Tabell över senaste 10 omgångarna

Tabellen härovan säger det mesta om tillståndet i LHC.
Om det hade varit de 10 första matcherna i serien hade alla skrikit katastrof, sparka någon eller många och det hade varit panik.
Nu har de lyckats linda in allt mitt i säsongen så det är inte lika tydligt i hela säsongens tabell.
Enligt mitt sett att se det.
Spelet med puck är okej och målproduktionen är okej men inte lysande på något sätt. Spelet utan puck är helt katastrofalt från målvakt och framåt.
Försvarsspel är till stor del en inställningsfråga, är man villig att offra sig för laget eller fuskar man lite i alla situationer? Kunnandet finns, inget snack om det så det är något annat som brister. Franzen(i Detroit) sade det bra i sportnytt häromdagen. "Det svåra är att gå in i varje match under säsongen med samma inställning som om det vore en Stanley Cupfinal."
Elitserien är stenhård, får man inte ut maximalt av manskapet så förlorar man mot "bottenlagen".
Det intressanta är att det har sett ut så här under flera säsonger i LHC. För 2 år sedan låg man på nerflyttning en bit in i Februari och Chekmanek fick gå och tränaren gick och sen insåg man allvaret och började jobba igen och avslutade säsongen briljant. Chekmanek var inte bra men resten av laget var usla också.
Förra året fanns en liknande fas i mitten av säsongen också men inte lika allvarlig och i år kommer samma problem tillbaka. Det verkar finnas cementerat inom väggarna inom LHC och hela organisationen, någonstans brister det eller så är det en kultur som har skapats, man vill vinna men genom att anstränga sig så lite som möjligt.
Ett lag går inte från bottenskrap resultatmässigt till toppklass(resten av säsongen) över en helg genom något annat än inställning. När det går emot minsta lilla så ger halva laget upp och man sjunker som en sten.
Om själva spelet finns massor att säga också men jag ser inte det som det största problemet.
Vad tycker ni andra?
För att undvika flera trådar som redan behandlar ämnet så rekommenderar jag att du klistrar in ditt inlägg i tråden nedan.
Lener, coaching och underhållningsvärdet
/Moderator, Markus