederlag.
Oväntade nederlag händer titt som tätt. Två finaler i ES exempelvis...
[raderad]
Tycker det är rätt tydligt att det är Kanadensiska domare som dömer matchen mot Slovakien. Kanadickerna är kända för att göra precis allt för att vinna och kör med diverse dumheter. Är ju ingen nyhet att Kanada hellre vill ha Slovakien i finalen. Förstår inte hur domarna kan missa så jävla mycket som ska vara utvisningar för Slovakien! För det andra behövde man inte ringa på målet för domarna och videodomaren framförallt skulle dömt bort målet även om det varit solklart mål. Fan vilket oflyt! Kom igen nu då!!
Edit: Nu sägs det i tv att målet skulle godkänts av Svenska måldomare. Själva fan till att asen ska fuska. Kör över skiten nu då!
Inte lätt att spela mot det andra laget och domarna. Men nu har ju Småkronorna visat att de kan vinna trots att domarna försöker jävlas.
En sak är säker.. Våra junisar kan inte sjunga för fem öre. Men spela hockey kan dom. Kom igen nu och ta hem skiten på måndag!
1986 wroteEn sak är säker.. Våra junisar kan inte sjunga för fem öre.
Kanske dags att bjuda upp dom till hemmaklacken i CC så de får lära sig sjunga nationalsången ordentligt? Kanske sånglektioner hos White Lions?
2 kanadensiska domare och Kanada ville knappast ha oss i finalen så tolkar jag domarnas beteende idag
Faan va stabil Ekbom är jag gillart!!
Faaan så sköt med final !!
Då krossar vi Kanada i finalen då !!!
tRi0K >>
Du är medveten om att Kanada inte har spelat sin semifinal än?
Oavsett vilket blir det tufft, Ryssland är inget dussingäng heller och jag tror inte att Sverige kör över dom en gång till om vi får möta dom i finalen.
Ã…rets hockeygodis, Tedenbys dragningar. Så otroligt läckra!
På tal om årets hockeygodis: Kanada kvitterar med 6 sekunder kvar. Wow, den matchen var nog bland det galnaste jag sett, men lika bra att det blir kanada. Jag tror de blir lättare att tas med. Fyfan vad jag längtar till finalen nu!