Så! Nu har jag fått sova lite och känner mig redo för nya duster... 😃
Vi gjorde flest mål av alla lag, ja. Men jag håller helt med Mattias om att det alltför många gånger var mera avhängt individuella prestationer än ett genomtänkt grundspel med klara linjer. Av de 8 topplagen släppte vi dessutom in flest mål. Det kanske också berodde på individuella prestationer, eller brist på desamma? Vad vet jag. Men jag står fast vid uppfattningen om att virrigheten i försvaret inte bara berodde på backar och målvakt utan avsaknaden av klara och tydliga linjer i ett spel där alla hela tiden vet vad som ska göra. Sååå dåliga backar hade vi inte.
Jag ska inte påstå att jag trodde vi skulle åka ut mot Skellefteå, men vi var ett stort gäng som redan vid jul var rörande överens om att spelet som uppvisades inte skulle hålla i ett slutspel. Och så blev det ju...
Hur många underlägen vände vi under förra säsongen? Dom är nog hyfsat lätt räknade.
danme: Jag håller med dig om att man inte får begära för mycket, men samtidigt så får boxplay ändå inte vara sååå förvirrat som det var mot HV. Inte ett rätt, typ. Men visst, det blir säkert bättre varefter. Fast ni kan ju då ockå komma ihåg att vi inte var bättre än åtta i BP-ligan förra säsongen, efter 55 matcher...
Men i den här diskussionen får vi heller inte glömma det omvända scenariot. Nämligen då vi själva spelade i numerärt överläge. Du kan väl ändå inte tycka att 2 hela minuter i 5 mot 3 utan ens en giftig målchans är okej? Och är man så risig i PP måste man kompensera det med sylvasst BP. Det gick väl... sådär.
Hur som helst så är min springande punkt att jag vill se ett mycket mer förtroendeingivande spel som spelarna är trygga i den här säsongen. Och jag inser mycket väl att jag låter jävligt bitter nu, men jag accepterar helt enkelt inte en säsong som ser ut som den förra.
Det är givetvis inte okej att såga allt och alla efter en match, men det hänger som sagt mest samman med förra säsongen.